Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Achterruitverwarming is blijkbaar te fixen. Kijk op http://www.ds-demist.com.
Mijn DSuper is ook niet echt warm te krijgen. Wat de bediening van de verwarming betreft lijkt ‘ie op de onze Xantia met climat control. Je hoeft tijdens de rit niet meer aan de verwarmingsknop te zitten. Bij de DS staat die altijd op vol HEET. Nou ja, heet…
Toch geeft het systeem wel warmte. Vooral als het niet moet. In de file in Parijs had ik de kachel aan om de motor wat te meer te koelen. Je brand dan je fikken bij het uitstroomrooster op het dashboard.
Zo’n kachel-sleutelmeeting zie ik ook wel zitten
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
50 pond.. beetje duur om te proberen.
Maargoed. het standaard ds kacheltje is prima als het in goede staat is!
Meestal zitten ze dicht gekoold of vol met blubber..
Ze zijn door goede radiator bedrijven ook te reviseren. Verder moet de fan goed werken en de aanvoer naar binnentoe niet lekken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ja, ik ben ook bezig met de kachel van de Dsuper5.
1. De radiateur heb ik onder de kraan gehouden en die stroomt nu erg goed door. Het kraantje staat vol open.
2. De thermostaat heb ik vervangen, bleek ook kapot.
3. Nu blijkt de aanjager erg weinig toeren te maken. Kan je zo’n motortje repareren? Zitten eer vervangbare koolborstels in, zoals bij een startmotor of een dynamo?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De aanjagermotor is goed te demonteren. Als je de collector goed schoonmaakt, draait ie harder, altijd meegenomen. Demonteer eerst het zwarte slakkenhuis (waar de kachel plus aanjager in zit).
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De warmte is tot daar aan toe… Veel irritanter is het beslaan doordat de auto een kleinbeetje lekte… Was echt niet helder te krijgen. Na oplossen van de lekkage en een tijdje een vochtvreter in de auto was het over en zie je na een aantal minuten rijden rondom goed!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
DriverD schreef:De aanjagermotor is goed te demonteren. Als je de collector goed schoonmaakt, draait ie harder, altijd meegenomen. Demonteer eerst het zwarte slakkenhuis (waar de kachel plus aanjager in zit).
Succes!
als het slakkenhuis eruit moet, moet het scherm er dan af?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Inmiddels hebben we 3 gegadigden voor een kachelsleutelmeeting.
Pete, Gerald en ik
Wie nog meer?
:brug
Maarten,
Dat ligt er een beetje aan hoe dun je vingers zijn en of je wat handige sleuteltjes hebt. Maar het kan in ieder geval wel zonder je scherm los te halen. In ieder geval niet de hele voet loshalen maar de twee boutjes met kleine silentblokjes waarmee het slakkenhuis bovenop de voet gemonteerd zit.
Gerard
Ik heb een ander idee gekregen
namelijk het volgende….ten eerste doet mijn aanjager het goed en komt er genoeg warmte in de auto bij mijn voeten.
Mijn probleem is dat er achterin de auto , en ik heb een break, niet genoeg warmte komt en dat daardoor de ramen beslagen worden.
NU had ik zo gedacht..er loopt een slang van onder (voor) naar achteren toe, hier komt maar een beetje warme lucht uit, maar als ik onderin de twee andere openingen afsluit (dat wat mijn voeten warm maakt) dan is natuurlijk de warme lucht uit die slang sterker.
Stel nou dat ik die lange slang weg haal en er in plaats daarvan een dunnere slang monteer (bijvoorbeeld zo’n slangetje waarmee je ook ontlucht) die helemaal tot achterin mijn auto laat lopen, eventueel met om de zoveel centimeter een gaat je erin prikken. De druk wordt dan groter en het komt achterin mn auto. En stel nou dat ik een constructie bedenk dat ik - - als dat wil- - die andere twee ( of 1) openingen af kan sluiten zodat de druk in die slang nog wat groter wordt ....dan ben ik er toch ??? :
ja t blijft stel ...maar t zou in theorie wel kunnen en dan ben ik ook van de fohn of andere 12v apperatuur af die by the way nergens te vinden zijn en ook nogal wat stroom trekken.
pete72ds schreef:Ik heb een ander idee gekregen
namelijk het volgende….ten eerste doet mijn aanjager het goed en komt er genoeg warmte in de auto bij mijn voeten.
Mijn probleem is dat er achterin de auto , en ik heb een break, niet genoeg warmte komt en dat daardoor de ramen beslagen worden.
NU had ik zo gedacht..er loopt een slang van onder (voor) naar achteren toe, hier komt maar een beetje warme lucht uit, maar als ik onderin de twee andere openingen afsluit (dat wat mijn voeten warm maakt) dan is natuurlijk de warme lucht uit die slang sterker.
Stel nou dat ik die lange slang weg haal en er in plaats daarvan een dunnere slang monteer (bijvoorbeeld zo’n slangetje waarmee je ook ontlucht) die helemaal tot achterin mijn auto laat lopen, eventueel met om de zoveel centimeter een gaat je erin prikken. De druk wordt dan groter en het komt achterin mn auto. En stel nou dat ik een constructie bedenk dat ik - - als dat wil- - die andere twee ( of 1) openingen af kan sluiten zodat de druk in die slang nog wat groter wordt ....dan ben ik er toch ??? :
ja t blijft stel ...maar t zou in theorie wel kunnen en dan ben ik ook van de fohn of andere 12v apperatuur af die by the way nergens te vinden zijn en ook nogal wat stroom trekken.
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, hoe dunner de slang des te meer stromingsweerstand. Controleer eerst eens of die lange slangen onder het dashboard goed op de aansluitingen zitten.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb al eens geexperimenteerd met blowertjes ui de PC. Die zijn mooi klein en lopen op 12 volt trekken gene stroom en zijn stil.
Je zou zo’n ding in die lange slang kunnen fabrieken waardoor er achter meer lucht komt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bram schreef:[
Ik voorzie een koude en strenge winter, een elfstedentocht, zware sneeuwstormen en spekgladdewegen..
Ik ook…..laat er maar weer eens een winter komen zoals ik die heb meegemaakt in o.a. 62/63…..78/79 en 1985-6.
In de jaren ‘80 en ‘90 van de vorige eeuw waren er enkele behoorlijk koude winters (denk bijvoorbeeld aan de winters van 1985-1987). Maar de laatste eigenlijk echt strenge winter dateert al weer van 1979. Nu al weer ruim 25 jaar geleden….. Die winter kenmerkte zich door bizar en extreem hevig winterweer, dat soms grote delen van het land lam legde door ijsregen, zware ijzel en heuse sneeuwstormen. De winter barstte los net voor de jaarwisseling (1978 op 1979) toen in krap 2 dagen tijd de temperatuur vanuit het noorden zakte van +8 graden naar ruim onder de -10. Brrr. En dat vergezeld van een dikke laag ijzel die overging in zware sneeuwval. Door de harde NO-wind ontstonden er enorme sneeuwduinen. In de week die volgde zakte de temperatuur op een paar plaatsen gedurende een paar opeenvolgende avonden zelfs tot ruim onder de -20 graden.
Kicken Bram, dit stukkie nostalgie. Ik weet nog goed dat we in 1979 drie dagen niet naar school konden. Duurde alleen al een dag voordat we de schuur weer hadden vrijgemaakt. Begon voor de jaarwisseling met enorme ijzel en daarna vorst, vorst en nog eens vorst. Dat zijn van die jaren die je gewoon niet vergeet.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fftopic
Heren, dames, in het kader van strakker modden en proberen het geouweneel zoveel mogelijk in het citroën cafe te houden vraag ik u met klem ONTOPIC te blijven. Niet persoonlijk bedoeld patrick maar alle topics sneeuwen dicht en het naslagwerk dat het forum zou moeten worden, wordt zo wel erg onoverzichtelijk!
Hopende op uw begrip verblijf ik
Bogaard77 uw IDDSmod
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
bogaard77 schreef:fftopic
Heren, dames, in het kader van strakker modden en proberen het geouweneel zoveel mogelijk in het citroën cafe te houden vraag ik u met klem ONTOPIC te blijven. Niet persoonlijk bedoeld patrick maar alle topics sneeuwen dicht en het naslagwerk dat het forum zou moeten worden, wordt zo wel erg onoverzichtelijk!
Hopende op uw begrip verblijf ikBogaard77 uw IDDSmod
Het weer vraagt er anders wel om!
maar goed on-topic. ik stap zo in een lekker verwarmde Passat met achter-en voorruit (!) verwarming en climat control om naar m’n werk te gaan, maar als ik in de DS zou rijden zou het doffe ellende zijn met beslagen ramen.
Kennelijk staat een groot deel van de DS’en alweer op stal of kiest men een alternatief vervoersmiddel, want we hebben nog maar 3 mensen die wat aan de verwarming in hun DS willen doen.
Ik vrees dus dat het thuis knutselen gaat worden….
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gisteren nog met de DSpecial gereden. Kachel en blower op vol . Ruiten blijven voor schoon en koud heb ik het ook nie. Achter wat beslagen ruiten (kleine lekkage in kofferbak, moet ik toch een keer verhelpen…). Die blauwe anti-condensdoekjes zijn dan uit de kunst (tot het gaat vriezen: dan zijn je ramen aan de binnenkant ook bevroren)
Veel warmte toegewenst!
Citroen!