Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hey Lampie,
Mijn huidige veerschotels beginnen rap slechter te worden . De veerschotels die ik over heb genomen zijn in betere staat en dus veiliger om voorlopig even mee te rijden. Mijn huidige stuur ik op naar Litouwen en de andere kunnen daarna ook nog opgestuurd worden .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heren,
mooie verhalen en plaatjes.
Ik ben wel benieuwd hoe die Litouwse dingen zich onder druk gedragen.
Zoals ik al meldde heb ik een originele schotel een week op 1500 kg getest, geen nare dingen te zien, de druk blijft constant, dus geen kruip, zoals je van natuurrubber mag verwachten. Kwam ook weer keurig terug op maat. Ik kan tot 10 ton testen.
Polyurethaan heeft zeker kruip, alleen geen idee hoeveel. Het zou mooi zijn het ding ook een week op druk te zetten.
Intussen heb ik bij mijn favoriete sloop twee “dikke” veerschotels en een veercilinder gescoord voor € 50. Niet per stuk, maar voor het geheel. Met bollen.
Maandag of dinsdag in huis, dan ga ik weer testen en een list verzinnen om de boel zonder burengerucht uit elkaar te krijgen. Ik denk flink belasten en dan heetstoken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het heeft even geduurd, maar vandaag eindelijk de Litouwse veerschotels in La Soixante gemonteerd. De reden voor de vertraging was dat ik links een verkeerde (lees: te dikke) veercilinder had die niet in de schotel past. Met de juiste cilinder staat madame ook eindelijk recht.
Het resultaat:
Dat ufo-achtige op de foto komt omdat ze de buitenste schaal omhoog gedrukt hebben.
En voor de leuk nog een foto van de verkeerde en de goede veercilinder:
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Fijn dat het gelukt is
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Bravo Wim! Fijn dat het Litouwse contact zo goed verlopen is!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Weer als nieuw Wim
En nou maar testen .
Benieuwd of de voiture zich anders gedraagt trouwens.
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Het is 22 juni en intussen zo’n 6 weken geleden dat de Litouwse veerschotels onder La Soixante zijn gegaan, dus tijd voor een update.
En?
Nou, eigenlijk is er niets te melden.
Ik heb intussen bijna 2.000 kilometer afgelegd waarbij ik vooral overenthousiast drempels ‘nam’. De schotels zitten er nog steeds onder, ze lijken niet door te zakken en geen gerammel of vaag sturen. Kortom, ze doen wat ze moeten doen. Voorlopig lijkt het er op dat de Litouwse schotels een goed en vooral betaalbaar alternatief zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gelukkig maar . XM rijders ontkomen er niet aan om via alternatieve wegen hun veerschotels te herstellen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Niet alleen XM-rijders hoor. De Xantenisten komen ook aan de beurt.
Dat bedrijfje doet meer dan alleen veerschotels, ze repareren ook krukaspoelies. Natuurlijk heeft La Soixante een uitvoering die alleen door Citroën geleverd wordt, tot het NFP is. Dus ik ga ‘ns informeren wat het kost om mijn oude stukkende poelie van een nieuwe rubberen rand te laten voorzien.
Wim,
Disciplus Simplex
Mijn Xantia gaat lekker naar de sloop als dat rubber los komt
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
En wat ga je dan kopen??
Dan is de HDI aan de beurt als dagelijkse auto, en daarna word het een Xsara
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wimb schreef:En voor de leuk nog een foto van de verkeerde en de goede veercilinder:
Wat doen jullie met die oude cilinders? Als ze van RVS zijn kan je ze vrij makkelijk herstellen namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe bedoel je dat Waterman?
Inderdaad, wat bedoel je? De ‘foute’ is lekvrij en in orde. Hij hoort alleen niet onder La Soixante.
Wim,
Disciplus Simplex