Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
OK, dan zit het in ieder geval goed!
Die is er namelijk al uit, ja.
Sorry voor mijn soms wat simpele vragen.
Ben in de meeste gevallen op zoek naar bevestiging van kenners…
Mijn motto: Aldoende leert men…
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
WD40 wil ook nog wel eens werken, toch?
En klopt het als ik zeg dat de veercilinder richting de voorkant eraf moet, en de veerbol richting de achterkant?
Mijn motto: Aldoende leert men…
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ja.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Dank!
Mijn motto: Aldoende leert men…
Ik heb geen woord toe te voegen aan Wes.
Alhoewel….
Veerbol inderdaad richting achterkant er uit. Veercilinder een klein stukje naar achteren en dan een kwart slag draaien zodat die vervelende borgpen omhoog wijst. En dan pas naar voren toe er uit halen.
Suc6!
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Rijdt ze al!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Jaaaaaa! Ze rijdt weer!
Niet helemaal volgens protocol eruit gekregen, maar toch gelukt.
We hebben uiteindelijk onder de auto de stalen ring, welke om de veercilinder zit gewoon, doorgeflexd.
Toen deze eraf was, kon de veercilinder inclusief bol via de achterkant eruit.
Daarna in de bankschroef en de oliefilterketting er weer op gezet.
Helaas schoot deze continu door. Uiteindelijk stuk schuurpapier tussen bol en ketting en hoppa! Hij kwam los.
Hij veert een stuk beter als voorheen, denk alleen dat ik nog meer moet gaan schoonmaken/vervangen.
Merk nu dat als ik een drempel afrijd, de auto achter weer inzakt maar krijg een paar seconden daarna een schop na.
Net alsof hij ‘m probeert te corrigeren.
Langzamerhand maar verder, dus!
Maar in ieder geval rijd ik weer een stuk lekkerder en veiliger…
Mijn motto: Aldoende leert men…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wacht ff: heb je de stalen ring van de cilinder doorgeflext of heb je de flex in je subframe gezet?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Nee, de stalen ring van de cilinder, die nu bij het oud ijzer ligt.
Met een Dremel en wat schijfjes, lukte dit prima.
Natuurlijk hebben we niet in het subframe zitten flexen…
Mijn motto: Aldoende leert men…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik schrok al
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Gelukkig waren we zelf ook al zo slim. Hahaha!;-)
Mijn motto: Aldoende leert men…
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Mooi dat ook dat akkefietje geklaard is.
Maar waarom heb je die klem doorgesneden? Dat ding is namelijk NFP.
Ik weet dat het daar aardig vastgeroest kan zitten maar met wat liefde, imal o.i.d. en wat bijbelteksten komt ‘ie los.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 28-07-2006
- Xantia 1.8i X 16V Sensation
Je bedoelt die stalen ring?
De veerbol wilde niet meer van de cilinder af, omdat je er geen grip op kan zetten als hij compleet los ligt…
Daarom hebben we die los moeten flexen. Hij zat niet gewoon simpel vastgeroest o.i.d. Je moet uiteindelijk wat na 2 dagen bezig te zijn…
Als de veercilinder nog gewoon vast had gezeten, was het allemaal niet zo’n probleem geweest waarschijnlijk.
Maarja, ik heb weer het onmogelijke, he?
Ben in ieder geval blij dat het gelukt is en dat ik weer veilig en met een goed gevoel de weg op kan.
Mijn motto: Aldoende leert men…
Dat is inderdaad het belangrijkste. Aan zo’n ring kom je nog wel. Ome Wes misschien?
Wim,
Disciplus Simplex