joehoeoe! probleem opgelost. Vandaag ritje van 50km en geen gestotter! De schijf van de LMM 3 tandjes tegen de klok ingedraait, stationair daarna iets teruggedraaid via de stelschroef omdat ie naar plm 1200 toeren statioinair was gegaan.
Ik vraag me nu wel af wat het verdraaien van de LMM voor het verbuik betekent. Ik zal m binnenkort eens aan de CO meter hangen, dat zal ook wel niet zo’n fraai getal opleveren. Ik heb begrepen dat het CO niveau afhankelijk is van of je een kat hebt of niet. Hoe zie je of je een kat hebt?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een kat heb je:
Grote midden demper (daar zit de kat ook in).
Een lamba sensor.
Een zwart rond ding onder de motor kap.
Je CX komt waarschijnlijk uit Duitsland of Zwitserland vandaan.
Ik heb een Franse CX
Arjan Verkade schreef:
Een zwart rond ding onder de motor kap.
Kun je iets preciezer zijn of het ‘zwarte ding’?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je hem had wist je wat ik bedoelde
Hier zit die wel.
Aah, ik neem aan dat je die zwarte beschuitbus rechts van het blok, voor het reservewiel bedoelt, want die komt mij niet bekend voor.
Nog even over het afstellen van het CO. De CO afstelknop (imbus in LMM) is naar ik begrepen heb alleen voor stationair. Bij APK wordt er alleen bij stationair gemeten. Kan het dan zo zijn dat de CO bij stationairloop wel goed is maar bij meer toeren niet?
Zo ja, hoe stel je dat dan af?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee….
Het enige wat ik je kan vertellen is dat na het juist afstellen van mijn CO de CX een stuk prettiger rijdt.
Griemer schreef:joehoeoe! probleem opgelost. Vandaag ritje van 50km en geen gestotter! De schijf van de LMM 3 tandjes tegen de klok ingedraait, stationair daarna iets teruggedraaid via de stelschroef omdat ie naar plm 1200 toeren statioinair was gegaan.
Ik vraag me nu wel af wat het verdraaien van de LMM voor het verbuik betekent. Ik zal m binnenkort eens aan de CO meter hangen, dat zal ook wel niet zo’n fraai getal opleveren. Ik heb begrepen dat het CO niveau afhankelijk is van of je een kat hebt of niet. Hoe zie je of je een kat hebt?
Je zult zien dat het wel mee valt. Bij mij scheelde het nooit erg veel.Mooi dat het je gelukt is. Een oude rot in het vak heeft me het trucje eens geleerd, en daar heb ik al een hoop plezier van gehad.
Arjan, nou jij nog even draaien aan de schijf!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van mij rijdt al een stuk beter hoor.
Netjes volgens het boekje afgesteld, niet op de gok wat aan gerommeld
Diverse problemen waren na het afstellen voorbij.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Netjes volgens het boekje afgesteld, niet op de gok wat aan gerommeld
Gaaaaaaaaaaaaap
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha!
Maar het werkt wel. Loopt beter en nooit meer afgeslagen na het starten wat die daarvoor wel vaak deed.
Daarbij loopt die ook op een lager toerental stationair.