Beste,
Ik heb een Xsara uit 1998, ik heb 2 problemen met mijn bestuurdersdeur, er zit een cv in.
Ik zou blij zijn als iemand me zou kunnen helpen met m`n problemen.
1: Sleutel gaat niet in het slotje van buiten, hij gaat er maar voor de helft in (er is geen sleutel in afgebroken, en ik heb ook al WD-40 erin gespoten maar helaas), dus ik moet steeds naar de andere kant van de auto om de deuren te openen. Waaraan kan dit liggen? En hoe kan ik dit oplossen.
2: Handgreep van buiten doet z`n werk niet, hij opent de deur niet. Ik moet van binnenuit openen om in te stappen, dit is best irritant. Hij gaat trouwens ook niet van slot af als ik de deur open via andere kant. Maar wel op slot. Ik heb dus even gisteren de deurpaneel afgehaald, ik zag dus dat die metaaltje niet doet wat die hoort te doen, als ik het met de hand omhoog houd, doet alles het wel weer. Maar het rare is, als ik dus met mn vinger die metaaltje omhoog houd, en de auto van slot afhaal en weer los laat, kan ik de deur wel weer openen via de handgreep. Maar als het eenmaal op slot is valt die weer terug, dus via de handgreep werkt `t dus niet meer.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest om mn problemen te omschrijven.
Met Vriendelijke Groeten.
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Welkom als eerste.
het eerste probleem lijkt een gaar slot. Dat is niet te herstellen. Been there, done that.
Je kunt bij sommige sloperijen wel eens een complete slotenpakket krijgen (deuren, achterklep, tankdop, contactslot), prijzen ca. 100,-.
Ik heb overigens alleen het deurslot vervangen, dan maar met twee sleutels aan de slag, het was me de ellende van een complete ombouw nog niet waard, want dat werkt verder allemaal prima.
Trouwens maak ik nog steeds vaker rechts de CV los: is ook wel zo netjes voor je passagier, kan hij/zij alvast instappen.
Het tweede is me niet duidelijk. Welk metaaltje bedoel je? Het gaffeltje dat achter op het slotje zit of wat anders?
In het eerste geval: dat vervang je met punt 1 in een moeite door en wellicht daarmee opgelost.
Jos.
Bij mijn vorige Xsara ook bj.98 was ook het slot aan de bestuurderskant kapot.
Ik kon bij de plaatselijke dealer een nieuw slot laten maken, ze konden de gegevens ergens vandaan halen, want de auto kwam uit een ander deel van het land.
Kosten dacht ik rond € 75,00.
Werkte perfect.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Andere handgreep plaatsen van een sloper!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “