Hoi allemaal,
Ik heb inmiddels de juiste voorraadbol in huis.
Hoe vervang ik hem het beste? Werkt dat hetzelfde als met de andere bollen?
Ik deed altijd bij de XM:
-In de hoogste stand stukje lostikken
-Dan in laagste stand de bol erafdraaien
-Nieuwe erop en klaar.
Goed zo? Ook voor een voorraadbol?
Ennuh, hoeveel bollen zitten er onder mijn Hydractive XM 2.5TD?
Zijn dat er 6? 2 + 1 voorraadbol voor en achter?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
8 bollen: 1 per wiel, 1 Hydractief bol voor en 1 achter, 1 voorraadbol, 1 SC/MAC-bol (anti-inzak).
Je zal het systeem drukloos moeten maken, want anders blijft er druk op de voorraadbol zitten en krijg je hem niet los.
XM op pootjes of brug zetten, in laagste stand, ontlastschroef een halve slag los draaien, en dan pas de bol eraf.
Dat van die pootjes is omdat je er anders niet meer bij kan van onderen, tenzij die bij een 2.5 op een handiger plek zit, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
In theorie zou het zo moeten kunne werken, zonder geouwehoer met restdruk in de hydarctiefbollen, als het goed is heb je daar geen last van.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bedankt, ik ga een poging wagen van de week…
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.