Ik heb een probleempje d’electrique…...
Tijdens het rijden gaat soms spontaan mijn lampje branden van de laadspanning, de tellers en meters vallen dan allemaal op “0”, na een paar seconden werkt alles weer zoals het hoort, geen brandende indicators, normaal werkende tellers en meters.
Ook mis ik een stukje verlichting bij de toerenteller, de lampjes/LED’s zijn niet defect, soms brandt hij wel (even).
Bij de plaatselijke garagist al nieuwe lampjes gehaald, voor console en dashboard, maar het lijkt erop dat er later een aftermarket dashboard is geplaatst met blauwe verlichting, en lampjes/LED’s waarvan de garage niet eens wist dat ze bestonden.(lijkt een beetje op een SMD-LED)
Suggesties ????????
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een suggestie, pas even je titel aan, zodat overige gebruikers ook weten waar je vraag over gaat. De kans dat je snel een antwoord krijgt vergroot je hiermee sterk.
Ik denk dat je de connectie en de bedrading zal moeten controleren. Ik verdenk een slecht contact op de massa draad.
Geniaal dit forum. Heb zelf ook dit probleem.
Tevens gaat mijn acculampje af en toe aan en soms ook mijn ABS-lampje. Na een keer de motor uitzetten is het dan weer uit.
Danku voor de tip tot nu toe .
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
Lijkt me dat bij TS de +15 (spanning na contact) af en toe wegvalt, misschien contactslot een beetje gaar?
als hij de storing heeft morrel dan eens wat aan de sleutel, kijk of het dan verandert.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm