Beste mensen,
dit is voor wat meer informatie, voor de ‘jongeren’ onder ons.
een paar weken terug leek het mij een goed plan om een open luchtfilter te bestellen en in me saxo 1.4 VTS uit 2000 te bouwen.
ik het internet maar op om meer informatie te zoeken. jammer genoeg vond ik hier vrij weinig, dus ik dacht: laat ik eens de eerste zijn.
op internet bleek al dat je ruim 100 euro kwijt was voor zo’n filter. best wel duur, maar op marktplaats heb ik uiteindelijk een leuke 2e handse Pipercross filter gevonden voor weinig geld.
toen kon het inbouwen beginnen. eerst oude filterbak er helemaal uit en nieuwe kon aangesloten worden. één min-puntje was dat onder het knutselen een aantal leidingen kapot zijn gegaan. dit heb ik simpel (wel klote werk) opgelost door leidingen eraf te halen en nieuwe te monteren.
na een middagje knutselen zat die er eindelijk in.
toen kwam het leukste het testen van de filter. eerst dacht ik nou is dit het..
maar twee straten verderop dacht ik daar heel anders over.
heb nu lekker sportief geluidje, maar niet overdreven en wil je hem niet horen? dan schakel je gewoon wat eerder.
check de foto’s
Mooi, ik heb ook zo iets in mijn 1.4 VTS alleen dan van K&N.
Ik denk dat ie nu meer warme lucht aanzuigt dan koude?
Ziet er wel netjes uit verder, maar op het Saxo 16V forum rijden er wel meer rond met een 1.4 met open luchtfilter. Dus helaas helemaal de eerste ben je niet ben ik bang
Eigenlijk moet ik zeggen “had” ik een luchtfilter van K&N in mijn VTS.
Inmiddels ben ik weer terug naar het orginele luchtfilterhuis, de K&N maakte mij wat teveel herrie, dus nu te koop via Marktplaats.
Je had niet toevallig een 1.6 VTS? Type 2?
(wel de 90 pk versie)
nee Rob, ik heb een 1.4i