40 van de 78
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 30 juni 2011 03:44 PM
  [ # 586 ]
Scottie schreef:

Wat een ge*** allemaal.
Ga gewoon rijden en genieten. Kijk naar de omgeving, heb je geen last van de naadjes/randjes/lijmresten en wat er nog meer verzonnen kan worden.

Je kunt het wel gelul vinden allemaal, maar er zijn mensen hier die de DS3 ‘premium’ vinden. Nou mag iedereen vinden wat ie wil vinden, maar langzamerhand komen er ook wat mensen achter (na de nodige km’s gereden te hebben) dat dit op een aantal punten niet waar is. Ik heb er nu 10000km mee gereden en heb ook zo m’n bedenkingen bij een aantal zaken. Kijk laten we eerlijk zijn, het is geen BMW, Audi of Lexus qua afwerking, maar dat hoeft ook niet, daar is de prijs ook naar. Maar €20000,- is ook een bedrag waar je wat voor mag verwachten. Dus je opmerking “dan kijk je maar naar de omgeving” vind ik een beetje kort door de bocht. Er mag best kritisch naar de auto gekeken worden en op sommige punten kritiek geleverd worden.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 30 juni 2011 04:01 PM
  [ # 587 ]

Ik kan me in beiden goed vinden. In die zin dat ik het een heerlijke wagen vind die zich duidelijk weet te onderscheiden van de concurentie op zowel prijs, kwaliteit en design. Uiteindelijk denk ik dat het behoorlijk in balans is. Vergelijk je het met een Punto Evo, welke een paar duizend minder kost, dan merk je duidelijk dat de DS3 kwalitatief toch echt een klasse hoger is. Zet je het naast een Polo (niet-BM) dan zou je kunnen stellen dat de afwerking misschien iets minder is, maar qua prijsstelling en design is de DS3 dan toch echt de betere deal. Zet je hem naast een Audi A1, dan kan je je DS3 volledig afladen waar je bij Audi nog met 15” wieldoppen rond rijdt, handmatige airco hebt en misschien net een metallic lakje hebt kunnen kiezen.

Dus wat heet dan Premium, en hoeveel mag het kosten? En in die zin heeft Scottie dus wel een punt. Mijns inziens hoef je ook niet overal aan te zitten, en kan het met een stuk verchroomd plastic al heel mooi lijken, dat het anders aanvoelt dan totaal niet relevant. Dat het naadje een millimeter breder is, een kniesoor die er op zou letten als je kijkt naar hoe de wagen is te vergelijken met de concurrentie, zoals hierboven geschreven. Kritisch kijken betekent niet alleen een auto afschieten op wat hij niet heeft, maar vooral ook kijken naar wat hij wél biedt voor de geboden prijs. En daarin is de DS3 toch echt wel ijzersterk.

Het is dan wel jammer om te lezen dat sommigen duidelijk meer rammels hebben dan anderen. Zelf hoor ik wel eens wat links achter mij, het lijkt bij het handvat in de B stijl vandaan te komen. Iemand daar bekend mee?

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 30 juni 2011 04:19 PM
  [ # 588 ]

alles is subjectief Razz

Ik heb meerdere keren in een highline polo meegereden, zelf in een comfortline gereden. Ook de mito gereden. Thuis een golf.

Ik vind kwa looks van binnen de ds3 erg hoogwaardig er uit zien, dat er niet altijd de zachtste of beste materialen gebruikt is, okee. bv de richting aanwijziers enz, knopjes van het volume. Zulk soort dingen. Dat is bij VAG gewoon net wat beter. Maar de golf kraakt ook aan alle kanten.

Er zullen altijd mensen wat te zeuren hebben, ik zodadelijk ook. Maar het blijft voor het geld gewoon een heel kick autootje. En ik ben blij dat ik niet voor een afgeladen polo ben gegaan, maar gewoon voor de DS3 Smile. Beiden net zo duur, maar de DS3 zoveel vetter en het rijdt gewoon stukken beter als de concurrentie in die prijsklasse.

De A1 is gewoon een overpriced polo, die niet dezelfde beleving zal geven als een DS3

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 30 juni 2011 04:46 PM
  [ # 589 ]

Tja, de meeste kennen Citroen en andere Franse merken al wat langer.
Dus als ze met een term Premium komen…

In mijn beleving verstaat Citroen hun Premiumlijn kwa afwerking en nivo hoger dan de overige auto’s die ze leveren.
Neem de C3, die is minder geisoleerd en zal meer geluiden doorgeven. Zal zeer waarschijnlijk eerder kraken enz.

Maar.. concreet… als jullie al rammelend en krakend in een DSje rijden die niet zo gek veel meer als de mijne op de teller heeft staan, dan zal die van mij nooit oud worden. Ik hou me niet echt in kwa rijden. De auto heeft in rally term gesproken al een paar goeie shakedowns achter de rug. Ik heb volgens mij al op 3 wielen door de bocht gereden, op hobbelige wegen en zelfs zandpaden met kuilen gereden en al wat ie halen kon geremd. guess what? Er rammelt en kraakt nog nix.


Dat was bij mijn AX GTI (1992) wel wat anders…. Die zou je met een prijs van boven de 30.000 gulden tegen een standaard AX van 10.000 gulden toch ook wel premium mogen noemen. Het ding was een superkarretje die ik vanwege de inruilprijs zo rond de 60.000 km heb ingerolen. (toen was een kleine auto met veel km’s hard aan het afschrijven)
Eerder had ik een AX GT, waarvan na 15.000km in mijn bezit het dashboard doormidden brak. Was een ouder type (1990)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 juni 2011 05:42 PM
  [ # 590 ]

Het woord premium alleen al… Wat een vreselijke term zeg, volgens mij uitgevonden door de familie Pon. Waarom stap je dan überhaupt in een DS3?

Overigens kan ik me best voorstellen dat mensen zich ergeren aan een aantal onhebbelijkheden van de DS3, maar is het bij de concurrentie nou echt beter/anders? Nee. Een Polo legt het driedubbeldwars af qua onderstel en een Punto Evo is van alles net niks (en is ook niet oerdegelijk heb ik kunnen ervaren). Conclusie: volgens mij moet je in deze klasse geen uitmuntende afwerking verwachten. Ergens zul je iets in moeten leveren (als je 100% perfectie verwacht), dan zul je moeten kijken wat voor je belangrijk is…

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 30 juni 2011 06:31 PM
  [ # 591 ]
Poekoek schreef:

Het woord premium alleen al…

Precies, wie wat te mekkeren heeft over of een auto nou premium is of niet kan beter terecht op autoblog. Merken die zichzelf “premium” moeten noemen zijn het per definitie niet (iets met goede wijn en kransen en zo).

De DS3 is niet te vergelijken met een AX, dat weet ik maar al te goed - ik heb twee van die dingen gehad en er ruim een ton km mee gereden in een paar jaar tijd (tsja, dagelijks woon-werk verkeer van Enschede naar Velp, dat schiet op!). Er zitten bijna 25 jaren tussen de twee ontwerpen… als Citroen in de tussentijd had stilgestaan, dan was ‘t niet best geweest.

Dat neemt niet weg dat je best kritisch mag kijken naar wat je krijgt voor je geld en zeker in vergelijking met wat je bij andere merken krijgt. Natuurlijk kan je je ogen dicht doen en bij hoog en bij laag beweren dat de DS3 perfectie op wielen is. Nou, ik heb nieuws voor je: dat is het niet. Ja, het is een leuk ogend wagentje. Ja, hij rijdt prima en ik ben er vooralsnog blij mee. Ja, je krijgt een hoop goodies voor die €25k. Maar dat alles betekent niet dat je alles zo maar opzij moet schuiven, dat je je kop in het zand moet steken als de eerste de beste Apple fanboy die een iPad koopt Wink.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 30 juni 2011 06:55 PM
  [ # 592 ]

Tja, mischien moeten we maar weer ontopic gaan.

Ik heb geen Ipad overigens, zie niet in wat ik er op dit moment mee zou moeten doen.
Heb ook geen Iphone of ander spul van Apple. Ook nagenoeg nix van Philips in huis, want daar heb ik alleen maar ellende mee.

Kweet ook wel dat 25K veel geld is, zeker voor een stuk blik op wielen.
Ik herinner me de tijd nog dat een Opel Kadett nieuw 10.000 gulden was (c model)
En dat je 12 jaar later voor weer een Kadett al 25.000 gulden mocht neertikken.
Inmiddels ben je dat voor een simpele Astra ook kwijt in Euro’s (simpel = gewone compacte k** auto)

Voor mij is een auto een vervoersmiddel en wil ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Maar zoek dan wel de balans tussen kwaliteit/prijs.
De DS3 is voor mij kwa prijs een perfecte keuze, ik betaal netto namelijk minder dan 130 Euro per maand, ALL-In (lease)
Heb overwogen om een C4 te nemen, die was 100 Euro netto duurder. Maar vond de DS mooier en heb na enig overwegen vanwege de kleinere auto of ik er mee weg zou komen. Mijn budget zou een leasebak van richting 40K toestaan.
Ik zou dezelfde keuze echter op dit moment wederom maken. Ook al zou ik prive een auto aanschaffen.
(Sterker nog, onze tweede auto zou best wel eens vervangen kunnen worden door een DS3)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 juli 2011 02:38 PM
  [ # 593 ]

Inmiddels zit ik ik in Spanje en heb de nodige bergen te verwerken gehad, wow wat gaat dat goed. Gewoon op de cruise control en gaan met die banaan, geen snelheid inhouden bergop en niet als een kanon naar beneden. Geweldig en slecht 1 keer tanken onderweg is ook geweldig.

De myway is hier een ramp, heb eerst maar eens een kaart gekocht bij het tankstation, wegen die helemaal uitgesleten zijn staan er niet op, mijn vrouw zit weer met de kaart op schoot, na de vakantie maar eens bij garage langs wat ze daar aan gaan doen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
M. Kops
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-2011

Gepost: 07 juli 2011 10:53 PM
  [ # 594 ]

Mijn DS3tje bevalt prima. Gelukkig geen last van kraakjes op piepjes. Met tanken heb ik ook geen last, bij de eerste tankbeurt ging er 48,5 liter in een keer in, zonder dat de pomp afsloeg. Het verbruik is super. Ik rij veel korte ritten van gemiddeld 7 a 8 km per rit. Op mijn teller staat nu 500km en het systeem geeft aan dat ik nog 580km kan rijden (4 blokjes van de meter verbruikt) Het is voor mij echt een super car. Af en toe heb ik het idee of er een electromotor in ligt. Hij is zo stil. Alleen bij het optrekken merk je dat het een diesel is.

Tot nu toe zeer, zeer tevreden!!!!
love

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 07 juli 2011 11:25 PM
  [ # 595 ]

ik ben benieuwd Smile nog een weekje wachten tot ik het zelf kan gaan ervaren Very Happy

Profiel  
 
kappies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 03-04-2011

Gepost: 08 juli 2011 03:09 PM
  [ # 596 ]

Nou hij is het wachten meeeeeer dan waard, Wat een lekker soepel rijdende auto is de Ds3.
En als ik kijk en vergelijkt met mijn vorige auto dan ga ik weer lachen wat het verbruik is gemiddeld en dan rij ik veelal korten stukjes van werk naar werk en dan is het verbruik 21km op 1liter dat is toch super voor in de stad.
En wat ook zo leuk is dat bijna iedereen hem leuk sportief en mooi afgewerkt vindt, er blijven ook regelmatig mensen bij staan kijken, en als ik dan aankomt altijd vragen stellen zovan hoe rijd hij en of ze ff de binnen kant mogen bekijken…. leuk toch en een compliment voor Citroen.
En laatst was ik nog bij de Dealer, ff een bakkie doen en toen stond daar de nieuwe Ds4, zoooooooo dat is een mooie bak,ik weet wat ik over +/- 2jaar ga kopen hoor Wink love5

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 09 juli 2011 12:50 PM
  [ # 597 ]

weer een update over mijn ervaringen met de ds3.
rijden blijft een genoegen heb er nu in 2 maanden tijd bijna 11.000km mee gereden. van piepjes of kraakjes heb ik geen last gehad tot nu toe. enige wat mij momenteel stoort is dat de cd speler met regelmaat de cd uitwerpt. de temperatuur van de cd is dan erg heet. ik heb komende maandag afspraak bij de dealer voor het plaatsen van de rails voor de dakdragers ga dit dan ook even melden.
verder heb ik een nieuwe nokia gekoppeld aan het phonesysteem, echter nu moet ik telkens als ik de auto heb gestart de gsm paren met de auto, vind ik vervelend.heeft iemand hier een oplossing voor?

over 2 weken op vakantie met vouwwagenzal dan een update geven over verbuik met een sleurhut erachter.
momenteel ligt het gemiddelde op 20.4km per liter.

groeten
victor

Profiel  
 
M. Kops
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-2011

Gepost: 09 juli 2011 01:19 PM
  [ # 598 ]
victor1964 schreef:

weer een update over mijn ervaringen met de ds3.
rijden blijft een genoegen heb er nu in 2 maanden tijd bijna 11.000km mee gereden. van piepjes of kraakjes heb ik geen last gehad tot nu toe. enige wat mij momenteel stoort is dat de cd speler met regelmaat de cd uitwerpt. de temperatuur van de cd is dan erg heet. ik heb komende maandag afspraak bij de dealer voor het plaatsen van de rails voor de dakdragers ga dit dan ook even melden.
verder heb ik een nieuwe nokia gekoppeld aan het phonesysteem, echter nu moet ik telkens als ik de auto heb gestart de gsm paren met de auto, vind ik vervelend.heeft iemand hier een oplossing voor?

over 2 weken op vakantie met vouwwagenzal dan een update geven over verbuik met een sleurhut erachter.
momenteel ligt het gemiddelde op 20.4km per liter.

groeten
victor

Hoi Victor,

Ik heb ook een nokia. 1 X paren, de gevraagde code invoeren en klaar is kees.
Elke keer als je de auto start vind het systeem je nokia automatisch en maakt direct een koppeling zonder zelf nog iets te doen. Als het goed is vind het systeem ook automatisch je telefoonboek die is opgeslagen in je Nokia.

Gewoon even proberen en testen in de auto en dan even bellen met een andere mobiele telefoon. En zelf even proberen te bellen via het systeem, je zal zien dat het systeem vraagt om je telefoonboek te laden.

Nou Succes en alvast een hele fijne vakantie!!

Profiel  
 
TPonthemove
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 28-03-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 09 juli 2011 06:08 PM
  [ # 599 ]

Soms helpt het ook om in je telefoon de Citroën te autoriseren. Ga in het menu naar je Bluetooth apparaten en ga naar de opties van de Citroën/DS3/carkit en geef die de status geautoriseerd. Dan maken de twee automatisch verbinding, zonder dat je hoeft te bevestigen.

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 09 juli 2011 09:13 PM
  [ # 600 ]

Inmiddels 2500 km met mn DS3 eHDI achter de rug.
Hiervoor ook altijd Frans gereden en de laatse 25 jaar alleen maar citroen, dus enige citro-ervaring heb ik wel.(van BX tot C4). Toch was ik bijna vreemd gegaan richting Mini,maar de verhouding tussen de prijs en wat er je voor krijgt vond ik niet bij elkaar passen, daarbij zag ik als man nogal wat huppel###jes in een Mini rijden. Voor mij kwam de DS dan ook op het juiste moment.“een mannen-mini”
Bij mijn huisdealer(aan te raden)in Grijpskerk was ik er dan ook snel uit.
Heb alle opties gekozen, behalve leer en sinds 1 juni stap ik elke dag met veel plezier in mn DS.
Ik herken me in de positieve opmerkingen op dit forum, waarbij ik vooral geniet van de geweldige motor, lekker soepel, niet traag en een verbruik van 1 op 21, en ik ben zeker niet van het nieuwe rijden! Rammeltjes, kraakjes heb ik nog niet kunnen waarnemen.
De auto zit gewoon erg goed in elkaar.
De automatische ruitenwisser moet wel wennen(of te langzaam,of te vlug)en in het dashbordkastje ligt een Tom Tom die ik zo nu en dan gebruik vanwege de betere/begrijpelijker informatie.
Schijnt bij andere merken met ingebouwde navigatie ook de klacht te zijn.
Kortom een perfecte auto die als een jas om je sluit en vanwege zn uiterlijk een aanwinst op de weg.

Profiel  
 
 
40 van de 78
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook