Afscheid van mijn C4GP
daxmon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-01-2009

Gepost: 14 juni 2011 10:26 PM

Na twee jaar en en 5 maanden komt het moment dat ik mijn C4GP mag gaan omruilen voor een nieuwe koets.
Omdat ik de laatste 6 jaar al drie fransmannen (gewone picasso, Peugeot 807 en nu de C4GP) versleten had, vond ik het best om eens voor iets anders te kiezen, en wordt de nieuwe een Ford Smax. Dan blijft er toch nog een stukje fransman in de auto zitten, want de motoren van de Smax komen ook van de PSA groep.

Mijn C4 heeft de afgelopen twee en half jaar een vrijwel foutloos parcours doorlopen.
Ter info, het was een C4 Grand Picasso 2.0 HDI FAP Exclusive met EB6V versnellingsbak.

Technisch gezien is er niet zo veel fout gegaan, de boordcomputer (ik had de versie met Harddisk en Hifi-systeem) durfde af en toe wel eens vastlopen, maar de ingebouwde watchdog zorgde er voor dat hij altijd binen de twee minuten herstartte.
Wel gebeurde het wel eens dat ik “storing vering” kreeg (luchtvering achteraan) als de wagen net door de carwash geweest wat. Maar dat probleem loste zich zelf altijd op na een kwartiertje.
Bij ‘t laatste onderhoud (150.000 km) bleek dat de servo’s voor de koplampsproeiers defect waren, die moeten nu nog snel vervangen worden vooraleer de wagen binnengeleverd mag worden. En tenslotte ging bij ‘t verlaten van de garage na ‘t onderhoud ook nog de melding aan dat het additief voor de roetfilter bijna op is, dus dat moet ook nog bijgevuld worden.

Al bij al was dit een heel goeie wagen, het zitcomfort ligt heel hoog (toch vooraan), de prestaties waren zeer bevredigend, al durft de EB6V soms wel eens rare dingen te doen. Het enige wat me soms ergerde was de niveaumeting van de brandstoftank. Die geeft veel te snel aan dat de tank leeg is, terwijl er dan met moeite 50 liter in kan (in een tank van 60). Maar daar leer je mee leven.

Zou ik nog een Citroën kiezen ? Waarschijnlijk komt er nog wel eens opnieuw een C onder mijn zitvlak. Het hangt er een beetje vanaf of er wat nieuws op de markt komt in het segment waar ik in rondtoer.

grtz,

Patrick

Profiel  
 
Max BrainBox
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 29-09-2009

Gepost: 15 juni 2011 03:46 PM
  [ # 1 ]

Ik ben nu in de helft van een 4 jaren leasingcontract voor de 1.6 HDI Exclusive uitvoering met EBV6 en heb enkel last gehad met kraken en piepen van de bestuurderszetel en één keer condens in de brandstofleiding. De kleine storingen die je hierboven aanhaalt (resetten van de boordcomputer en rare meldingen na de carwash) heb ik ook gehad - zelfs enkele anderen zoals melding defecte stuurbekrachtiging bij 4°C en vochtige lucht. Het dringend moeten tanken terwijl er nog meer dan 5 liter in de tank zit ook.

Afgelopen weekend met zeven volwassenen en toch wel wat bagage in de Ardennen rondgereden en mijn passagiers waren (aangenaam) verrast door de power, stilte, plaats en vooral baanvastheid van de wagen.

Dit is mijn vijfde Citroën en - zoals de dingen er nu voorstaan - zeker niet de laatste.

Mark

2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook