Stabilisator rubbers
Kais
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 20 juni 2011 09:47 PM

Beste Saxo’ers,

Al meerdere malen bezoek ik dit forum om een oplossing te vinden voor mijn irritante probleem.

Bij het op en afrijden van een drempel maakte mijn saxo telkens een krakend geluid.
Momenteel irriteer ik me vreselijk aan het geluid en daarnaast verpest het mijn rijplezier.

Al gauw kwam ik via andere forum leden er achter dat het om de stabilisator rubbers ging.
Deze heb ik naar advies ingevet en het probleem was dan ook verholpen.

Enkele maanden later keerde het probleem weer terug waardoor ik heb besloten om de rubbers te vervangen.
Dit met de achterliggende gedachte dat het probleem dit keer voor een lange tijd verholpen zou zijn.
Kortom tijdens mijn APK keuring heb ik gelijk het probleem laten aanpakken, ook heb ik de monteur er nadrukkelijk op gewezen dat ik graag geluidloos wil rijden.
Geen probleem volgens de monteur!

Bij het ophalen van mijn auto bij de garage hoorde ik niets bij het op en afrijden van drempels.
Een kleine uur later deed het probleem zich weer voor, ik word er nu wel echt letterlijk gek van!

Wie weet wat ik moet doen of heeft de juiste oplossing?

Ik stel jullie antwoorden/oplossingen zeer op prijs!

Vriendelijke groet,

Kais

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 21 juni 2011 12:21 AM
  [ # 1 ]

Hey

Kan je wat gegevens over je saxo geven   bouwjaar,motor, kmstand

Hoor je het krakend geluid ook buiten of enkel binnenin?

Is er al gecontroleerd op spelling op de achteras? (zelf te doen door achterzijde op te krikken en de band in de dwarsrichting te bewegen deze mag zo nagenoeg niets bewegen)

Zijn de voorveren gecontroleerd? Als je voor naar beneden duwt en loslaat hoor je dan iets?

Profiel  

Kais
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2011 12:35 AM
  [ # 2 ]
K_saxo schreef:

Hey

Kan je wat gegevens over je saxo geven   bouwjaar,motor, kmstand

Hoor je het krakend geluid ook buiten of enkel binnenin?

Is er al gecontroleerd op spelling op de achteras? (zelf te doen door achterzijde op te krikken en de band in de dwarsrichting te bewegen deze mag zo nagenoeg niets bewegen)

Zijn de voorveren gecontroleerd? Als je voor naar beneden duwt en loslaat hoor je dan iets?

Hoi,

Bouwjaar van mijn saxo is oktober 1996, motorinhoud 1.1i, km stand kan ik niks over zeggen omdat
De teller is vast gelopen.
Verder hoor ik het geluid goed als ik in de auto zit, buiten hoor ik nauwelijks iets.
Het geluid komt by the way van voren en de veerpoten heb ik vorig jaar nieuw erop laten zetten.
Het geluid wordt echt veroorzaakt door de rubbers zelf want als ik ze laat invetten dan rijdt de auto ineens heerlijk.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 22 juni 2011 02:15 PM
  [ # 3 ]

Als je met de motor uit in op de bestuurdersstoel zelf zit en hevig shaket hoor je dan niets kraken?

Overigens let op met de vastgelopen km teller voor je apk en regulier onderhoud.  Als de snelheid nog werkt dan zit de signaalpuls nog goed en moet je enkel de teller vervangen.

Als nog iets mis zou zijn met de stabilisatorrubber verwacht ik dat je het geluid ook buiten de auto hoort. Je kan dit natuurlijk nog een keer visueel controleren en de spelling controleren. Maar als normaal is het nieuwe rubber veel beter dan het originele (tenminste als er geen hokyponky Chinees /Koreaanse/Roemeense brol/troep is gebruikt )

Profiel  

Kais
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 juni 2011 02:22 PM
  [ # 4 ]

K_Saxo bedankt voor je reactie!

De km teller ben ik overigens mee bezig om deze in orde te maken!

Wat de rubbers betreft deze heb ik nieuw bij de Citroen Dealer gehaald op de stadionplein in Amsterdam.
Als de motor uit is en wanneer ik de auto goed op en neer shake dan hoor ik het geluid alsnog maar dan wel veel lichter dan wanneer ik rijd.

Ook hoor ik telkens licht gekraak bij het optrekken, dit probleem krijg ik ook maar niet opgelost.
Ik heb onlangs 500 euro gespendeerd aan het probleem, zonder enige resultaat!!!

Wie O Wie kan mij helpen!!!

Profiel  

DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 24 juni 2011 05:28 PM
  [ # 5 ]

Ik heb al eens op het forum over dit probleem geschreven.
Volgens mij heb ik hetzelfde euvel gehad, als ik het zo lees.
Mijn Saxo maakte hetzelfde geluid tijdens het inparkeren en rijden over drempels.
Bij mij hebben ze toen de stabilisator rubbers vervangen, maar dat loste het probleem niet op.
De auto heeft een aantal dagen bij de garage gestaan voordat men er achter kwam wat er werkelijk aan de hand was.
Uiteindelijk hebben ze de verbindingsstangen van de stabilisator vervangen, en het probleem is opgelost!

Profiel  

Kais
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 juni 2011 03:32 AM
  [ # 6 ]

Meen je dat nou?
Wanneer heb je die stangen vervangen en is het geluid daarna echt niet meer
Terug gekeerd?

Wat hebben die stangen eigenlijk gekost en heb je ze toen allebei vervangen?

Ik hoor van je!

Groet,

Kais

Profiel  

DSFreak
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 994

- Saxo 1.6i SX automaat
Gepost: 26 juni 2011 04:02 PM
  [ # 7 ]
Kais schreef:

Meen je dat nou?
Terug gekeerd?

Ik hoor van je!

Groet,

Kais

Ik heb een diagnose laten stellen bij een erkende Citroën / Peugeot garage.
De auto is drie keer terug geweest voordat men de uiteindelijke diagnose vastgesteld had.
Toen heeft de reparatie plaatsgevonden (waarvan hier onder de rekening).
De rekening liep hierdoor aardig op.
Omdat de garage niet voorzien had dat er zoveel tijd in zou gaan zitten voordat men wist wat het probleem was, hebben ze aangeboden om de helft van het bedrag voor eigen rekening te nemen.

Profiel  

Kais
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 juni 2011 04:10 PM
  [ # 8 ]
DSFreak schreef:
Kais schreef:

Meen je dat nou?
Terug gekeerd?

Ik hoor van je!

Groet,

Kais

Ik heb een diagnose laten stellen bij een erkende Citroën / Peugeot garage.
De auto is drie keer terug geweest voordat men de uiteindelijke diagnose vastgesteld had.
Toen heeft de reparatie plaatsgevonden (waarvan hier onder de rekening).
De rekening liep hierdoor aardig op.
Omdat de garage niet voorzien had dat er zoveel tijd in zou gaan zitten voordat men wist wat het probleem was, hebben ze aangeboden om de helft van het bedrag voor eigen rekening te nemen.

Top man!

Nou ik betaal liever 250 euro zodat ik een heerlijk wagentje heb waarmee ik kan rijden, dan dat ik me iedere x vreselijk moet irriteren aan het geluid.

Ik ga de stangen deze maand ook even aanschaffen en breng je dan op de hoogte of het probleem daarna ook bij mij verholpen is.

groet,

Kais

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook