Twee palen hefbrug
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 november 2005 12:57 AM

Ik ben van plan opnieuw een hefbrug aan te schaffen .  D

Nu is een twee palen brug de beste oplossing wegens weinig plaats inname .

Ik heb echter nog maar alleen met vierpalenbruggen met oprijplaten gewerkt .

Is een twee palen brug goed werkbaar voor CITROEN’s ????

DS , SM , BX XM en Xantia moeten erop kunnen .

Wat is jullie ervaring ???
)
Dank , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 november 2005 12:59 AM
  [ # 1 ]

is wel goed te gebruiken citroen gebruik ze zelf ook Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2005 01:00 AM
  [ # 2 ]

Re: Twee palen hefbrug

wbogaerts schreef:

Ik ben van plan opnieuw een hefbrug aan te schaffen .  Very Happy

Nu is een twee palen brug de beste oplossing wegens weinig plaats inname .

Ik heb echter nog maar alleen met vierpalenbruggen met oprijplaten gewerkt .

Is een twee palen brug goed werkbaar voor CITROEN’s ????

DS , SM , BX XM en Xantia moeten erop kunnen .

Wat is jullie ervaring ???
Smile
Dank , Walter

Ha die walter,

een 2 palen hefbrug is perfect voor al jullie auto’s ik heb er ook een!
en de Sm staat er geweldig op, net als een ds , cx , xm en BX. een echte aanrader, ook omdat de wielen dan meteen vrijhangen , wat je heel veel ruimte geeft en fijn werkt!

Groet,

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 22 november 2005 02:57 AM
  [ # 3 ]

Een 2koloms brug is inderdaad erg fijn. Voor sommige klusjes moet je echter wel een 4 kolomsbrug hebben, zoals het afstellen van de hoogteregelaars. Een 2koloms brug is meestal ook een stuk duurder dan een 4koloms brug.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 november 2005 09:51 AM
  [ # 4 ]

Persoonlijk vindt ik een 2koloms hefbrug levensgevaarlijk voor een CX ivm gewichtsverdeling. Het lokale garagebedrijf waar ik mijn auto’s laat keuren weigert om mijn DS op een 2koloms brug te zetten ivm ontbreken van goede krikpunten.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 22 november 2005 08:51 PM
  [ # 5 ]

Officieel moet je je auto bij een 2 kolommer met sjorbanden aan de brug vast maken, teminste dat zegt meneer Reno tegen zijn technici, dat zal bij Citroen niet anders zijn, alleen WIE doet dat in de praktijk, geen enkele hobbyist en garagebedrijf, persoonlijk heb ik liever een 4-kolommer. Maar een 2-koloms hefbrug is minstens even goed.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2005 12:01 PM
  [ # 6 ]

Mijn garagist zette de cx in elk geval ook nooit op de tweekolomsbrug, omdat deze daar net zo hard voorover weer vanaf dreigde te kukelen…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 november 2005 08:39 PM
  [ # 7 ]

Die verhalen had ik ook al gehoord !!!

Nu is de vraag of het probleem het soort brug was , ( armen die kunnen draaien als de wagen erop staat ) of niet op de juiste manier erop gezet , of dat onze auto’s er niet voor geschikt zijn .

Waar zet je bijvoorbeeld de poten onder bij een CX ??? onder de kriksteunen of het chassis .

Waar bij een DS ??

De SM heeft twee verstevigingsplaten onder de vloer zitten dus dat zal zo geen probleem zijn .


Groeten ,  Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 24 november 2005 09:04 PM
  [ # 8 ]
wbogaerts schreef:

Die verhalen had ik ook al gehoord !!!

Nu is de vraag of het probleem het soort brug was , ( armen die kunnen draaien als de wagen erop staat ) of niet op de juiste manier erop gezet , of dat onze auto’s er niet voor geschikt zijn .

Waar zet je bijvoorbeeld de poten onder bij een CX ??? onder de kriksteunen of het chassis .

Waar bij een DS ??

De SM heeft twee verstevigingsplaten onder de vloer zitten dus dat zal zo geen probleem zijn .


Groeten ,  Walter

Bij een Cx moet je zorgen dat de korte armen onder de voorste krikpunten komen, doe je het andersom, dan dondert ie er af door het gewicht van de motor. Echt stabiel is het dan niet.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 november 2005 02:04 PM
  [ # 9 ]

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een 4-kolomsbrug. Het is maar net waar je een brug voor nodig hebt. Voor wielen wisselen, werken aan de remmen enzo is de 2-koloms versie ideaal. Maar als je aan dorpels wilt lassen ofzo, is een 4-koloms weer perfect.

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook