3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

Foto’s Pimp My (Caroline’s) Visa meeting.
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 22 november 2005 10:38 PM
  [ # 31 ]

elmo niet zelf iig Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 november 2005 10:42 PM
  [ # 32 ]

Heeft Caroline gedaan. M’n haar zat nogal doormekaar (dat krijg je met lassen Wink ) en ik heb voor mezelf de regel dat m’n haar goed zit zolang het niet voor m’n ogen zit.

Bedankt hoor Caroline Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 november 2005 11:20 PM
  [ # 33 ]

Ik sta er ook vrij rooskleurig op :neenee
Maarre, leuke foto’s Elmer!! De verhouding sleutelen / uitgaan wordt op de foto’s ook weer vrij helder Confused

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 22 november 2005 11:24 PM
  [ # 34 ]
mpostma schreef:

nu vergeet ik Harm nog zowat.

Onze grote dradenbeschrijver!!! Maar je hebt ‘m toch nog voor driekwart op de foto Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 november 2005 11:28 PM
  [ # 35 ]
voge schreef:

Maarre, leuke foto’s Elmer!! De verhouding sleutelen / uitgaan wordt op de foto’s ook weer vrij helder Confused

Klopt, tijdens het sleutelen was er veel minder tijd om foto’s te maken, vandar dat er ook minder sleutelfoto’s dan stapfoto’s zijn Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 23 november 2005 02:56 AM
  [ # 36 ]
Lelijke Eend schreef:
voge schreef:

Klopt, tijdens het sleutelen was er veel minder tijd om foto’s te maken, vandar dat er ook minder sleutelfoto’s dan stapfoto’s zijn Wink

Daarom heb ik dat dus vooral gedaan. En al deze schitterende actiefoto’s zullen nog even op zich moeten laten wachten. Ben wat later thuis dan gedacht, en mijn bedje roept. Morgen waarschijnlijk dan toch de foto’s….

Oja, mods, als ik een foto zo plaats, via imageshack, is dat dan wél goed?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 24 november 2005 03:18 AM
  [ # 37 ]

Goed, daar gaan we dan.

Afgelopen zaterdag was het dan tijd om te klussen aan de mooie, leuke, schattige Visa 11 RE van Caroline.
Er kwam wat water naar binnen sijpelen in het interieur, wat duidde op een roestplek in het schutbord. Tijd dus om met vereende krachten in de vorm van Elmer, Marten, Harm, Serge, ik en natuurlijk Caroline.

De sleutelplek was zeer aangenaam, ook al was het een Honda- en Daihatsugarage. Al het broodnodige was er aanwezig; gereedschap, brug, toilet, kantine, verlichting, verwarming, etc.

Hier het begin: de Visa op de brug en het voltallige sleutelteam:

Eerst werd er gezorgd voor de innerlijke mensch:

Koffie en Bossche Bollen (danku Marten)  Wink

Dan stellen we even het sleutelteam voor:
Elmer (Lelijke Eend):

Marten:

Harm (L) en Serge (R):

Ik:

Allereerst werd er maar eens een begin gemaakt met het demonteren van de motorkap:

Nu er wat meer plaats is om te sleutelen wordt er overlegd wat er precies allemaal gedemonteerd moet worden, om bij het roestgat te komen:

Mannen druk aan het werk Very Happy

Hier zitten nog de zwarte isolatiematten voor het schutbord. Deze worden eerst verwijderd voordat er gelast kan worden. Het water komt namelijk via de parafan het interieur binnen:

Hier is de roest al goed te zien:

Roest…..

Elmer aan het werk:

Veel roest weggeslepen…:

Tijd om ook het koelsysteem te ontdoen van de koelvloeistof. Op die manier kan ook het kachelhuis later worden gedemonteerd vanuit het dashboard.
Marten doet hier blaasoefeningen:  Laughing

Ondertussen ben ik met Harm begonnen om het dashboard te demonteren:

Overzichtsfoto van “het slachtveld”....  Laughing

Hier wordt de hulp van Marten en Serge even ingeroepen voor het demonteren van het tellerblok en vooral die irritante tellerkabel Let vooral op de posities die Marten inneemt…  Razz

Hier zijn de voeten van Marten nog net te zien, die boven de achterbank uitsteken…:

Vooral voor het losmaken van de tellerkabel moesten sommige handen in benarde posities worden gemanoeuvreerd:

Serge wordt hier verliefd op de pook van de Visa…  Laughing

Grote schok: onder de kachelventilator bleek het ook behoorlijk rot te zijn…  Confused  Confused  Confused  Confused

Hier is het dashboard volledig gedemonteerd:

Elmer bestudeert hier wat er precies moet worden weggeschaaft voordat er kan begonnen met lassen:

Actiefoto’s van het schaafwerk van Elmer:

Elmer gebruikt een touwtje om te meten hoe lang het nieuw stuk plaatwerk moet zijn, dat er uiteindelijk in moet worden gelast:

Dit is het ff voor nu. Ik ga slapen en maak het topic morgen af.  Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 24 november 2005 03:56 AM
  [ # 38 ]

ik ben benieuwd hoe jullie het rondom de ventilator hebben gerepareerd

en Elmer volgende keer de ruit afdekken hé

met wat voor slijpschijfje was je trouwens bezig? ik gebruik enkel nog de ultra dunne voor inox van 1.2mm dikte, heel weinig vonken en gaat er echt als een razende door Wink

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 24 november 2005 09:12 AM
  [ # 39 ]

Laughing Laughing  Haha, die acrobatische toeren van Marten zien er goed uit. Zo lag ik ook mijn BX toen ik de radio rammelvrij probeerde te krijgen (wat me helaas niet 100% is gelukt…).
Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal, erg leuk dat er zoveel moeite wordt gedaan om een Visaatje op de weg te houden, ze worden nu toch wel knap zeldzaam.  Very Happy

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten

Gepost: 24 november 2005 09:40 AM
  [ # 40 ]

leuk verslag wouter Smile

@paso: sowieso moet er een eventuele volgende keer meer afgedekt worden, want er is wel wat schade ontstaan helaas.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 24 november 2005 12:41 PM
  [ # 41 ]
Rataplan schreef:

De teller kabel vind ik niet zo moeilijk om los te halen
Twee schroevndraaiers onder het kokpitje en klik los is i
Terug plaatsen is gewoon klak.
Heb hem bij mij namelijk al 3 keer erop en eraf gehaald vanwege een deffect kilometer teller

Ik zat niet in die onmogelijke houding omdat die tellerkabel nu zo moeilijk was. Er zitten 2 bevestigingspunten bovenaan het klokkenwerk en die waren van bovenaf heel lastig te benaderen. Omdat ik sowieso niet wist hoe het zat maar eens van onderen bekijken en toen kon ik er gelijk goed bij om die stervorminge (aan de binnenkant) ringetjes van die plastik pinnen af te wurmen. Toen ging het instrumentenpaneel wel goed los.

Verder leuk verslag Wouter. Het was een heel gezellig weekend in elk geval en ik hoop dat Visaatje ondanks wat problemen nu toch een stuk langer meekan. Het is wel iets dat je je moet realiseren als je een klus gaat aanpakken op een oud object dat je een hoop ellende kan tegenkomen en je ook meer dingen tegen kan komen die goed blijven als je ze laat zitten maar storingenn gaan geven omdat je er aan zit. Neem bijv. de zekeringkast. Als je die precies zo laat zitten is er niks aan de hand. Maar verschuif je het wat en pruts je eraan dan beginnen ineens een hoop slechte contacten op te spelen. Ik had Caro al uitgelegd hoe ze het ding (hopelijk) weer storingsvrij kan maken met schuurpapier en vaseline. Contactspray (die we ook hebben gebruikt) maakt wel goed schoon, maar beschermt maar weinig, dus daarna komen de storingen toch weer terug.

Ik ben benieuwd naar het vervolgverslag. Trouwens, had je geen actiesleutelfoto’s van Caroline?

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten

Gepost: 24 november 2005 12:58 PM
  [ # 42 ]

Er zitten er een of twee bij geloof ik. Maar ik zorg altijd wel dat ik niet in beeld kom Wink Met stappen sta ik er vaak genoeg op dacht ik zo…

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten

Gepost: 24 november 2005 01:10 PM
  [ # 43 ]
Rataplan schreef:

Inderdaad zeer mooi verslag
Actie foto’s zijn toch leuker als kroegfoto,s hoor caroline

Dan moet je bij de fotograaf zijn Wink Als ik binnenkort mijn dash ga rechtzetten zal ik vragen of iemand foto’s wil maken. Alleen niet in die standjes die marten aan neemt.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 24 november 2005 01:13 PM
  [ # 44 ]
Caroline81 schreef:
Rataplan schreef:

Inderdaad zeer mooi verslag
Actie foto’s zijn toch leuker als kroegfoto,s hoor caroline

Dan moet je bij de fotograaf zijn Wink Als ik binnenkort mijn dash ga rechtzetten zal ik vragen of iemand foto’s wil maken. Alleen niet in die standjes die marten aan neemt.

Flauw hoor we vragen echt niet van je dat in sleutellingerie doet Wink Ik was met deze standjes leniger dan ik van mezelf verwacht had.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 24 november 2005 01:46 PM
  [ # 45 ]
Rataplan schreef:

en de dag erna?
Geen last van gehad?

Nee, hooguit een beetje moe door slecht slapen.

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook