Stationair toerental BX16V
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 21 november 2005 11:50 PM

Hallo forumleden,

Na enige tijd zonder problemen gereden te hebben, trad vanavond het volgende probleem telkens op.
Zodra de motor stationair zou moeten draaien (zowel koude als warme motor) loopt de motor of veels te hoog (1500 a 2000 tpm) of hij slaat af. Voor een verkeerslicht kan ie plotseling van hoge stationaire toerentallen afslaan.
Het probleem treedt zowel op LPG als op benzine op.
Ook is het soms eventjes weg en draait de motor weer goed stationair om dan ineens bij de volgende verkeerslicht bovenstaande symptomen te laten zien en horen.
Iemand een suggestie?

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 22 november 2005 01:14 AM
  [ # 1 ]

-kijk eens bij het koperen buisje vlak achter het gasklephuis (spruitstukzijde, dun slangetje voor carter ventilatie) . die wil nog wel eens breken en dan trekt ie daar valse lucht. dat heb ik ook gehad…hoog stationair toerental, en plotseling afslaan. kijk alle slangen even goed na, of spuit met carburateur reiniger wat (vacuum)slangen en verbindingen bij slangen in. merk je snel genoeg of ie ergens valse lucht trekt. zo ook op de pakking van het inlaat spruitstuk.

-of misschien de stappenmotor die even schoongemaakt moet worden, of vervangen ?

-is je LMM niet kapot ? backfire gehad misschien ?

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 24 november 2005 09:59 PM
  [ # 2 ]

Probleem is waarschijnlijk opgelost.
Gisteren de motorkap opengetrokken en alles nagekeken. Stappenmotor schoongemaakt. Deze was echter niet bijzonder vuil en werkte correct.
Daarna bleek de stekker van de stappenmotor erg slecht te zijn. Deze heb ik vervangen voor een goed exemplaar en het probleem lijkt opgelost te zijn.
Tussendoor heb ik ook de LHM vervangen, want dat was ook aan de beurt. De tikfrequentie is nu afgenomen van 1x/6 sec naar 1x/80 sec.
Spectaculaire afname, hoewel dat vaak tijdelijk is. Tikfrequentie is zo hoog doordat de remservo een te grote retour heeft. Xantia-remservo ligt klaar voor montage.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook