Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Iemand ruilen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, die zijn voor een D vanaf 1970. Je moet die oude hebben:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vanochtend ben ik even naar Chyparse geweest om allemaal rommel te halen om de trompetten weer te kunnen monteren. Nieuwe lampfittingen en dat soort dingen. Morgen moet het in elkaar. Ik moet alleen nog even iets verzinnen voor de tankontluchting, dat buisje is bij de laswerkzaamheden rechts door onoplettendheid helaas doormidden gesmolten…....
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
We zijn weer wat opgeschoten.
De wasbordjes en trompetten zijn weer gemonteerd. De trompetten heb ik met zwarte Sikaflex afgekit langs de dakrand. Van de kwaliteit van de nieuwe knipperlichtfittingen en de pasvorm van de lamphuisjes ben ik niet echt onder de indruk. Het zit, maar het is niet zo degelijk uitgevoerd als het origineel en zoals gezegd, het past niet zo geweldig. De clignoteurs knipperen in ieder geval wel heel ontspannen.
http://gallery.me.com/krukas#100301/IMG_0722/
De kofferklep hebben we er aan het eind van de dag nog even los op gelegd, het lijkt zo heel wat. Aan de binnenkant van de klep zitten wat roestplekken, die behandel ik nog met RX5 voor de klep er weer definitief op gaat.
De binnenkant van de kofferbak is nog niet bepaald kaal, ik heb een hekel aan dat soort krabwerk, maar dat komt wel na de APK. Ik heb de kofferbak in ieder geval goed schoongeboent, de komende dagen ga ik op de plekken die al wel kaal zijn RX5 smeren, dan is het in ieder geval geconserveerd.
Het slangetje van de tankontluchting was maar een klein stukje gesmolten. Ik heb er een restantje van wat verstuiverretourslang van een XUD op geschoven en het zit zo prima. Er gaat toch alleen maar wat damp doorheen. Het losse schermpje in de wielkast rechts kon er na dus kleine ingreep ook weer op evenals het rechter achterscherm.
Komend weekend gaan we weer verder met wat resterende afbouwklusjes. Zo moet de ruit in het bestuurdersportier nog altijd worden teruggeplaatst en moet de sierstrip op de deur linksachter weer worden gemonteerd. Hoe zit dat van origine trouwens vast? Er zaten in de deur nog wel wat restanten van bijzonder dunne boutjes en wat microscopisch kleine moertjes, is dat zoals het hoort?
Het begint in ieder geval weer op een complete auto te lijken en ook de APK lijkt binnen bereik te komen.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Die sierstrip zit met een dubbeltape van 3m.
Heb ik een keer bij chyparse gekocht.
Succes Peter.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ga voor de sierstrip maar voor een combinatie van dubbelzijdig tape en hele kleine boutjes.
Vanavond heb ik ook nog wat dingetjes aan de DS gedaan. De kale plekken in de kofferbak heb ik met RX5 ingesmeerd, dan gaat het in ieder geval niet verder achteruit. Na de APK ga ik de kofferbak nog wel helemaal kaal maken en opnieuw afwerken.
Daarnaast was de voorste bovenhoek van de deur opengescheurd, dat schijnt vaker voor te komen, en met de voor komend weekend geplande montage van raam en bijbehorend mechaniek leek dit mij een mooi moment om dat weer even aan elkaar te lassen. Zo geschiede.
Ik heb ook nog wat bekledingspanelen gevonden. Een kartonnen ding dat boven de achterruit hoort en twee panelen met een hoop schuim die aan de binnenkant van de C-stijlen horen. Ik vraag me af wat daar voor soort stof op moet, ze zijn namelijk kaal en kaal schuim, dat is natuurlijk niks.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar komt “non pallas” hembekleding op, voorgesneden te koop bij chyparse enzo. Uurtje prutsen met lijm en nietjes, klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vandaag is de achterklep definitief geplaatst en de achterbank weer in de auto gezet. De sierstrip zit ook weer op de deur linksachter. Dubbelzijdig tape was echt genoeg om hem muurvast op de deur te krijgen. De gaatjes waar de boutjes doorheen zaten had ik al eerder met RX5 behandeld. Voor de strip er op ging heb ik ze nog even dicht gemaakt met carosseriekit.
De rotzooi op het dak heb ook maar even opgeruimd en ik heb er een emmer sop over gegooid, daar knapt hij ook van op.
Er is nu nog maar weinig werk over, de eindpijpen moeten nog even met wat uitlaatpasta op de middendemper worden gemonteerd, de ruit linksvoor moet er nog in en de spannigsregelaar moet ik er nog even in hangen. De accubeugel waar die aan vast zit is overigens doormidden gebroken. Ik heb hem weer aan elkaar gebakken, maar echt fraai is het niet. Ik ga maar eens zoeken naar een andere.
Het grote wachten is eigenlijk nog op een vervangende HD-pomp. Nu was ik vandaag met een klusmaatje dat veel ervaring heeft met draai en freeswerk aan het kijken naar de CX-pomp. Hij kan wel een nieuwe poelie draaien waar de dubbele snaar op kan, maar het is ons niet helemaal duidelijk hoe de poelie vast zit op de as. Het lijkt er op dat de as is geblokkeerd met een bout en de poelie op de as is geschroefd met een gereedschap dat in de twee gaten in de poelie grijpt. Losdraaien is echter een andere verhaal, je kunt het centrale boutgat niet gebruiken om de poelie te blokkeren bij een poging hem los te draaien. Iemand een suggestie?
Als afsluiting nog wat foto’s. Op de laatste foto lijkt de achterbank een andere kleur te hebben dan de rest van het interieur, maar dat is niet het geval.
een complete cx-pomp bij Van der Laan is niet duur, zij hebben jaren lange ervaring en draaien op verzoek ook een dubbele poulie op maat. Ik heb begrepen dat de poelie exact op maat wordt gemaakt zodat je een passing krijgt en vervolgens wordt de poulie erop geperst.
succes, ziet er allemaal mooi uit!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarom aanklooien met CX-pompen als je nog gewoon goed orgineel kan kopen?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed origineel? Laat me alsjeblieft niet lachen! Die LHS pompen van welk bedrijf dan ook gaan binnen 3 jaar opnieuw lek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ook als ze van Citrotech komen?
Lijkt me sterk. Wat gaat er aan lek dan?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het huis lekt op het lagerhuis. Ook citrotech is niet heilig DriverD. Ik heb ook bij hun zaker retour moeten sturen. Ze lossen het altijd netjes op, dat is een feit, maar in het geval van de pompen is het toch vervelend. Een CX pomp die voor LHS is aangepast gaat nooit lek…Misschien niet origineel, wel goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citrotech is niet heilig, bij mij ook niet. Wel staan ze op eenzame hoogte qua hydrauliekrevisie, vind ik. En inderdaad: Als er toch iets kapot gaat, zijn ze coulant.
Ik ben niet zo voor die CX-pompen, maar van menig verschillen mag en kan hier gelukkig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom ben je niet voor cx pompen? Ik vind ze geweldig: meer opbrengst, nooit lekkage en vanwege de vele modellen is er altijd wel één die passend te krijgen is. In mijn sm heb ik er al 100.000 km een terwijl ik SM rijders ken die na 60k weer met een lekke revisiepomp stonden… Het zelfde geldt voor een DS break die ik in de beun heb. Da’s een break halfautomaat, met airco. Niet fijn om aan te klussen dus. Revisiepomp van chyparse deed het 20k. Die van citrotech 2 jaar en 55k. Daarna een CX pomp van Van der Laan. Die zit er nu dus al 200.000 km in. En lekt geen druppel. Is stiller, en slaat minder vaak in dan welke ds-pomp dan ook. Kijk, je kan voor of tegen zijn. Feit is dat Citroën de pompen niet voor niets heeft aagepast in 1981 van 7 kleine plunjers naar 5 grote plunjers… Origineel is leuk voor de “look” maar ik ga echt voor betrouwbaarheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste