



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je verstandig bent zet je de gehele kabelbom over.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
F.SvM schreef:Als je verstandig bent zet je de gehele kabelBOM over.
vriendelijke groet frank




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoezo dat is makkelijker dan dat gepiel met stekkers zoeken en veranderen.
Spreek uit eigen ervaring
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
als je schema’s kunt lezen is het niet direct nodig een hele kabelBOOM te vervangen hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Schema’s zijn ideaal om een draadje op te zoeken,maar om stekkers aan te passen valt het nog vies tegen.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo, okay, ik heb nog een motorkabelboompje van een cx Diesel 1 gevonden en dat geplaatst, dat functioneert nu dus ook allemaal !

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Als ik nu met de wagen rijd levert ie te weinig vermogen.
Degene die eerst altijd met deze TRD2 motor is gereden ,meent dat deze motor voordat hij hem ongeveer 5 jaren geleden wegzette, altijd top presteerde.
Ik heb al een nieuw Dieselfilter gezet en een busje Wynns Dieselsysteemreinigingsvloeistof toegevoegd, hij loopt nu ook ietsje beter , maar nog lang niet zo als een TRD2 zou moeten presteren.
Ik heb toen ik de motor omgezet heb de brandstofleidingen van de TRI laten zitten, de aanvoer en de retour van deze waren iets kleiner van diameter dan die van de diesel.
Zou het kunnen dat de wagen doordat da leidingen dus nauwer zijn ook iets minder presteert?
Wie weet wat?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dat kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
sergolet schreef:Als ik nu met de wagen rijd levert ie te weinig vermogen.
Degene die eerst altijd met deze TRD2 motor is gereden ,meent dat deze motor voordat hij hem ongeveer 5 jaren geleden wegzette, altijd top presteerde.
Ik heb al een nieuw Dieselfilter gezet en een busje Wynns Dieselsysteemreinigingsvloeistof toegevoegd, hij loopt nu ook ietsje beter , maar nog lang niet zo als een TRD2 zou moeten presteren.
Ik heb toen ik de motor omgezet heb de brandstofleidingen van de TRI laten zitten, de aanvoer en de retour van deze waren iets kleiner van diameter dan die van de diesel.Zou het kunnen dat de wagen doordat da leidingen dus nauwer zijn ook iets minder presteert?
Wie weet wat?
Actie 1. Zit er geen luchtlek tussen de turbo en de inlaat? Interkoeler lek (ik ga ervan uit dat je die er tussen hebt gezet)
Actie 2. Haal het dunne slangetje van het inlaathuis en kijk of je daar druk op kan zetten. Kan je daar gewoon doorheen blazen, dan gaat de brandstofpomp niet meer brandstof geven als er turbodruk is. Slangetje splitst zich in een richting naar de sensor die uiteindelijk het rode lampje laat branden van teveel druk. De ander gaat naar een membraampje achter de brandstofpomp met veertje. Membraampje wil wel eens lek zijn.
Brandstoffilter kan helemaal vol zitten dat er te weinig brandstof doorheen komt.
Wastegate van turbo kan ook nog vastzitten maar dat kan ik me niet voorstellen.
Met deze informatie moet je een stuk verder kunnen komen.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo LisbethS ,
dank je voor antwoord, 1e had ik al gecheckt en daar was inderdaad een scheur bovenin de slang die van Interkoeler naar inlaatspruitstuk gaat , deze heb ik dichtgekit en met een motorfietsbinnenband dichtgeplakt, hij gaat nu ietsiepietsie beter.
Er zit een nieuw brandstoffilter op.
Straks zal ik het membraampje testen.
Het Overdruklampje bleef constant branden dus daar heb ik maar de stekker vanaf getrokken.

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Wastegate van turbo kan ook nog vastzitten maar dat kan ik me niet voorstellen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit cointroleer?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
met een turbodrukmeter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
sergolet schreef:Hallo LisbethS ,
dank je voor antwoord, 1e had ik al gecheckt en daar was inderdaad een scheur bovenin de slang die van Interkoeler naar inlaatspruitstuk gaat , deze heb ik dichtgekit en met een motorfietsbinnenband dichtgeplakt, hij gaat nu ietsiepietsie beter.
Er zit een nieuw brandstoffilter op.
Straks zal ik het membraampje testen.
Het Overdruklampje bleef constant branden dus daar heb ik maar de stekker vanaf getrokken.
Het heeft heen zin dat dicht te plakken! Daar komt druk op te staan. Het feit dat het iets beter gaat impliceert wel dat je in de goede richting zit.
Wel je weten of het in het traject tot het inlaathuis lekt, maak de grote slang los die bovenop het inlaatstuk zit. Zet de motor aan en geef gas (hoef je niet voor in de auto te zitten) Hou je hand er maar eens stevig op en voel hoe de druk zich opbouwt. Je hoort vanzelf of er een lek in zit. Kijk ook maar eens naar die slangen hoe dik die zijn.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Ik bedoel hoe kan ik dit ,,fysiek´´ zien; waar zit die wastegate ,hoe kan ik ,,zien ´´ of ie vasthangt ?
sergolet schreef:Ik bedoel hoe kan ik dit ,,fysiek´´ zien; waar zit die wastegate ,hoe kan ik ,,zien ´´ of ie vasthangt ?
Beste Sergolet,
(bron wikipedia)Een wastegate is een klep in de uitlaat van een motor met turbolader, deze klep overbrugt de turbolader en voorkomt dat de turbo te veel druk opbouwt als de motor hoger in toeren komt of zwaarder belast wordt.(einde citaat wikipedia)
Door hogere toeren of hogere belasting van de motor, komt er meer uitlaatgas door de turbolader, waardoor deze sneller gaat draaien en dus meer druk opbouwt in het inlaatspruitstuk.
Bij een turbo 2 zie je het aan de onderkant van de turbo. Je zal het slakkenhuis zien, daaronder twee vierkante delen, er loopt een soort stangetje tussen de inlaat en de uitlaatkant (die bedient de wastegate).
Maar als je de test doet die ik je zei, dan merk je of er druk opgebouwd wordt, het is niet belangrijk de wategate te zien zitten. Ga meer eens googelen op wastegate garrett en turbo. Daar haal je een hoop basiskennis vandaan.
Je moet voordat je gaat zoeken naar een oorzaak eerst de basis goed voor elkaar hebben. Niet eerst naar allerlei mogelijke en onmogelijke toestanden kijken. Als je auto niet performt zul je eerst de stappen moeten volgen die ik je heb verteld. 9 van de 10 keer zal je daar de oplossing in vinden.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.