Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:en in een TRX band moet achter zelfs maar 1,4 bar.
Bij mij in de deur staat 1.5 achter en 2.3 voorop.
Meestal doe tel ik daar 0.1 bij op.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
In mijn deur staat zelfs 2.1 voor, 2.2 achter, nogal raar. Meestal doe ik 2.2 rondom maar ik zal eens experimenteren met een lagere druk achter.
Verder had mijn DS ook moeite met korte oneffenheden, het hoort erbij. Schuin een drempel pakken (bij rechts afslaan bijvoorbeeld) is ook niet zo’n succes vind ik. Maar het zweven over een normale weg is natuurlijk fantastisch.
fluidphreak schreef:Schuin een drempel pakken (bij rechts afslaan bijvoorbeeld) is ook niet zo’n succes vind ik. Maar het zweven over een normale weg is natuurlijk fantastisch.
Als ik het centrum uit rijdt heb ik altijd een flinke schuine hobbel (size=drempel) die niet te ontwijken valt. Als ik daar wat harder overheen ga maakt de CX een flinke dip naar linksvoor. De Xantia Activa knakte op deze hobbel altijd maar met de ZX kon ik er vol gas overheen zonder een probleem.

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik raak sowieso met mijn CX sneller de grond op een bepaalde drempel hier in de wijk dan met mijn Xsara.
De CX slaat verder door.

- CX 25 GTi Turbo 2
fluidphreak schreef:In mijn deur staat zelfs 2.1 voor, 2.2 achter, nogal raar. Meestal doe ik 2.2 rondom maar ik zal eens experimenteren met een lagere druk achter.
Verder had mijn DS ook moeite met korte oneffenheden, het hoort erbij. Schuin een drempel pakken (bij rechts afslaan bijvoorbeeld) is ook niet zo’n succes vind ik. Maar het zweven over een normale weg is natuurlijk fantastisch.
Dat achter harder moet dan voor is wel raar… Dat het totaal afwijk met mijn TRX waardes dat klopt wel
Ik geloof zelf niet dat ik veel problemen heb met schuin een drempel op gaan. De diravi helpt daar ook wel bij.
Met de Xsara gaat het bij mij minder makkelijk schuin een drempel op.
De beste auto waar ik schuin een drempel mee op kon was met een BX 1.4 leen auto die ik jaren geleden ooit eens mee kreeg
De eigenaar van garage Croisette in Dokkum heeft een testritje gemaakt in mijn CX toen deze daar was voor een nieuwe hemel. Hij zegt dat de vering van mijn CX perfect is en dat geloof ik omdat hij al jaren cx-en rijdt.
Maar toch ben ik niet helemaal tevreden. Een eindje terug in deze post werd gepraat over het uitboren van de bollen, heeft iemand daar ervaring mee? Of een andere manier om de vering voor zachter te krijgen? Het gaat dus echt om de kleine oneffenheden zoals putdeksels etc.
zoek eens op “comfort bollen”
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Een DS zal het helaas nooit worden ,maar ik heb na vijf jaar gemopper op de vering van m’n CX DS bollen geplaatst tot grote tevredenheid.
De vering is een heel stuk zachter geworden, lekker deinen op de snelweg en goed over klinkerweggetjes kunnen zonder uit elkaar te rammelen. Sportief nee, comfortabel ja.
wat is het verschil dan (technisch) tussen DS en CX bollen?? En past dat er zo op of moet je dat aan elkaar knutselen.

Totaal aantal Berichten: 10404
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Andere druk en andere dempers. Past probleemloos.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nou ben ik toch wel benieuwd wat voor banden je onder de GTI T hebt?
Ik heb hele tijd GTI gereden, daar had ik eerst TRX’n onder, toen die versleten waren, das nogal sne,l heb ik gewone 14inch michelins onder gezet. Ik weet nog wat een verschil dat was! Wat oudere TRX of nieuwe gewone michlins.
Op een eend merk je het ook onmiddelijk een rommel merk of michelins.
Toender tijd had ik onder mn bx 4 nieuwe gislavet gezet op aanraden vriend. Na 1 maand toch maar michelins gekocht.
Was niet goed te krijgen! Bleef maar trillen en zoeken. Was mn kilometer vreter dus zo kritisch was ik niet!
Maar zoals gezegd korte ribbels vol je zeker in een cx ook in mijn 22trs met nieuwe michelins voor.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

- CX 25 GTi Turbo 2
Misschien is het een idee om eens een setje banden ergens te lenen om te kijken of dit meer naar je zin rijdt?
Dan weet je in elk geval of het niet in de banden zit

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik vraag me ook nog steeds af of je in een DS of CX korte hobbeltjes meer voelt dan in een andere auto, of dat het verschil met lange oneffenheden zo groot is. In elk geval hoor je ze erg goed. Hoe dan ook, zowel de DS als de CX gaan beter over korte hobbeltjes dan de C3 van mijn vriendin. En heeeel veel beter dan een klein japannertje of koreaantje. En oh ja, mijn auto staat op Michelin Energysavers op 14’ velgen i.p.v. de door Citroen voorgeschreven TRX-en. Op spanning zoals voorgeschreven voor een GTI berline.
Ik heb voor nieuwe 14 inch michelins, achter weet ik het zo even niet.
Je zegt:
Ik weet nog wat een verschil dat was! Wat oudere TRX of nieuwe gewone michlins.
Maar welke waren beter qua comfort?
break23m schreef:Hoe dan ook, zowel de DS als de CX gaan beter over korte hobbeltjes dan de C3 van mijn vriendin. En heeeel veel beter dan een klein japannertje of koreaantje.
Ik leen de Nissan Micra van mijn schoonmoeder altijd even als ik niet zo tevreden ben over de vering van mijn citroen (nu CX, destijds DS). Zodra je weer in de Cit stapt heb je weer een grote glimlach op je gezicht. De beste manier om het comfort te ervaren is dus af en toe ergens anders in rijden.