2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Mijn nieuwe dame (was lekkage spruitstuk)met foto’s op p2
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 juni 2011 03:18 PM
  [ # 16 ]

PSA diesels hebben zelden problemen met de roetmeting.
Zeker als de EGR ook nog eens uitgeschakeld is Wink
Als het goed is, dan zit er geen EGR in je Xantia, kunststof inlaatcollector toch? dan heb je meestal geen EGR.

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 23 juni 2011 03:25 PM
  [ # 17 ]

Ehh, volgens mij heeft de XUD11BTE ook gewoon een EGR, er loopt ook gewoon een metalen buis vanaf de uitlaat naar boven op het inlaatspruitstuk.

Ga ik overigens wel afdoppen als het nog niet gedaan is, ik kan me nog herinneren hoe dichtgekoekt het spruitstuk van m’n eerste XM 2.1Td(XUD11ATE) was, maar die kon je tenminste nog gewoon schoon branden, dat hoef je bij zo’n kunsstofgeval niet te proberen nono

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 juni 2011 03:49 PM
  [ # 18 ]

Waarschijnlijk bij de 2.1TD wel altijd EGR, bij de 2.1D zit het er niet altijd op.

Ipv. afdoppen, kun je ook het slangetje van de EGR klep naar de elektroklep, lostrekken en afpluggen.
Het is erg krap aan de achterkant, de vraag is of je er goed bij kunt om het af te doppen.

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 23 juni 2011 07:33 PM
  [ # 19 ]

‘T is natuurlijk wel wat krapper bij een Xantia, daar had ik nog niet aan gedacht stupid

Dat slangetje, is dat gewoon een vacuumslang? Je hebt niet heeel toevallig een foto of tekening daarvan? Voordat ik iets lostrek wat ergens anders problemen geeft.

Krijg je zo geen problemen met de carterventilatie trouwens? Die zit daar toch ook ergens aangesloten als ik het me goed herinner huh

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juni 2011 01:05 AM
  [ # 20 ]

Bij een 1.9TD en HDI kun je er nauwelijks bij, een 2.1TD kun je inderdaad wel vergeten.

Ik weet niet hoe het precies bij de 2.1TD zit, dat zou ik moeten zien om te zeggen hoe en wat.
Het kan zijn dat het stationair verhoogd toerental, en/of de wastegate van de turbo ook via vacuum en electroklep worden aangestuurd. Dus zomaar een vacuumslang lostrekken is niet aan te raden.

De carterventilatie staat hier verder los van.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2011 11:38 AM
  [ # 21 ]

Bij mijn donor-XM zaliger was de EGR uitgeschakeld, aansluiting op inlaatspruitstuk afdoppen en slang naar EGR-klep loshalen, deze is normaal dicht.
That’s all!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juni 2011 10:44 PM
  [ # 22 ]

Zo simpel is het, maar je komt er niet bij, in een Xantia met 2.1TD.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juni 2011 10:58 PM
  [ # 23 ]

Waar hangt bij een Xantia het compressortje, welke bij een XM achter de rechtervoorbumperhoek zit?
Je kan het slangetje ook aan die kant losmaken.
Het inlaatspruitstuk is boven op het blok af te doppen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juni 2011 11:06 PM
  [ # 24 ]

Xantia diesels hebben een door de nokkenas aangedreven vacuumpomp.

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 28 juni 2011 04:15 PM
  [ # 25 ]

Inmiddels staat de dame voor de deur love6 en de lekkage waar ik dit topic voor begon lijkt mee te vallen. Ik heb eigenlijk helemaal geen olielucht meer waargenomen, misschien dat er bij het poetsen (want de auto was helemaal gepoetst, ook onder de kap) wat olieresten op de uitlaat terecht zijn gekomen. Mijn proefrit was de 1e keer dat ze buiten kwam na de poetsbeurt, zou op zich dus kunnen.

Ik constateer ook nog geen olieverbruik, geen druppels onder de auto ‘s morgens, en eigenlijk blijft het rondom de kop ook netjes droog, ik hou het in de gaten maar maak me voorlopig geen zorgen sleep

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2011 04:25 PM
  [ # 26 ]

Gefeliciteerd Smile

We zien je bolide wel bij de eerst volgende meeting, tot dan zien we graag foto’s Wink

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 28 juni 2011 05:25 PM
  [ # 27 ]
ZX1.4i schreef:

Gefeliciteerd Smile

We zien je bolide wel bij de eerst volgende meeting, tot dan zien we graag foto’s Wink

Thanks!
Gaat zeker gebeuren, altijd gezellig de meetings van dit forum! En pica’s ga ik straks even maken(als het noodweer nog even wegblijft tenminste very very sad ) en zal daar dan een voorsteltopic voor maken.

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2011 06:24 PM
  [ # 28 ]

Mag ook gewoon in dit topic, dan blijft het één boeiend verhaal om te lezen.
Kleine moeite om de topic tittel voor je aan te passen, laat maar even weten.

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 28 juni 2011 09:32 PM
  [ # 29 ]

Topictitel heb ik al aangepast Wink , en hierbij dus wat plaatjes van m’n nieuwe dame en wat info.

Mooi neusje, helaas wel zonder mistlampen.

Beetje wazige foto, camera was leeg dus even met mn gsm gemaakt.

En vanaf de achterbank, de enige wensen die ik heb voor de binnenkant is een armsteun en een ander stuur, deze is redelijk aangetast.

Witte zijknippers is een must en in het voorscherm zit een deukje, maar kan ik waarschijnlijk nog wel terugdrukken.

Bevallig kontje Mr. Green , ik vind de achterlichten erg mooi uitkomen bij dit donkerblauw.


Lijkt wel een foto van een nieuwe Xantia Wink Erg netjes voor ruim 370000!

Afstandsbediening werkte niet, inmiddels opnieuw ingeleerd en werkt helemaal zoals het hoort.
De dame heeft rondom elektrische ramen, automatische airco, maar wat ik niet snap…... Geen ABS huh , ik had begrepen dat vanaf 97 ABS standaard was.

Verbruik over de 1e 500km is 1:16,7 terwijl ik echt wel regelmatig van het aanwezige koppel heb genoten en de airco veel aangestaan heeft, niet verkeerd very good

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 28 juni 2011 09:33 PM
  [ # 30 ]

Mooi hoor! cool smirk

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook