Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vind het gewoon cooler als het er als een normale klep uitziet, maar dan van koolstofvezel. Gewoon dat er net een double-take nodig is voordat mensen echt doorhebben dat het anders is. Minimale hoeveelheid frutsels dus. En misschien is het ook wel handig als je het oliepeil kan checken zonder de motorkap er af te moeten tillen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie ontwikkeling weer!
Ik ben benieuwd naar je ervaring als de kap straks op de auto ligt.
Ik heb wel eens begrepen dat bij een BX met een kunstof kap de kap toch wel wat beweging vertoont bij snelheden van 180+ (waarschijnlijk ook de rede dat de late vlotte modelen een stalen kap hadden die dieplood weegt).
Zou het qua geluidsproductie nog iets uitmaken?
In elk geval weer een stuk CX waar je geen zorgen meer hoeft te maken over roest
What’s next?
Deuren?
Plak je wel weer het T’je erop?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
T’tje doe ik er wel weer op ja, dat vind ik wel leuk. Dit soort kappen kunnen natuurlijk zo stijf als je wilt, veel stijver dan staal is geen enkel probleem. Ik ga voor licht, dus het hoeft van mij niet steviger te zijn dan de originele kap.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het grootste nadeel van de originele cx kap vind ik die centrale sluiting. 2 sluitingen, ergens in de buurt van de hoeken, zouden de boel veel goed doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zal eens kijken hoeveel werk dat is. Op zich wel mooi om hem aan 2 kanten vast te zetten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
De standaard kap wil ook behoorlijk “flapperen” op snelheid, vooral met tegenwind.
sans-pareil schreef:Gewoon geen binnenkant. Lichter is sneller . Koolstofvezel, schuim, koolstofvezel.
Hoe doe je dat met de stijfheid van de kap?
Zonder frame/binnenkant/verstijvingsribben gaat het toch klapperen en flapperen als een dolle?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Koolstofvezel, schuim, koolstofvezel. Dat levert een stijfheid op die niet te vergelijken is met alleen de buitenkant van een stalen kap. Op het eindresultaat kan je lopen zonder problemen, misschien zelfs springen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Maar koolstofvezel haalt zijn sterkte uit de trekkrachten die de individuele vezel kan opnemen.
Een vlakke koolstofplaat wappert bijna als een vel papier, nog sterker dan een staalplaat (die rammelt meer als de donder).f
Maar het kan zijn dat de omgezette randen van de kap genoeg zijn daarvoor…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Alleen koolstofvezel in een enkele laag zonder hars wel. Twee lagen met epoxyhars hebben al enige stijfheid. Drie lagen, schuimkern en nog 3 lagen, onder vacuum epoxyhars erdoor trekken, dan de oven in, dan is het resultaat ongeveer zoals omschreven. Daarom heet het composietmateriaal, het resultaat is beter dan je van de som der delen zou verwachten. De lagen zijn gefixeerd ten opzichte van elkaar, net alsof je twee hele dunne platen hout gebogen tegen elkaar aanlijmt. Zelfde effect.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hmmm, nou je het zegt…
De colleges materiaalkunde over vezelversterkte kunststof beginnen weer een beetje op te borrelen…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nog een voordeel: Een kap die niet roest!! Ik zou ook eens aan koolstofvezel deuren gaan denken als ik jou was…....
Die deuren zijn lekker licht en roesten niet. Daar zijn vast meer liefhebbers voor te vinden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zijn we uiteraard al mee bezig… eerst voorschermen, die worden ook regelmatig in de prak gereden en zijn een nachtmerrie om netjes te demonteren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke ontwikkeling !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blijven de voorschermen op de CX ook carbon look of ga je dat wel zwart spuiten?
Denk je dat alle vouwen in zo’n voorscherm net zo scherp worden als dat ze bij een stalen scherm zijn?
Het is natuurlijk wel zo mooi als je alle lijnen scherp blijft zien.