Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Probeer voor een spruitstuk Rudie Krämer eens,in Delft…,dacht ik. Hij doet ik peug 104-tjes,en die hebben hetzelfde blokje in het vooronder.
Mocht je z’n mail adres willen PM me dan even.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Of Eendimport in Kraggenburg.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja,of Maurice van Maurik.
Die gaat een Visa leader slopen…...,toch?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Daar heb ik idd nog een spruitstuk voor, Maaarrrr, daar zit een 1.4 spruitstuk onder en daar moet dus een voorpijp aan die nogal lastig te krijgen is.
Ik laat het ding er gewoon aan zitten, vrijdag of maandag gaat het restant naar de schroothoop
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Allen bedankt voor het meedenken.
Als het goed is heb ik inmiddels een spruitstuk op de kop weten te tikken. Hovingh in Groningen adverteert op Marktplaats.nl regelmatig dat ze Visa onderdelen hebben. Dus die heb ik maar eens gemaild. En ze hebben er verscheidene soorten spruitstukken liggen afgaande op reactie die ik kreeg. Ik heb afgelopen vrijdag de visa bij de plaatselijke apk-keurmeester dan ook nogmaals op de brug gehad om even een paar fotootjes te schieten zodat ze zeker weten dat ze het juiste spruitstuk toesturen. Hopelijk ontvang ik zo het juiste exemplaar.
Hoewel ik het nog steeds een beetje overdreven vindt dat de APK-keurmeester de gordel niet goedkeurd heb ik via het visaclub-magazijn toch een voorgordel weten te bemachtigen.
Kortom we zijn weer een paat stappen dichter gekomen om binnenkort het visaatje weer APK-proof te kunnen maken en weer een jaartje rijden.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Mooi; je laat je niet uit het veld slaan door een gescheurd spruitstuk !!
Daarmee vervalt dus het woord: “dilemma” ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Vandaag is het spruitstuk uit Groningen keurig met de post binnengekomen. Even had ik er een hard hoofd in want ik had/heb sinds vrijdag toen ik het geld over heb gemaakt geen reactie meer ontvangen van de Hovingh. Maar zonder bericht is ie toch goed aangekomen!
Nu nog een weekend vinden waarin de de visa weer op de brug kan en het grote werk kan beginnen. Ohja dat zal niet heel lang moeten duren want de apk is verlopen en ik heb de wagen geschorst maar hij staat nog wel op de parkeerplaats bij ons appartement. Die parkeerplaats zal toch wel onder de openbare weg vallen denk ik. Maar ik verwacht overigens geen controleur in onze straat, die alle kentekens gaat checken, maar het hoeft er maar eentje te zijn natuurlijk.
@ citroen23: Het woord dilemma zal ik inderdaad wel uit de kop van dit topic halen want inmiddels ben ik er van overtuigd dat de visa met wat werk en relatief weinig kosten toch wel door de APK te krijgen moet zijn. Gelukkig heeft mijn maat in Drenthe er ook lol in om zo’n karretje weer APKwaardig te krijgen. En hij heeft een mooie schuur met een brug. Dat scheelt natuurlijk een hoop!
Kortom wordt vervolgd.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Eindelijk vorig weekend tijd gehad om aan de visa te sleutelen. Helaas was de APK verlopen en moest hij op een trailer om bij in Drenthe op de brug te kunnen. Hier in de buurt kon ik gelukkig een trailer huren (voor een schappelijk prijsje) met een laag maximaal laadvermogen (1100kg) waardoor ik er met rijbewijs B en de Xantia mee kon rijden.
Het demonteren van de uitlaat en het spruitstuk begon voorpsoedig. De moeren van de uitlaat gingen makkeljk los. De warmteschilden gingen ook relatief makkelijk. Vol goede hoop begonnen we aan de demontage van het spruitstuk. 6 van de 8 tapeinde gingen er zonder problemen uit. De laatste twee gaven de nodige problemen. De 7e gaf zich uiteindeljk ook gewonnen maar de laatste is helaas afgebroken en zal moeten worden uitgeboord (teleurstelling 1).
Daarnaast bleek het spruitstuk dat ik op de kop had getikt niet overeen te komen met het spruitstuk dat van de visa kwam. (teleurstelling 2)
Het bovenste (met de lasklodders) komt onder de visa vandaan
Hopelijk kan ik het nog ruilen voor een exemplaar dat wel past. Helaas heb ik de leverancier nog niet te pakken kunnen krijgen.
Vervolgens bleek de vervangende gordel die ik via het visa-club-magazijn had verkregen niet van plan uit de blokkerstand te komen waardoor het met geen mogelijkheid te monteren bleek (teleurstelling 3).
Het lichtpuntje van de dag was echter dat het laswerk aan het spatbord (inderdaad de stootaanslag was rot) relatief makkelijk te fixen was en dus wel is gelukt.
Maar er blijft nog genoeg te doen.Hopelijk kan ik binnenkort met een nieuw spruitstuk en nieuwe moet weer naar Drenthe afreizen om samen met mijn maat het visaatje weer APKproof te krijgen.
Wordt vervolgd!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je hebt een 1.4 spruitstuk gekregen van Hovingh…
Dit past wel gewoon op de 1100 motor, het loopt er ook prima mee vanwege dezelfde dikte van de kanalen.
Je moet dan op zoek gaan naar een uitlaatflens die op dat spruitstuk past.
Daarna kun je met het lasapparaat de flens op een 1100 voorbocht lassen.
Het afgebroken tapeindje kun je proberen warm te stoken met een autogeenbrander, en daarna met een tapeind-uitdraaitap loshalen. (of een boutje oplassen en dan proberen los te draaien)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
hi Maurice, bedankt voor de tips. We hadden inderdaad al bedacht dat we het spruitstuk ook kunnen gebruiken en de uitlaat aanpassen inderdaad. Maar rondom het spruitstuk zitten twee hitteschildjes die warme lucht retour sturen naar de motor. Deze schiltjes passen niet op dat “grote” spruitstuk. Ik ga ook eerst proberen een 1100 spruitstuk te krijgen.
Het trucje met het oplassen van een moer hebben we inderdaad geprobeerd. Bij de een-na-laatste ging dat in een keer goed. Bij de laatste hebben we 15 moeren gebruikt waarbij de laatst zo goed vastzat dat het tapeinde net in het blok is afgebroken. Een moer daar nog oplassen lijkt onmogelijk! Dus we zullen het op een ander manier moeten doen. Hopelijk gaat het met het tapeind-uitdraaitap-ding wel.
Na de vakantie maar snel weer aan de slag!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hmmm, wat een rotklus…
Heb je eendimport al gebeld voor een spruitstuk?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Hoe gaat het nu met de visa? Rijdt hij alweer?
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Eindelijk is het gelukt een goed spruitstuk voor de visa te bemachtigen!!! Vorige week is ie er ondergegaan! Het ging eigenlijk vrij vlot. Helaas sloot de flens niet helemaal lekker, na drie keer opnieuwe de uitlaat er aan gemonteerd te hebben, besloten we toch maar er wat Gum-Gum tussen te doen! Werkt (voorlopig) perfect!
Met een nieuwe set bougiekabels loopt ie nu ook weer lekker op vier poten.
Nu is het afwachten of de keurmeester (helaas een andere dan de vorige keer) niet nog andere punten ontdekt!
Hopelijk kan ie dan binnenkort weer de weg op!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Mooi werk Wajo, nu alleen de APK nog
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.