Hoi allemaal,
Ik rij naar tevredenheid in een XM 2.5TD momenteel.
Wat mij opvalt aan dit exemplaar is dat de HD-pomp nogal veel tikt.
Ook tijdens het rijden hoor/voel je dat in het gaspedaal.
Iemand zei me dat ik het systeem moet ontluchten.
Zo ja…hoe?
Zo nee, wat dan?
Of is mijn pomp aan het overlijden?
Zo ja, is vervangen moeilijk?
Zo nee…wat dan
Wat denken jullie?
Wederom alvast bedankt!
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Al eens aan je voorraadbol gedacht?
Systeem ontluchten hoeft niet, dat doet ie zelf.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De voorraadbol zal idd leeg zijn. Gauw laten vullen of vervangen anders slijt de HD-pomp een stuk sneller
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Of een (interne) lekkage ergens: hoogteregelaars, stuurhuis, remservo
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
je moet 2 dingen scheiden: tikken van de pomp/regelaar en vaak aanslaan van de pomp. Dat laatste duidt op inwendig verlies van druk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt zover!
Iemand toevallig een idee welke bol ik moet hebben?
Ik had nieuwe gekocht voor de 2.1TD zonder hydractief, komt die voorraadbol toevallig overeen?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:Bedankt zover!
Iemand toevallig een idee welke bol ik moet hebben?
Ik had nieuwe gekocht voor de 2.1TD zonder hydractief, komt die voorraadbol toevallig overeen?Hans
Heb je al een antwoord ontvangen? Zo niet, dezelfde bol is van toepassing voor alle typen XM. 62 bar.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
De hoofdaccumulator of voorraadbol is voor alle hydropneumatische Citroën-modellen gelijk. Vanaf de ID/DS tot aan de C5. Die C5 heeft weer andere hydraulische olie en een totaal ander hydropneumatisch systeem.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Hartelijk dank! Ik was er inmiddels ook achter.
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.