Mensen,
Mijn Xsara doet sinds kort een beetje vreemd! Binnenkort heeft hij een beurt en apk maar wellicht weet iemand hier ook wat het probleem is.
De situatie is als volgt:
De auto start (meestal maar niet altijd!) goed en draait erna slecht stationair. De toerenteller schiet nog wel eens heen en weer en soms slaat hij af bij een ingetrapte koppeling. Zodra je de koppeling iets laat opkomen zonder of met gas dan slaat hij niet af maar loopt hij nog steeds erg onrustig.
Daarnaast ‘gilt’ hij zo nu en dan wel eens na het starten. Dit houdt trouwens al wel vrij snel op. Ik heb de 2 snaren links van het motor blok bekeken maar die zien er nog goed uit.
Deze euvels treden vooral op bij mooi en warm weer. Zodra het wat kouder wordt heb ik het gevoel dat dit minder word.
Van het slechte starten ansich heb ik alleen last zodra mijn benzine tank leeg begint te raken.
Zodra ik bijvoorbeeld een kilometer of 5 gereden heb op de snelweg dan is het probleem over en loopt hij gewoon rustig stationair met ingetrapte koppeling.
Wat is er vervangen:
Bougies
Brandstofkabel van benzinetank naar motor
kleppen gesteld
De Xsara:
Xsara berline 2000
1.6i LPG
Hopelijk komt dit bekend voor en weet iemand raad.. Ik ben namelijk na 2 jaar nog steeds dol ‘verliefd’ op mijn Xsara
Schijnbaar een lastig probleem dus
Morgen gaat hij naar de dealer. Zodra ik wat meer weet zal ik het posten, mocht ooit iemand tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Totaal aantal Berichten: 1381
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
marcel, is er geen relatie met dit topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210636/#1469415
Bedankt voor je reactie! Ik heb dat ook gelezen alleen gaat het dan om wanneer de motor warm is.. ik heb slechts het probleem wanneer de motor koud is..
Maar hij is nu bij de Citroen dealer en ben nog niet gebeld… dus we horen het
Het schijnt dus een gescheurde kattalysator te zijn.. Kosten bij garage 1: 550 euro garage 2: 370 euro!
Dus dan weten we het wel.
Hallo,
Ik heb voor de mijne bij Van Essen in westervoort €246,= betaald. Merk Walker. incluis montage.
Betreft wel een 1.6I uit 1998.
Ik zou dus nog even rond neuzen.
Aah kijk! Dat is nog beter.
Ik ben bij van Hunnik Arnhem ook wel een beetje afgeknapt. Ze wilde mij ook ruitenwissers a 80 euro verkopen (40 euro bij Carglass) en een lpg afsluitdopje a 30 euro (5 euro bij Brezan).
Dat lijkt inderdaad op afzetten.
Bij verbeek in Zevenaar waren ze ook niet duur. Was ook rond de €250,-. Ik weet echter niet of dat incluis montage was.