Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het benzinefilter wat achteraan ergens onder de auto zit.
Ik denk aan een lichtjes vervuild filter omdat de auto niet echt zijn volle vermogen geeft.(V6 24V laatste type)
Groetjes,
Willy
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Brandstoffilter is toch wel het laatst onderdeel wat verdacht zou kunnen zijn als hij niet genoeg vermogen leverd.
Als je kleine handjes hebt, dan hoef je niks los te halen. Alleen zit het reserve wiel in de weg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ZX-Cruiser mooie site heb jij, Willem ik dacht ook wel dat het niet echt het filter is.
het is vooral stationair dat ie niet mooi draait hij staat af en toe een beetje te schudden. er zit een nieuwe Lambda sonde in en ik heb hem recent laten uitlezen,dit gaf geen foutcodes.
De stappenmotor heb ik gereinigd, deze was goed vuil. MAP-sensor gaat van 1.4volt stationair tot 4.5 volt stilstaande motor. Gaskleppotentiometer meet normaal alsook temperatuursensors koelvloeistof en inlaatlucht.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De luchtslangetjes naar de MAP-sensor kunnen lekken, maar ik denk niet dat dat kan bij een nieuw type V6 (Ik heb ‘m net vervangen en mijn auto is 14 jaar oud)
Hoe is de staat van het ontstekingsdeel? bougies, kabels etc
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De MAP sensor zit rechtstreeks in het inlaatspruitstuk, Om de achterste bougies te vervangen moet de volledige inlaatbocht verwijdert. de bobine is van het DIS type(zit direct op de voorste 3 bougies en er lopen 3 kabels naar de 3 achterste) Het is wel raar dat er bij de diagnosegeen foutmeldingen zijn. Voor mijn gevoel heeft de motor ca 140 pk ipv 194, als je met een beetje gas wegrijdt merk je niets maar als je het pedaal wat dieper indrukt is er niet echt veel meer reactie. Eens hij boven de 4100 toeren komt gaat hij er wel vandoor.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Is het een V6 met handbak of automaat?
Ik zou nou niet direct weten wat er aan de hand is, maar ik denk niet dat het aan de motor ligt. Zo’n V6 uit 98 weegt al gauw ruim 1500 tot 1600 kilo. Met automaat zit zo’n ding in 10 seconden op de 100 en dat zijn geen sportwagencijfers.
Zolang hij goed loopt, zonder hikken of stoten trekt en geen extreem brandstofverbruik heeft, is er niks aan de hand.
Als je er niet tevreden over bent, wil ik hem GRAAG overnemen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Het is een handgeschakelde bak.
Verbruik zit rond 9 l/100 km bij 120 km/h constant.(Dit was 16 l/100km bij defecte lambda sonde)
Nee ik doe hem nog niet meteen van de hand
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XM-V6 schreef:Nee ik doe hem nog niet meteen van de hand
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
XM-V6 schreef:Het is een handgeschakelde bak.
Verbruik zit rond 9 l/100 km bij 120 km/h constant.(Dit was 16 l/100km bij defecte lambda sonde)
Nee ik doe hem nog niet meteen van de hand
Niks aan de hand dus, gewoon zuinig op zijn
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik heb de benzinefilter toch maar vervangen nu op 100000km, hij trekt nu toch beter in de lagere toeren.
De boordcomputer geeft nu ook een lager gemiddeld verbruik aan 10,9l/100km ipv 11,6.
Ik denk dat het effectief verbruik niet zo veel zal schelen, als er te weinig benzine doorkomt verlengt de ECU telkens de inspuitduur en dit signaal wordt gebruikt om het verbruik te berekenen. Telkens als er niet genoeg benzinedruk is (veel vraag>vermogen) gaat hij bijleren>rijker, rij je nadien constante snelheid dan moet hij weer gaan verarmen enz…
Dit proces vertraagt m.i. de reactietijd van de motor en dat voel je dus wel !
De filter zit idd wel op een rot plek, rechtsboven op het achter subframe. gelukkig moet dit maar elke 80000km gebeuren.