elmo niet zelf iig
Heeft Caroline gedaan. M’n haar zat nogal doormekaar (dat krijg je met lassen ) en ik heb voor mezelf de regel dat m’n haar goed zit zolang het niet voor m’n ogen zit.
Bedankt hoor Caroline
Schijt aan originaliteit.
Ik sta er ook vrij rooskleurig op :neenee
Maarre, leuke foto’s Elmer!! De verhouding sleutelen / uitgaan wordt op de foto’s ook weer vrij helder
mpostma schreef:nu vergeet ik Harm nog zowat.
Onze grote dradenbeschrijver!!! Maar je hebt ‘m toch nog voor driekwart op de foto
voge schreef:Ik sta er ook vrij rooskleurig op :neenee
Maarre, leuke foto’s Elmer!! De verhouding sleutelen / uitgaan wordt op de foto’s ook weer vrij helder
Klopt, tijdens het sleutelen was er veel minder tijd om foto’s te maken, vandar dat er ook minder sleutelfoto’s dan stapfoto’s zijn
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:voge schreef:Ik sta er ook vrij rooskleurig op :neenee
Maarre, leuke foto’s Elmer!! De verhouding sleutelen / uitgaan wordt op de foto’s ook weer vrij helderKlopt, tijdens het sleutelen was er veel minder tijd om foto’s te maken, vandar dat er ook minder sleutelfoto’s dan stapfoto’s zijn
Daarom heb ik dat dus vooral gedaan. En al deze schitterende actiefoto’s zullen nog even op zich moeten laten wachten. Ben wat later thuis dan gedacht, en mijn bedje roept. Morgen waarschijnlijk dan toch de foto’s….
Oja, mods, als ik een foto zo plaats, via imageshack, is dat dan wél goed?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Goed, daar gaan we dan.
Afgelopen zaterdag was het dan tijd om te klussen aan de mooie, leuke, schattige Visa 11 RE van Caroline.
Er kwam wat water naar binnen sijpelen in het interieur, wat duidde op een roestplek in het schutbord. Tijd dus om met vereende krachten in de vorm van Elmer, Marten, Harm, Serge, ik en natuurlijk Caroline.
De sleutelplek was zeer aangenaam, ook al was het een Honda- en Daihatsugarage. Al het broodnodige was er aanwezig; gereedschap, brug, toilet, kantine, verlichting, verwarming, etc.
Hier het begin: de Visa op de brug en het voltallige sleutelteam:
Eerst werd er gezorgd voor de innerlijke mensch:
Koffie en Bossche Bollen (danku Marten)
Dan stellen we even het sleutelteam voor:
Elmer (Lelijke Eend):
Marten:
Harm (L) en Serge (R):
Ik:
Allereerst werd er maar eens een begin gemaakt met het demonteren van de motorkap:
Nu er wat meer plaats is om te sleutelen wordt er overlegd wat er precies allemaal gedemonteerd moet worden, om bij het roestgat te komen:
Hier zitten nog de zwarte isolatiematten voor het schutbord. Deze worden eerst verwijderd voordat er gelast kan worden. Het water komt namelijk via de parafan het interieur binnen:
Hier is de roest al goed te zien:
Tijd om ook het koelsysteem te ontdoen van de koelvloeistof. Op die manier kan ook het kachelhuis later worden gedemonteerd vanuit het dashboard.
Marten doet hier blaasoefeningen:
Ondertussen ben ik met Harm begonnen om het dashboard te demonteren:
Overzichtsfoto van “het slachtveld”....
Hier wordt de hulp van Marten en Serge even ingeroepen voor het demonteren van het tellerblok en vooral die irritante tellerkabel Let vooral op de posities die Marten inneemt…
Hier zijn de voeten van Marten nog net te zien, die boven de achterbank uitsteken…:
Vooral voor het losmaken van de tellerkabel moesten sommige handen in benarde posities worden gemanoeuvreerd:
Serge wordt hier verliefd op de pook van de Visa…
Grote schok: onder de kachelventilator bleek het ook behoorlijk rot te zijn…
Hier is het dashboard volledig gedemonteerd:
Elmer bestudeert hier wat er precies moet worden weggeschaaft voordat er kan begonnen met lassen:
Actiefoto’s van het schaafwerk van Elmer:
Elmer gebruikt een touwtje om te meten hoe lang het nieuw stuk plaatwerk moet zijn, dat er uiteindelijk in moet worden gelast:
Dit is het ff voor nu. Ik ga slapen en maak het topic morgen af.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ik ben benieuwd hoe jullie het rondom de ventilator hebben gerepareerd
en Elmer volgende keer de ruit afdekken hé
met wat voor slijpschijfje was je trouwens bezig? ik gebruik enkel nog de ultra dunne voor inox van 1.2mm dikte, heel weinig vonken en gaat er echt als een razende door
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Haha, die acrobatische toeren van Marten zien er goed uit. Zo lag ik ook mijn BX toen ik de radio rammelvrij probeerde te krijgen (wat me helaas niet 100% is gelukt…).
Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal, erg leuk dat er zoveel moeite wordt gedaan om een Visaatje op de weg te houden, ze worden nu toch wel knap zeldzaam.
leuk verslag wouter
@paso: sowieso moet er een eventuele volgende keer meer afgedekt worden, want er is wel wat schade ontstaan helaas.
Rataplan schreef:De teller kabel vind ik niet zo moeilijk om los te halen
Twee schroevndraaiers onder het kokpitje en klik los is i
Terug plaatsen is gewoon klak.
Heb hem bij mij namelijk al 3 keer erop en eraf gehaald vanwege een deffect kilometer teller
Ik zat niet in die onmogelijke houding omdat die tellerkabel nu zo moeilijk was. Er zitten 2 bevestigingspunten bovenaan het klokkenwerk en die waren van bovenaf heel lastig te benaderen. Omdat ik sowieso niet wist hoe het zat maar eens van onderen bekijken en toen kon ik er gelijk goed bij om die stervorminge (aan de binnenkant) ringetjes van die plastik pinnen af te wurmen. Toen ging het instrumentenpaneel wel goed los.
Verder leuk verslag Wouter. Het was een heel gezellig weekend in elk geval en ik hoop dat Visaatje ondanks wat problemen nu toch een stuk langer meekan. Het is wel iets dat je je moet realiseren als je een klus gaat aanpakken op een oud object dat je een hoop ellende kan tegenkomen en je ook meer dingen tegen kan komen die goed blijven als je ze laat zitten maar storingenn gaan geven omdat je er aan zit. Neem bijv. de zekeringkast. Als je die precies zo laat zitten is er niks aan de hand. Maar verschuif je het wat en pruts je eraan dan beginnen ineens een hoop slechte contacten op te spelen. Ik had Caro al uitgelegd hoe ze het ding (hopelijk) weer storingsvrij kan maken met schuurpapier en vaseline. Contactspray (die we ook hebben gebruikt) maakt wel goed schoon, maar beschermt maar weinig, dus daarna komen de storingen toch weer terug.
Ik ben benieuwd naar het vervolgverslag. Trouwens, had je geen actiesleutelfoto’s van Caroline?
Er zitten er een of twee bij geloof ik. Maar ik zorg altijd wel dat ik niet in beeld kom Met stappen sta ik er vaak genoeg op dacht ik zo…
Rataplan schreef:Inderdaad zeer mooi verslag
Actie foto’s zijn toch leuker als kroegfoto,s hoor caroline
Dan moet je bij de fotograaf zijn Als ik binnenkort mijn dash ga rechtzetten zal ik vragen of iemand foto’s wil maken. Alleen niet in die standjes die marten aan neemt.
Caroline81 schreef:Rataplan schreef:Inderdaad zeer mooi verslag
Actie foto’s zijn toch leuker als kroegfoto,s hoor carolineDan moet je bij de fotograaf zijn Als ik binnenkort mijn dash ga rechtzetten zal ik vragen of iemand foto’s wil maken. Alleen niet in die standjes die marten aan neemt.
Flauw hoor we vragen echt niet van je dat in sleutellingerie doet Ik was met deze standjes leniger dan ik van mezelf verwacht had.
Rataplan schreef:en de dag erna?
Geen last van gehad?
Nee, hooguit een beetje moe door slecht slapen.