7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Pekeltje, de zwarte GSA Pallas C-matic
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 februari 2011 06:43 PM
  [ # 91 ]

Het feit dat er warmte afgevoerd moet worden betekent dat er een inefficiënt proces is (energieverlies). Bij een GS met normale 4-bak, of bij een DS-halfautomaat, is er geen oliekoeler nodig voor de transmissie-olie….

Citroen!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 februari 2011 06:47 PM
  [ # 92 ]

Dat klopt. Maar ik schat zo in dat de oliekoeler het niet minder efficiënt maakt. Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 februari 2011 07:50 PM
  [ # 93 ]

Die koeler is er alleen om te voorkomen dat je een “friteuse” krijgt, om met Levebvre te spreken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 juni 2011 04:59 PM
  [ # 94 ]

Verrek, Pekeltje staat te koop bij Pasman: http://link.marktplaats.nl/461201737

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 27 juni 2011 05:11 PM
  [ # 95 ]

ohjee! dan moet ik maar snel eventjes mijn ene Fiat Panda gaan verkopen en deze GSA gaan ophalen Razz Zo’n C-Matic trekt me best wel namelijk:P

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 juni 2011 05:17 PM
  [ # 96 ]

Ik zeg: doen! Echt een leuke auto. Zeker als je ziet wat Goof er allemaal aan heeft verklost… Ze kan met wat goede zorg nog jaren mee.
De Pinda inruilen maakt misschien ook wel een kans.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juni 2011 05:49 PM
  [ # 97 ]

Inderdaad een erg leuke GSA, heb er nog spijt van dat ik haar moest verkopen, maar zoveel auto’s kan ik gewoon niet betalen. En de GSA zoop.

Bij pasman heeft iemand naar de carb gekeken en loopt ze weer gewoon 1 op 10, toen ik haar had was het 1 op 7…

Voor een NL GSA is ze nog redelijk hard, alhoewel enkele naden in de bodem nou wel wat aandacht kunnen gebruiken. (je kan nog niet naar buiten kijken door de bodem, en alles is nog dik APK waardig)
Zelfs het dakraam is voor zo ver ik weet roest en lekvrij.

Bij pasman staat ook nog een sloop GSA (groene X3, ook van mij geweest) en ik denk dat je die er voor zeer weinig ook wel bij kan krijgen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 juni 2011 08:59 PM
  [ # 98 ]

heb Pasman gemaild en de vraag van mogelijke inruil geplaatst… we zullen zien Smile
Anders eerst de Panda verkopen…

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 30 juni 2011 02:41 AM
  [ # 99 ]

Ik heb het voorrecht gehad Pekeltje een paar daagjes te berijden. Ze rijd echt onwaarschijnlijk goed. Heerlijk autotje.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 30 juni 2011 11:46 AM
  [ # 100 ]

Hoe is het trouwens met het kofferdeksel afgelopen? Is die vervangen of zit er nog steeds de ‘krokante’ klep op?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 04 juli 2011 05:09 PM
  [ # 101 ]

Er zit nog steeds een krokante klep op, dwz hij ziet er van buiten nog vlekkeloos uit (mede door die spoiler) maar als je hem dichtgooit komt er wel eens wat roest vrij van de onderkant.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 19 juli 2011 03:55 PM
  [ # 102 ]

omdat het weer eeuwig duurt voordat mijn Panda II verkocht is heb ik dus geen Pekeltje gekocht Sad
baal er wel van, want zie net dat hij is verkocht. Hopelijk aan een liefhebber…

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juli 2011 04:35 PM
  [ # 103 ]

Ik heb gehoord dat hij nu in Assen rondrijdt, bij een liefhebber..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 19 juli 2011 04:48 PM
  [ # 104 ]

dat zou mooi zijn Smile

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 18-05-2011

Gepost: 19 juli 2011 09:52 PM
  [ # 105 ]

Zo`n C matic rijdt inderdaad 1 op 10, mijn half automaat in ieder geval wel en ik ben geen laagvlieger. Rijdt super, je hoeft alleen z`n 2 en 3 te gebruiken en met een volle auto of op een heuvel kan je z`n een gebruiken en anders niet.

Een lock up betekend dat hij de koppeling vast trekt ook al ga je van je gas af en er weer op? Mijn C/matic daarbij kan je duidelijk zien dat als je het gas loslaat dat de motor meteen een hoop toeren verliest.

Overigens verlies je met een extra koeler wel energie, d.w.z. doordat er vaak een pomp wordt gebruikt om de olie rond te pompen. Dat kost een aantal pk. Ik heb een 1220 motor en die trekt dat wel. Zonder pomp verlies je niet direct energie omdat de warmte er toch wel is, echter heb je wel een negatief effect op de aerodynamica.

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook