IncaPro centrale vergrendeling.
luc1963
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-04-2011

- Xantia 2.0 HDI Berline
- Xantia 2.0 HDI Berline
Gepost: 26 juni 2011 03:45 PM

Hallo,

Mijn Xantia break (type1) heeft standaard centrale vergrendeling met afstandsbediening.
De vorige eigenaar heeft de sleutel met de AB verloren.
Nu heb ik een setje van 2 sleutelhangers en ontvangstmodule van IncaPro.
Bij Incapro kunnen ze me geen aansluitschema bezorgen voor in de Xant maar ze zeiden wel
dat het te gebruiken was maar dat ik zelf alles moest uitmeten enz…
Ik heb dat dan geprobeert, maar kan er kop nog staart aan krijgen hoe de CV in de Xant werkt.
Op de module naast de handrem komen 6 witte draden aan + 2 oranje + de voedingsdraden.
Op de stekker aan het slot van het linkse voorportier komen geen oranje draden aan, maar ze meten wel
door naar enkele witte draden.
Ben er al uren mee bezig geweest maar ik kom er maar niet uit…

In bijlage heb ik de bijgeleverde schema’s van de IncaPro gestoken.
Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik waar kan en moet aansluiten ?
Ik heb ook geen schema van de Xant maar naar verluid kom je daar niet veel verder mee als
je niet gewend bent om citroenschema’s te lezen.

Alvast bedankt voor de moeite !!
M.v.g.
Luc

Afbeelding Bijlagen
inca-pro schema1.jpginca-pro schema2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xantia Break 1.9 Turbodiesel
Xantia 2.0 HDI

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 juni 2011 04:51 PM
  [ # 1 ]

Ik kan je waarschijnlijk niet helpen, maar ik zie in ieder geval ook geen bijlages…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
luc1963
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-04-2011

- Xantia 2.0 HDI Berline
- Xantia 2.0 HDI Berline
Gepost: 27 juni 2011 12:34 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad… Blijkbaar was de bijlage te groot.
Ik heb ze nu bijgevoegd in 2 delen.
Als iemand me hiermee kan helpen zou ik dat enorm apprecieren..

Groetjes,
Luc

Xantia Break 1.9 Turbodiesel
Xantia 2.0 HDI

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juni 2011 04:51 PM
  [ # 3 ]

Eerst en vooral moet je uitzoeken welke draden de sloten openen (of sluiten, net wat van toepassing is.).
Dan moet je weten dat de CV van een Xantia negatief gestuurd is, ofwel, door het maken van massa gebeurd er iets.
Dus hoe ga je te werk:

neem een stuk testdraad en haal de stekker van de CV module die in de auto zit.
probeer pin 5 aan massa (zou “sluiten”) moeten zijn.
probeer pin 7 aan massa (zou “openen”) moeten zijn.
Mocht je een ander type module dan “Kiekert” hebben, dan kunnen de pinnen voor openen en sluiten anders zitten, maar het principe is hetzelfde. Pin 1 en 2 zijn in ieder geval 12V en massa! Pas op voor kortsluiting en gebruik een multi-meter om zeker te weten waar er stroom loopt.

Goed, als je weet welke pin opent en welke sluit, dan ga je verder volgens het schema van de fabrikant. Ik wilde hier meer neerzetten, maar ik wordt geen wijs uit het schema Laughing . Ik weet wel, dat de CV module die al in de auto zit er ook in moet blijven zitten.

In ieder geval moet je van de nieuwe ab-controle-kast een draad naar de openen-pin hebben, een draad naar de sluiten-pin, je moet een constante + hebben en een goede massa. Helaas heb je geen Spy-ab gekocht…

Maar succes, de aanhouder wint Cool

[edit] ik ben ook een aanhouder Laughing


Rood gaat aan 12V constant
Zwart gaat aan massa
Je gebruikt verder de gele, de geel/zwarte, de witte en de wit/zwarte draad.
Geel en geel/zwart leg je ook aan massa, net als de zwarte.
Wit gaat naar openen (pin 5, als het goed is)
                                  ———-> kan ook net andersom zijn, merk je wel met testen.
Wit/zwart gaat naar sluiten (pin 7 als het goed is)

Als je dat wilt kun je de bruine draden aansluiten op de knipperlichten. Een op de pin linksboven (van achter gezien!) van de waarschuwingslichten-schakelaar, een op de pin linksonder.
De andere draden heb je niet nodig en kun je afknippen! Goed isoleren is wijs Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juni 2011 09:20 PM
  [ # 4 ]

Ow, dat testen (en de juiste pin voor openen en sluiten zoeken mbv een testdraadje) doe je met de CV module aangesloten… Anders doet ie het niet red face

Profiel  
 
luc1963
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-04-2011

- Xantia 2.0 HDI Berline
- Xantia 2.0 HDI Berline
Gepost: 27 juni 2011 11:21 PM
  [ # 5 ]

Hoi !

Ik heb jullie aanwijzing gevolgd en dit met succes !
Pin 5 en 7 zijn inderdaad de open en sluit pennen.
De pinkers , raambediening en achterklep heb ik niet gebruikt.
Wellicht komt het daardoor dat bij het openen van de wagen de binnenverlichting
niet mee aan gaat zoals wel gebeurt als ik de deur met de sleutel van slot haal.
Maar als ik de deur open, dan gaat de verlichting wél aan.
Dat is dus geen probleem…
Bedankt voor de hulp Wink

Groetjes,
Luc

Xantia Break 1.9 Turbodiesel
Xantia 2.0 HDI

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 juni 2011 09:00 AM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook