Hallo,
ik ben dus martijn, ben 22 jaar en ik maak de omgeving vlaardingen/schiedam/rotterdam onveilig in een rode bx 19TZi break. Ik loop al een tijdje mee op BXNL en bij de BXclub, maar ben door verschillende mensen overgehaald om toch ook maar eens een kijkje te gaan nemen op het Citroen forum… dus vandaar.
Ik ben zelf opgegroeid in citroens (1 dyane, 1 visa en 2 bx’en) en heb sinds ik m’n rijbewijs heb gehaald ook alleen nog maar bx’en gehad.. (wat nou golluf of astra?)
Voor deze break heb ik eerst een BX 16Tzi, een groene 19TZi break en een 19TGi Routiere gehad. Eerste heeft het maar een paar weken uitgehouden, de tweede is in het harnas gestorven, en de derde was een naar ding. Maar m’n huidige break bevalt na ruim anderhalf jaar nog steeds prima
Verder moet ik er nog ff bij vermelden dat ik ook regelmatig de weg onveilig maak in de BX 14 uit 1985 (type 1 dus!!) die ik samen heb met m’n pa… ja. .we hebben hier 3 bx’en voor de deur. Een 19Tzi van m’n pa, mijn Break, en het crisisgebakje.
Mja.. voordat ik teveel ga schrijven: truste voor de gene die nog moeten gaan slapen (marten, ik zag dat je zojuist nog wat had gepost) en tot morgen
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier! Je hebt al een aardige Citroën geschiedenis achter de rug. Zo zie je maar weer hoe belangrijk opvoeding kan zijn, anders had je nu misschien in een Opel gereden!
Welkom ook
patje74 schreef:Welkom hier! Je hebt al een aardige Citroën geschiedenis achter de rug. Zo zie je maar weer hoe belangrijk opvoeding kan zijn, anders had je nu misschien in een Opel gereden!
het kan er aan liggen, gelukkig heeft mijn pa nooit Opel gereden maar zowat alle merken, maar ook Wartburg en ik heb er weer eentje op het oog het zal dan nummer 2 worden bij mij
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mijn pa heeft van alles gereden, behalve een Citroen. Het kan dus best nog wel eens goed komen , gelukkig is het niet verplicht om het voorbeeld van je ouders te volgen. Alhoewel ik daardoor van huis uit wel een stiekeme voorliefde heb voor Fords uit de jaren ” 70.
Enne, Martijn: van harte welkom! Misschien zie ik je nog wel een keertje rijden, ben zelf ook geboren en getogen Vlaardinger en kom er nog wel eens op bezoek.
Hey!
Welkom op het forum en veel forum plezier! En voel je maar niet beledigd dat een ander welkoms topic zoveel meer posts heeft
Die type 1 is in ieder geval al helemaal goedgekeurd. Wat is dat een leuke auto zeg En hij rijdt ook lekker
Nogmaals bedankt dat ik er ff in mocht rijden, en je was niet eens zo heel zenuwachtig naast een vrouw geloof ik?
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Caroline81 schreef:....en je was niet eens zo heel zenuwachtig naast een vrouw geloof ik?
Hehheh, nog het vooroordeel dat iedere man denkt dat ‘ie beter rijdt dan een vrouw? Over het algemeen voel ik me bij een vrouw achter het stuur prima op mijn gemak. Alleen inparkeren wil nog wel eens wat stroefjes verlopen, maar ik heb de indruk dat dat bij de meeste vrouwen meer een kwestie is van zelfvertrouwen dan van vaardigheid (zoals dat eigenlijk ook geldt voor autorijden in het algemeen).
Totaal aantal Berichten: 114
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Martijn welkom.
Ik ben zelf ook in een citroën milieu opgegroeid (Ax, Dyane, Visa, Saxo, Ami) Dit waren de wagentjes van mijn moeder. Nu rijdt ze met Opel Astra
Dus ik neem het citroën rijden over, ik ben 20 en ben de trotse eigenaar van een BX en een GS.
Greetzz
Marijn
c’est fantastique
Ik begreep later van wouter dat het nogal bijzonder was dat Martijn er uberhaubt iemand anders in liet rijden, laat staan een vrouw Dus ik voel me zeer vereerd
Gebrek aan zelfvertrouwen is inderdaad wel het gene wat tot de problemen kan leiden. (en soms wellicht een overschot aan zelfvertrouwen)
Als mijn bijrijder nerveus gaat zitten doen dan ga ik juist fouten maken, terwijl ik best behoorlijk goed kan rijden. Zeker voor een vrouw
Welkom op het forum Martijn!
Je bent natuurlijk net zo welkom als Evenlien
Heb je ook foto’s van je auto’s?
Xsara_Coupe
Edit: Evenlien = Evelien Sorry evelien ops:
Re: Ook even voorstellen -> Martijn
Hehe,
Heb je het gezelligste forum van Citroen rijdend Nederland ook gevonden?
Welkom!
Marten
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
heho.. ook welkom namens de voorzitter hie
Re: Ook even voorstellen -> Martijn
hey martijn
welkom op het forum!
Welkom, Martijn.
Die ‘85-er BX14, is dat een kale uitvoering, of een wat aangeklede 14E? Leuk dat jullie er nog zo een koesteren. Fotootjes!!!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Welkom op het forum Martijn!
dank jullie allemaal wel voor het welkom
foto’s zal ik zo ff op m’n eigen webserver zetten.. ding is niet 24/7 online (nog niet) maar meestal van 8 uur ‘s ochtends tot een uur of 11 ‘s avonds wel bereikbaar.
Die 14 is echt de kaalste uitvoering die er is. Geen knipperlichtjes op het voorscherm (dus geen exportmodel) geen rechterbuitenspiegel, geen klokje in het dashboard, geen achterruitenwisser, geen rechterbinnenverlichting en wellicht nog een aantal dingen niet die een 14E/RE wel zou hebben.
En Caroline, je rijdt al 3 jaar in je visa, dus waarom zou ik zenuwachtig moeten worden? Mijn moeder kon ook altijd goed rijden, dus ik ben niet echt opgevoed met het id dat mannen beter kunnen rijden dan vrouwen.. dus, wat dat betreft geen vooroordeel
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Xsara_Coupe schreef:Welkom op het forum Martijn!
Je bent natuurlijk net zo welkom als Evenlien
Heb je ook foto’s van je auto’s?Xsara_Coupe
Evenlien ?
ahaha,
dit topic is blijkbaar gedelete? wel jammer, had de laatste reacties nog niet gelezen