Kleur(code) Bi-Tone VTS bodykit
Thomas Bol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Gepost: 13 juni 2011 07:53 PM

Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een Saxo VTS 1.6 16v Bi-Tone. Met deze motorinhoud en specificaties in Nederland best zeldzaam. Mijn auto is geheel origineel en uitstekende staat en dat wil ik graag zo houden. Helaas ben ik 2 weken geleden een zijpaneel van de VTS bodykit op de Autobahn in Duitsland kwijt geraakt. In de zoektoch naar een ‘nieuw’ gebruikt paneel heb ik helaas geen Bi-Tone paneel gevonden maar eentje van een groene VTS. Dit onderdeel zou dus over gespoten moeten worden.

De bovenkant van de auto is Gris Quartz maar ik heb geen idee welke kleur en kleurcode bij het donker grijs van de body kit hoort. Wil het graag weten voor de spuiter. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Bouwjaar van de Saxo is 03-2001.

PS 1000ste Saxo topic Very Happy

Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 14 juni 2011 03:46 PM
  [ # 1 ]

Blij te mogen antwoorden op het 1000ste saxo topic

Kleurencodes vindt je makkelijk op http://www.dupontrefinish.nl/portal/nl?page=2.0_Products  even op kleurenformules klikken licentie akkoord aanklikken.  uitgebreide zoekfunctie gebruiken daar kan je dan zoeken op de kleur de het dichtste tegen je auto past hou er wel rekening mee dat er een eventueel kleurverschil mogelijk is tussen de weergave op je scherm en de werkelijke kleur.

ik zie wel dat jouw grijskleur naam niet in de lijst staat.  ik denk dat je bumper GRIS FULMINATOR is

Maar een goede carrosserie met een eigen spuitdienst kan je oude kleur mooi inscannen en zo bekom je het mooiste resultaat.
Want een kleurcode houdt geen rekening mee de eventuele verschijning van je kleuren.

Je kan eventueel ook een spuitbus op maat laten maken. (in be weet ik een goed adresje hiervoor)

Het is goed zelf te doen   wel niet vergeten te schuren (korrel 600) tot alles mat is netjes ontvetten dan grijze primer voor pvc spuiten netjes laten drogen dan je kleurspuitbus en dan na x tijd (te lezen op de verpakking) de blanke vernis laag spuiten.
Wel doen in een stofvrije omgeving en niet gemonteerd op de wagen.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 juni 2011 04:18 PM
  [ # 2 ]

Gris Fulminator denk ik niet, want dat is bijna zwart. Als ik de bumper zo op de foto zie, komt het eerder in de buurt van Gris Fer.

Profiel  

Thomas Bol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Gepost: 14 juni 2011 04:41 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie reacties! Smile

Ik heb bij de dealer opgevraagd wat de kleur kan zijn. Deze wisten het niet zeker maar ze dachten Gris Orageux (EYT). Aangezien de echte citrofielen zich hier bevinden dacht ik dat het geen kwaad kan om het ook hier te vragen. Op die website heb ik inderdaad al gezocht maar als ik op bouwjaar 2001 zoek kan ik helaas niks terug vinden.
Ik denk gewoon dat ik naar de spuiter moet gaan en de gehele auto daar moet neer zetten zodat hij het ook mooi kan uitspuiten over de andere bodyparts zodat er geen kleur verschil ontstaat.

Als iemand alsnog een bevestiging over de kleurcode kan geven hoor ik het graag Wink

Nogmaals bedankt!

Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral

Profiel  

Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- C2 1.4 VTR
Gepost: 14 juni 2011 05:08 PM
  [ # 4 ]

Wanneer je gewoon op Orageux zoekt staat hij er gewoon bij. Citroën van 1996 tot 2010 en Peugeot van 2001 tot 2005.

Profiel  

Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- C2 1.4 VTR
Gepost: 15 juni 2011 04:08 PM
  [ # 5 ]

Heb nog eens gekeken en dat jaartal lijkt hij alleen te zoeken in de van en tot velden. Niet wat daar eventueel tussen kan valen. Gewoon op ‘Orageux’ zoeken zonder extra zoekfunties dus. Dan komt hij wel tevoorschijn. Wink

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 17 juni 2011 12:17 PM
  [ # 6 ]

de eerste kleur die ik vermelde klopt idd niet verkeerd refpunt bekeken ...

ik merk ook dat er op de foto wat schaduw is dus ik denk dat je best zelf de kleur op je scherm met de saxo zelf vergelijkt.
De betere autozaak met spuitbussen verf heeft ook zon kleurenpallet waar je de kleur mee kan afleiden meestal helpen ze je ermee kleurbus op maat kost ca 18 euro (150ml)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook