














Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Klinkt goed, veel plezier met het snelle en goedkoper rijden!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi werk van die LPG installatie.
Ik ben ook wel benieuwd naar de verbruikscijfers.
Weet je wel wat die op benzine ongeveer verbruikte?
Ja op benzine had ik een gemiddeld verbruik van 1 op 8,8 uitgerekend nu op gas heb ik nog geen goede meting gemaakt ook vanwege het dan weer op benz en weer op gas… dan weer vol gas en weer stotteren, binnenkort ga ik een goede meting maken ik denk dat het ook wel rond de 1 op 9 zal zijn….
Nu moet ik eingenlijk officieel nog wachten op mijn nieuwe auto papieren, waarop staat dat deze op lpg mag rijden, en dus ook APK kan, ja die was ook een dag na de gaskeuring verlopen…
Oja wat foto’s over het programma, dit zijn dan niet de waardes waar ik nu op rij maar zo krijg je een impressie…












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kreeg van de LPG boer een papiertje mee waarop stond dat mijn auto goedgekeurd was voor LPG. Daarom mocht ik gewoon mee rijden.
De echte papieren van de RDW dat kan weken op zich laten wachten…


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach de RDW zelf heeft hem goedgekeurd…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Damens en Heren,
weer wat nieuws over de gasbak….ben dinsdag avond mijn broer wezen redden nabij duitsland… zoals sommige weten een hele rit vanuit Leiden, dus dacht ik een mooie manier om lange afstanden te meten… dus ik richting Broer in Duitsland….
eerst tanken bij de BP op de N11, 65 cent te liter, helemaal vol meter op nul en gassen…
Op de weg veel werkzaamheden maar ook mogelijkheden om ff door te kachelen, de rit verliep natuurlijk soepel (het is een CX).
Al rijdt hij perfect op gas in en rond de stad vol gas cruisen maakt niet uit, is dat nog niet helemaal het verhaal op de snelweg met 120 km/h. het moment dat ik wil in halen boven een bepaalde belasting geeft de motor nog steeds een stootje… waarschijnlijk zal ik met Alex nog een keer een wat langere rit moeten maken voor het goed afstellen bij andere belastingen…
Eindelijk aan gekomen bij de proefweg redelijk snel, bleek dat deze weg de weg zou zijn waar ik mijn topsnelheid ging testen, echt een geweldige weg, dus ik vol gas, niet helemaal want bij 170/180 kreeg ik niet genoeg gas de cilinder in, dus schakelde ik toch maar over naar benzine, ik gelijk weer een gevoel van acceleratie krijgen, en vlieg zo door naar de 220 km/h…. helaas moest er een busje een vrachtwagen inhalen, ik vol in de ankers…. ook achter komen dat mijn remmen nog niet echt warm waren… pfff….
Nu de weg weer vrij kwam weer vol gas (op benzine) deze keer wat langer door in mijn vier daarna in z’n vijf, nu 225 km/h en het mooiste nog, maar 4.700 t/min,.... haha….toen kwam de afslag.
Mijn broer was er ook net, hebben we samen een water slag gerepareerd tussen de thermostaat en radiateur, toen nog Macy.D doen en weer op weg naar huis….de terug reis verliep net als de heen nu alleen met 150 km/h heerlijk cruisen echt lekker…. zo nu al weer de N11, nou dan maar weer vullen…. ik had 250 km gereden op gas ongeveer, nu tanken 24, 25, 26, 27 liter ging er in, dus dat betekend 1 op 9,25… een goed resultaat voor de snelheden die ik heb gereden…
Zo nu maar hopen dat de RDW een beetje opschiet met het gas kenteken dan kan ik hem binnenkort APK maken, oja eerst weer een aandrijfashoes repareren, die snelheden is die niet op gemaakt…
zover zodan
groet YoriON












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker een net verbruik
Heb je de benzine kms er wel afgetrokken?
ja inderdaad, alles is op gas uit gerekend…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat je 1 op 9 rijdt op LPG met die snelheden. Misschien nog eens opnieuw testen en nu alleen op LPG?
Hee, Sorry maar ik denk dat je dit maar moet aannemen ik heb nog 10 km van het totaal afgehaald en kwam uit op 250 km… haha… het klinkt raar op gas, maar op benzine doet ie 1.5 a 1 km meer op de liter…


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
fluidphreak schreef:Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat je 1 op 9 rijdt op LPG met die snelheden. Misschien nog eens opnieuw testen en nu alleen op LPG?
Hoeveel gasinstallaties ken jij waar de constante snelheid lambda met een breedbandlambdasonde op 1.03 is afgesteld?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, nog 2 dingen die vermeldenswaardig zijn over het verbruik op LPG.
De AFR voor benzine is 14.7. Voor LPG is die ~15.3. Oftewel 1:9.25 op gas is ongeveer gelijk aan 1:8.8 op benzine. Verder heeft deze auto, voor diegene die het niet helemaal gelezen hebben een TRD T2 bak, vandaar ook 225km/h bij 4700 toeren, maar ook rijdt 150km/h met 3130 toeren. De normale gti t2 op trx’en rijdt op de GPS 140km/h bij hetzelfde toerental.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
sans-pareil schreef:fluidphreak schreef:Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat je 1 op 9 rijdt op LPG met die snelheden. Misschien nog eens opnieuw testen en nu alleen op LPG?
Hoeveel gasinstallaties ken jij waar de constante snelheid lambda met een breedbandlambdasonde op 1.03 is afgesteld?
Als het waar is is het mooi, en dan moet ik misschien mijn LPG-installatie ook eens zo laten afstellen! Ik haal namelijk nooit meer dan 1 op 8.5 ongeveer.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat een gti turbo met een lange bak iets zuiniger kan zijn dan een 2400gti op gas. De WBO2 er aan hangen is een kwestie van een gat in je uitlaatboren, daar een moer voor een lambdasonde op lassen, de WBO2 er in draaien en dan kan je rijdend je lambda meten en je gasinstallatie afstellen met de laptop. Daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee, dat stellen. Voor zover ik weet is dat de enige manier om belast je gas in te regelen zonder een rollerbank. Ik ken geen gasboer die het zo doet, logisch natuurlijk want van een halve dag inregelen wordt je gasinbouw 300,- duurder.
Als je klaar bent draai je de WBO2 er weer uit, en doe je gewoon een bout in het gat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
maar als ik het goed begrijp kun je LPG maar tot een bepaalde vermogen gebruiken ?
Doet me denken aan de startup problematiek die ik met mijn Prince vsi had op een ZPJ blok.