Paar picasso onderhouds vraagjes
Dwergkonijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 30 augustus 2005 12:23 AM

Hallo allemaal,

Mijn Picasso zit nu aan de 100 000 km en heeft dus weer een onderhoudsbeurt nodig. Nu wilde ik dat omdat de garage toch wel erg duur is enzo, dit zelf doen.

Wat moet er allemaal vervangen worden? Elke 20 000 is geloof ik oliefilter, luchtfilter en pollenfilter, moet ik verder nog iets vervangen omdat ik nu aan de 100 000 zit?

Weet iemand een goedkope internetshop op winkel in haarlem e.o. waar ik deze onderdelen kan halen?

Klopt het dat de bougies aan de voorkant van de motor, onder een zwarte balk, die vast zit met 2 inbusbouten zitten?

Om de hoeveel kilometer moetten de bougies vervangen worden? De auto rijd op LPG.

Tijdens de vakantie is er iets met het slot van het kofferdeksel gebeurt. Ik weet niet wat precies, teveel druk erop ofzo, maar nu gaat hij vrij moelijk open. Ik moet het slot indieuwen en dan een keer of 5 tegen de deur drukken, als ik geluk heb gaat ie dan open, soms is er geen beweging in te krijgen. Hoe kan ik dit het beste repareren?

alvast bedankt

Dwergkonijn

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 30 augustus 2005 02:09 AM
  [ # 1 ]

Re: Paar picasso onderhouds vraagjes

Dwergkonijn schreef:

Ik moet het slot indieuwen en dan een keer of 5 tegen de deur drukken, als ik geluk heb gaat ie dan open, soms is er geen beweging in te krijgen. Hoe kan ik dit het beste repareren?

Siliconenspray deed bij mijn Xsara wonderen:

Interieurfilter vervangen:

Hopelijk voor jou komt de Xsara een beetje overeen met de Picasso, anders heb je niet veel a/d links Wink

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 augustus 2005 02:39 AM
  [ # 2 ]

Re: Paar picasso onderhouds vraagjes

Dwergkonijn schreef:

Hallo allemaal,

Mijn Picasso zit nu aan de 100 000 km en heeft dus weer een onderhoudsbeurt nodig. Nu wilde ik dat omdat de garage toch wel erg duur is enzo, dit zelf doen.

Wat moet er allemaal vervangen worden? Elke 20 000 is geloof ik oliefilter, luchtfilter en pollenfilter, moet ik verder nog iets vervangen omdat ik nu aan de 100 000 zit?

Weet iemand een goedkope internetshop op winkel in haarlem e.o. waar ik deze onderdelen kan halen?

Klopt het dat de bougies aan de voorkant van de motor, onder een zwarte balk, die vast zit met 2 inbusbouten zitten?

Om de hoeveel kilometer moetten de bougies vervangen worden? De auto rijd op LPG.

Tijdens de vakantie is er iets met het slot van het kofferdeksel gebeurt. Ik weet niet wat precies, teveel druk erop ofzo, maar nu gaat hij vrij moelijk open. Ik moet het slot indieuwen en dan een keer of 5 tegen de deur drukken, als ik geluk heb gaat ie dan open, soms is er geen beweging in te krijgen. Hoe kan ik dit het beste repareren?

alvast bedankt

Dwergkonijn

Aha hier spreekt de dealer,

haal gewoon origineel joh, weet je zeker dat het goed is, een pollenfilter kost uit mn hoofd net geen 9 euro, oliefilter nog minder…. enne bougies die moeten wel goed zijn bij een LPGer, haal je ze bij de dealer kunnen ze 60.000 km weer mee…. maar ze hoeven pas bij de 120.000

en je slot van je achterklep… daar zal wel vocht in zitten, betekend eigenlijk nieuw greepje met slot.

succes

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Dwergkonijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

Gepost: 30 augustus 2005 03:57 PM
  [ # 3 ]

Orginele onderdelen was ik al van plan, maar ik begrijp dus dat er geen online shops zijn die orginele onderdelen verkopen, maar dat ik daarvoor echt naar de citroen dealer moet?

Heb net even een vluchtige blik op het slot geworpen, Om het stukje metaal dat de klep vergrendelt zit een stukje plastic en dat is een beetje ingescheurt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Kan ik dit gewoon afbreken?

Profiel  

RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 04 september 2005 08:29 PM
  [ # 4 ]

Voor bougies, filters en olie kun je ook uitstekend terecht bij Brezan. Ze zoeken daar aan de hand van je kenteken de juiste artikelen bij elkaar. Ik heb nog nooit iets verkeerds van ze gehad en ben erg tevreden over de prijzen die daar worden gevraagd. Als je vaker bij ze komt, krijg je vaak ook meer korting, best belangrijk, als je meerdere auto’s hebt. SUCCES!

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  

fusch1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 juni 2011 08:43 AM
  [ # 5 ]

goede morgen ik wil de auto zelf een beurt geven kan me iemand vertellen waar ik de bougies kan vinden ik heb een picasso gr van mij

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook