aanjager doet t niet meer na vervangen dynamo
frankieman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 17 juni 2011 07:53 PM

raar maar waar, na vervangen dynamo werkt de aanjager niet meer, dit zit helemaal niet aan elkaar gekoppeld electrisch dus het zal wel toeval zijn.
op dit forum, bij vakdealer en mijn garage, allen geven de kabel aan het contactslot de meeste kans als oorzaak.
nieuwe besteld, 90 euro lichter, kabel ingebouwd en aanjager doet t nog steeds niet.
de stekker die op de aanjager gaat ( een dikke rode draad samen met een dunnere rode ) en een zwarte losgenomen en hierop gaan meten.
als contact aan staat wel 12 v op rode als ik meet via een vast massa punt aan de auto, niet als ik meet via de zwarte kabel aan diezelfde stekker.
in schema’s gevonden dat rode via zekering f40 direct aankomt op aanjager en zwarte gaat naar regeling toe.
ik heb de zwarte kabel losgeknipt en direct aan de massa vd auto gezet waardoor de aanjager nu volop draait in max. snelheid en verder niet uit kan tenzij motor uit gezet word.
vlg. vakdealer zit de regeling vast op de aanjager en is alleen compleet te vervangen ( 250 euries)
ik wil dus een aparte regeling tussen die nieuwe zwarte kabel tussen aanjager en massa maken maar automaterialenzaak slager heeft hiervoor geen geschikte schakelaar, er gaat 20 ampere doorheen.
ook conrad electronics heeft niets voor mij.
dan maar een aan/uit knoppie ertussen zodat die herrie af en toe uit kan.
nu de vraag…. weet iemand een toepasbare schakelaar met aan/uit knop en eventueel 3 standen??? of een andere oplossing.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 juni 2011 07:59 PM
  [ # 1 ]

Is je kachel weerstand niet gewoon stuk!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

frankieman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 juni 2011 08:44 PM
  [ # 2 ]

wellicht, maar die weerstanden zitten vlg. dealer vast op aanjager dus als geheel alleen te vervangen.
ik wilde dus eigenlijk die weerstanden buitenom erbij bouwen.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 juni 2011 08:47 PM
  [ # 3 ]

Oké.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Asfaltnomade
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

- (Grand) C4 Picasso Ambiance automaat 2.0 16v eb6v
Gepost: 18 juni 2011 10:49 AM
  [ # 4 ]

Hallo,

Misschien een overbodige, maar welgemeende reactie of opmerking ; is zoiets niet te krijgen in het 2e handscircuit?

Lijkt me toch wel en duidelijk goedkoper.

Succes met het verhelpen van dit lastige probleem.

M.vr.gr. Martin

Profiel  

frankieman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 juni 2011 01:30 PM
  [ # 5 ]

heb al diverse sloperijen gemeeld om vervanging te vinden en bij brezan geinformeerd of die zo’n aanjager verkopen, las op andere fora dat die goedkoper zijn.
lees wel dat demontage/montage nogal een gedoe is.
ook dat de stuurstang toch niet los hoeft, dit probleem schuif ik door na mijn vakantie.

Profiel  

frankieman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 augustus 2011 04:51 AM
  [ # 6 ]

de vakantie is voorbij dus maar eens verder met die aanjager, op internet een regelaar gekocht voor 45 euro die van de 12 volt via een potmeter 0 tot 12 volt traploos maakt, in theorie moet dan de aanjagermotor op een rustiger tempo gaan draaien.
het inbouwen was een drama door de beperkte werkruimte, de stekker die op de aanjager zit heeft maar een kort stukje kabel om mee te werken en daar diep ondr het dashboard is het slecht knutselen.
maar de regelaar doet zijn werk, word wel erg warm en op lage toeren zit er een toon in de aanjagermotor maar als ik rijd en de radio staat aan is die toon niet te horen.
dus in plaats van 250 euro voor een nieuwe aanjagermotor nu voor 45 euro klaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook