1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

achterruit verwarming kapot?
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 759

Gepost: 24 november 2005 09:29 PM

de achterruit verwarming van mijn BX werkt niet,
het knopje op het dashboard is wel in te drukken, en dan hoor je ook wel zo’n klikje,
maar de ruit blijft beslagen / bevroren, de verwarming werkt niet, waar kan dit aan liggen?

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 24 november 2005 09:40 PM
  [ # 1 ]

Re: achterruit verwarming kapot?

EvelienBX schreef:

het knopje op het dashboard is wel in te drukken, en dan hoor je ook wel zo’n klikje,
maar de ruit blijft beslagen / bevroren, de verwarming werkt niet, waar kan dit aan liggen?

Gaat het lampje in het knopje ook feller branden?

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 24 november 2005 09:48 PM
  [ # 2 ]

ik had hetzelfde euvel.

Nadat ik een kabelverbindertje (zo’n blauw blokje) in mijn richtingaanwijzer-schakelaar had weggehaald en de massa-kabel netjes had gesoldeerd, deed ook mijn achterruitverwarming het confused
wellicht een tip.

gr

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 09:49 PM
  [ # 3 ]

Re: achterruit verwarming kapot?

Eric Vertogen schreef:
EvelienBX schreef:

Gaat het lampje in het knopje ook feller branden?

nee, dat doet ie niet, maar je hoort wel gewoon (net zo als de andere knopjes) zo’n klikje

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 09:50 PM
  [ # 4 ]
DaanDus schreef:

ik had hetzelfde euvel.

Nadat ik een kabelverbindertje (zo’n blauw blokje) in mijn richtingaanwijzer-schakelaar had weggehaald en de massa-kabel netjes had gesoldeerd, deed ook mijn achterruitverwarming het confused
wellicht een tip.

gr

oei, daar heb ik geen verstand van, ik zal het doorgeven aan m’n pa, kan die daar ff naar kijken, zal het um zeggen
bedankt voor je reactie Smile

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 24 november 2005 10:14 PM
  [ # 5 ]

kijk de zekering eens na

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 24 november 2005 10:34 PM
  [ # 6 ]

Als je claxon werkt kan het niet je relais zijn, deze zit namelijk op dezelfde groep. Als zowel je claxon als je achteruitverwarming eruit ligt moet je het relais vervangen. (Kastje zit lekker handig, boven je pedalen, dat wil er dus wel eens uitflikkeren tijdens het rijden). Ik dacht dat het met de zekering hetzelfde verhaal was, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Is je claxon dus wel stuk, dan eerst dat nakijken.

Duncan

BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)

Profiel  

tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 24 november 2005 10:59 PM
  [ # 7 ]

Zekeringen zitten inderdaad op het zelfde plekje dunc Smile

enne.. het klikje, dat doen alle knopjes, behalve die van de achterruitenwisser, op de schotel Smile Dat wil niets anders zeggen dan dat het knopke in z’n verankering valt zegmaar zodat ie niet zonder er nog een keer op te drukken weer in de “uitstand” schiet

Doet trouwens de verlichting van die knop het zowiezo wel? anders is misschien de stekker los/naar z’n grootje

groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 11:01 PM
  [ # 8 ]
Duncan Ruseler schreef:

Als je claxon werkt kan het niet je relais zijn, deze zit namelijk op dezelfde groep. Als zowel je claxon als je achteruitverwarming eruit ligt moet je het relais vervangen. (Kastje zit lekker handig, boven je pedalen, dat wil er dus wel eens uitflikkeren tijdens het rijden). Ik dacht dat het met de zekering hetzelfde verhaal was, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Duncan

oei, dat weet ik niet eens, die heb ik nog niet uitgeprobeerd! zal ik morgens eens even doen!

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 11:02 PM
  [ # 9 ]
tzi_break schreef:

enne.. het klikje, dat doen alle knopjes, behalve die van de achterruitenwisser, op de schotel Smile Dat wil niets anders zeggen dan dat het knopke in z’n verankering valt zegmaar zodat ie niet zonder er nog een keer op te drukken weer in de “uitstand” schiet

Doet trouwens de verlichting van die knop het zowiezo wel? anders is misschien de stekker los/naar z’n grootje

groets,
Martijn

het standaard lampje brand wel gewoon. Alle dashboard lampjes werken wel. ook van dat knopje.
Maar die gaat niet veller branden als jem in drukt.

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 24 november 2005 11:11 PM
  [ # 10 ]
Duncan Ruseler schreef:

Duncan

Zelfs dat hoeft het probleem niet op te lossen Ik heb namelijk ook mijn claxon en achterruit verwarming stuk en alles is okey. Ik heb ook alles met een andere BX geruild en getest bij mij werkt het niet en bij die andere bx wel. het is mij een raatsel het lijkt haast wel een draad probleem en weet ik dan zelfs niet wat het probleem moet zijn.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 11:14 PM
  [ # 11 ]
R.Nicolaas schreef:
Duncan Ruseler schreef:

Duncan

Zelfs dat hoeft het probleem niet op te lossen Ik heb namelijk ook mijn claxon en achterruit verwarming stuk en alles is okey. Ik heb ook alles met een andere BX geruild en getest bij mij werkt het niet en bij die andere bx wel. het is mij een raatsel het lijkt haast wel een draad probleem en weet ik dan zelfs niet wat het probleem moet zijn.

pfff ik hoop niet dat ik datook ehb, ik hoop voor iets wat makkelijk op te lossen is,

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 24 november 2005 11:38 PM
  [ # 12 ]
EvelienBX schreef:
tzi_break schreef:

groets,
Martijn

het standaard lampje brand wel gewoon. Alle dashboard lampjes werken wel. ook van dat knopje.
Maar die gaat niet veller branden als jem in drukt.

Waarschijnlijk is dan echt het knopje gewoon stuk. Haal op de sloop voor enkele euro’s een ander knopje of probeer het daar even met een ander knopje.

Profiel  

Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 november 2005 11:46 PM
  [ # 13 ]

Ik heb namelijk zelf hetzelfde probleem, en bij mij is het wel het relais. Dat weet ik omdat ik even wat relais heb verruild. Dus het kan best hoor. Hoop voor je dat dat het is. Want dan is het zo opgelost.

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 24 november 2005 11:49 PM
  [ # 14 ]
Duncan Ruseler schreef:

Ik heb namelijk zelf hetzelfde probleem, en bij mij is het wel het relais. Dat weet ik omdat ik even wat relais heb verruild. Dus het kan best hoor. Hoop voor je dat dat het is. Want dan is het zo opgelost.

oke, ik ga as zaterdag het probleem proberen te verhelpen met de tips van jullie Smile

Profiel  

Duncan Ruseler
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 november 2005 11:57 PM
  [ # 15 ]

Succes ermee. Als je hulp nodig hebt…. moet je niet bij mij zijn waarschijnlijk. Zie het verhaal over de gevallen motorkap. Twee linkerhanden. Maar goed. De hersens zijn mijn pluspunt dacht ik altijd, maar die zijn nu geschud, dus dat komt ook niet meer goed Wink

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook