8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 juni 2011 07:49 AM
  [ # 106 ]

Zijn het zelfde als bij een DS.
En ja,ze zijn nog wel te krijgen.
Bel effe rond,er zit nogal prijsverschil in.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 05 juni 2011 12:58 PM
  [ # 107 ]

Bij onze Freunden kosten gereviseerde exemplaren al 30 euro per stuk. Ik denk dat ik ze meegeef aan degene die m’n kop gaat vlakken en hem vragen wat we ermee moeten.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 juni 2011 01:06 PM
  [ # 108 ]

Daarom zeg ik dus zelfde als DS en zijn er dus genoeg en ik had goede tweede hands en was met 6 tientjes klaar voor twee jaar terug.
Dit was bij citroclasiek te borculo

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 juni 2011 12:15 AM
  [ # 109 ]

Dank, naamgenoot! Iemand weet of een setje stoterstangen en klepstoters bij elkaar hoort?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 juni 2011 12:34 AM
  [ # 110 ]

Vandaag de kop meegegeven voor revisie: de zoon van een goede kennis is gespecialiseerd in cylinderkoprevisies. Als die het niet goed doet, heeft ‘ie een probleem Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 juni 2011 12:48 AM
  [ # 111 ]

Stoterstangen en stoters hoeven niet bij elkaar. Chyparse heeft de stoters nieuw.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 juni 2011 03:10 PM
  [ # 112 ]

Vandaag de kop teruggekregen. Ze is weer als nieuw! Ze glimt zo hard, dat ik er niet eens een fatsoenlijke foto van kan maken Wink

Links de stoter zoals die uit mijn motor komt, rechts die ik overgenomen heb van forummer Michiel1.

Nou nog een nieuwe koppakking scoren en dan kunnen we gaan opbouwen!  clap

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 juni 2011 03:24 PM
  [ # 113 ]

wow big surprise  wat een plaatje !
lijkt me een prima adresje.

en zo kan je tenminste verder !!!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 juni 2011 03:30 PM
  [ # 114 ]

Wow, goed bezig Franq. Maak er wat moois van.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 juni 2011 03:37 PM
  [ # 115 ]
cx25gtit2 schreef:

wow big surprise  wat een plaatje !
lijkt me een prima adresje.

en zo kan je tenminste verder !!!

Wilde ‘m eigenlijk als moderne kunst tentoon stellen…  very good

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 30 juni 2011 03:55 PM
  [ # 116 ]

Ziet er goed uit! Heb je al een pakking? Dan moeten we binnenkort het ding er maar weer op schroeven Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 30 juni 2011 09:18 PM
  [ # 117 ]

Ziet er inderdaad prachtig uit.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 04 juli 2011 04:39 PM
  [ # 118 ]

Ik kijk rond op ebay en bij onze duitse vrienden voor een koppakking. Ik kom verschillende diktes tegen met dezelfde originele onderdeelnummers (0209.L6)! In de RTA wordt wel gesproken over een dikkere pakking dan de atmosferishe diesels (1,48mm) maar niet de precieze dikte. Ik kom ze nu tegen met 1,92 mm en 1,7 mm. Wie-o-wie weet wat de juiste dikte moet zijn? Ik moet de originele maat hebben; er is zo weinig materiaal afgenomen van de kop dat ik geen dikkere nodig heb.

Dank!!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 05:05 PM
  [ # 119 ]

Je moet meten hoe veel de zuigers boven het cilinderblok uitkomen als ze in het BPD staan. Dus, zuiger helemaal omhoog en dan meten hoeveel mm de zuiger boven het eigenlijke motorblok uit steekt. Die maat moet je weten voor je een koppakking kan regelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 30 juli 2011 08:52 PM
  [ # 120 ]

Koppakking is in huis, eentje van het merk Ajusa. Zal wel goed zijn. Vandaag bij la Léo geweest voor mijn electrische oliepeilstok en wat ander belangrijk grut, zoals een thermostaat. Fijn bedrijf! Gezellig, bereidwillig, competent… Maar genoeg reclame. Snel aan de slag om ‘t geval eindelijk weer eens rijvaardig te maken.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook