Het is wel degelijk schadelijk Sohail, dit is de #1 reden waarom de meeste d-riemen sneuvelen op een 2.1TD. De riem klappert en kan daardoor 1 tand naar de poulie komen te liggen en dan slijten of zelf spontaan eraf springen en tussen de krukaspoulie komen.
Zelf al meegemaakt en hier op het forum zijn er ook genoeg met dezelfde eraving. Schade is te overzien (vaak wat hydraulische stoters, nauwelijks kromme kleppen) maar voorkomen is beter
Ouwe mopperkont
Voorkomen is inderdaad beter, ik kwam er echter vrij laat achter wat het was.
Op een gegeven moment moet je ook niet meer letten op elk piepje en rammeltje, dan word je gek, of je bent al een beetje gek, anders rij je geen Citroen
Ik zou de gok genomen hebben als je hem echt graag wil,de vorige eigenaar zal er vast ook al een tijdje mee gereden hebben en anders heb je toch nog altijd een goede sloper!
xmrijder schreef:Ik zou de gok genomen hebben als je hem echt graag wil,de vorige eigenaar zal er vast ook al een tijdje mee gereden hebben en anders heb je toch nog altijd een goede sloper!
Als er iets bekend was geweest over de vorige eigenaar dan had ik misschien de gok nog wel genomen.
Volgens de handelaar heeft hij de dame weer van een andere handelaar enz…... , nergens iets te bekennen van onderhoudshistorie, wanneer de D-riem was gedaan bijvoorbeeld was niet te achterhalen, onder de kap nergens iets van een datum te vinden, en er zat alleen nog een handleidingsboekje in de map met documentatie
En gezien de staat van de multiriem zou het me verbazen als de D-riem wel op tijd was gedaan.
Allemaal zaken waar ik in mijn eerste enthousiasme bijna aan voorbij was gegaan, maar wel zaken waar je uiteindelijk flink op leeg kan lopen.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Aan achterstallig onderhoud kun je inderdaad flink op leeglopen
Ik heb die fout ook gemaakt in het verleden, tegenwoordig neem ik dat soort dingen mee in de onderhandeling en kijk of ik dan nog uitkom met de aanschaf + onderhoud en het budget wat ik heb.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Als ik de financieele achtergronden verneem, is het misschien wel verstandig dat de wagen niet is doorgegaan… wie weet wat voor onderhoud er nog achterweg was gekomen..
Gewoon op transploft zetten zoiets of inderdaad om de hoek parkeren en wachten totdat er plaats is in de DHZ garage…
Auto’s met mankementen betaal ik zeker niet de hoofdprijs voor, sorry, jammer dan, er komt vanzelf wel weer eens wat is mijn levenservaring… in het begin die fout wel gemaakt, alleen naar de buitenkant kijken…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Een paar maanden terug heb ik een auto met mankementen laten staan, de prijs was interessant, maar had er geen goed gevoel bij. En 2 weken later loop ik tegen een veel mooiere auto aan, meer luxe, minder kilometers, minder gebruiksporen, geen mankementen, en voor dezelfde prijs
Dus wie weet wat voor moois je binnenkort tegenkomt, en dan denk je net als mij, gelukkig heb ik dat andere “lijk” laten staan.
Hoe langer het duurt hoe beter gevoel ik erbij ga krijgen dat ik het niet gedaan heb, soms heb je zo’n onderbuik gevoel dat er iets niet klopt. Zoiets had ik bij de grijze dame ook, misschien valt het mee, maar ik kan me gewoon geen miskoop veroorloven, helaas geen geldboom in de tuin, en op mn rug groeit ook niks
Inmiddels ben ik serieus aan het nadenken over een Xantia , ik kwam toevallig een Xantia tegen met een 2.1TD, relatief weinig kilometers, volledige onderhoudshistorie en de D-riem is net gedaan.
Ok, ‘t is geen XM, maar ik moet zeggen dat het echt niet verkeerd reed, en met de iets lichtere Xantia komt het karakter van die TD12 helemaal goed uit, zoveel koppel, heerlijk.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Heb ooit eens een Xantia Break gehad met de 2.1TD motor. Een heerlijke comfortabele auto en er weinig problemen mee gehad. Ik heb hem van 220.000 naar 350.000 km gereden voor een kostprijs van zo’n 20 ct/km.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)