Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
XBXG schreef:Grote schok: onder de kachelventilator bleek het ook behoorlijk rot te zijn…
Is bij bijna alle Visa’s rot daar. Soms tocht het zelfs bij de passagier. Moest het nog gelast worden?
Moest het hele dashboard er eigenlijk uit voor dat laswerk?
Hebben jullie alles weer kunnen lassen? En isolatiemateriaal weer goed teruggekregen? Ik heb zelf ooit direct nog meer materiaal onder het dashboard aangebracht. Scheelt weer een hoop herrie.
Nee er is zelfs een deel van de isolatie weg gelaten(duidelijk merkbaar tijdens rijden) Maar binnenkort wil ik toch het dash zien recht te krijgen dus beetje extra materiaal er tegenaan is dan wel een goed idee!
Ik heb eigenlijk niet mee gekregen wat er nou precies aan die plek is gedaan bij kachelventilator.
Caroline81 schreef:Nee er is zelfs een deel van de isolatie weg gelaten(duidelijk merkbaar tijdens rijden) Maar binnenkort wil ik toch het dash zien recht te krijgen dus beetje extra materiaal er tegenaan is dan wel een goed idee!
Ik heb eigenlijk niet mee gekregen wat er nou precies aan die plek is gedaan bij kachelventilator.
Was idd een heel vervelende plek, ook om te lassen (vanweg de ronde vormen). Deze plek is schoongeborsteld en vervolgens behandeld met RLS. Ik geloof niet dat er lekkage door naar binnen kwam (het zit vrij hoog) maar durf dat ook niet uitsluiten. De tijd liet het helaas niet toe om daar meer aan te doen.
@handjes: Dat isolatie materiaal… wat voor spul moet dat precies zijn? En waarmee plak ik het vast?
Caroline81 schreef:Rataplan schreef:Inderdaad zeer mooi verslag
Actie foto’s zijn toch leuker als kroegfoto,s hoor carolineDan moet je bij de fotograaf zijn Als ik binnenkort mijn dash ga rechtzetten zal ik vragen of iemand foto’s wil maken. Alleen niet in die standjes die marten aan neemt.
De actiefoto’s van Caroline komen inderdaad nog, zeer waarschijnlijk vanavond.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Alleen de foto’s waar ik leuk op sta he
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Caroline81 schreef:@handjes: Dat isolatie materiaal… wat voor spul moet dat precies zijn? En waarmee plak ik het vast?
Het beste is het zwarte, wat zwaarder uitgevoerder isolatiespul van ongeveer 20 mm dik. Dat plakt aan 1 kant en is daardoor makkelijk toe te passen. Bovendien oliedicht, dus ook geschikt om bijvoorbeeld te je schutbord aan de motorzijde te plakken. Je kunt ook van dat bouwmarkt-schuim nemen, werkt redelijk, is zeker NIET vocht- en oliedicht.
paso schreef:ik ben benieuwd hoe jullie het rondom de ventilator hebben gerepareerd
en Elmer volgende keer de ruit afdekken hé
met wat voor slijpschijfje was je trouwens bezig? ik gebruik enkel nog de ultra dunne voor inox van 1.2mm dikte, heel weinig vonken en gaat er echt als een razende door
Gewoon een staalslijpschijf. Het moeilijkste is vaak dat je de flex niet kwijt kan om in een klein rothoekje te flexen. Niet zozeer de snelheid of de vonken. Gewoon een stofbril op en gaan met die flex.
Caroline81 schreef:leuk verslag wouter
@paso: sowieso moet er een eventuele volgende keer meer afgedekt worden, want er is wel wat schade ontstaan helaas.
Paardendekens ...
Maargoed, ik zal er de volgende keer meer om denken. De rest wil ik ook wel lassen, maar dan moet ik wel meer tijd hebben. Ik weet in ieder geval al wel hoe ik het precies wil lassen en ik denk dat het met het daar aanwezige gereedschap wel moet lukken, al wil ik op een losse plaat wel eerst even een proeflasje leggen om te kijken of dat apparaat ook geschikt is voor bovenhands (‘ondersteboven’) lassen.
En dan ga jij ook lassen !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Gewoon een staalslijpschijf. Het moeilijkste is vaak dat je de flex niet kwijt kan om in een klein rothoekje te flexen. Niet zozeer de snelheid of de vonken. Gewoon een stofbril op en gaan met die flex.
Niet om te zeiken, maar puur voor het behoud van je hand/vingers..
Slijpen met handschoenen kan verkeerd aflopen. Boren/frezen/draaien ook. Ik heb het zelf nooit mee mogen maken, maar wel foto’s gezien…
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik heb 1 maak de flex in m’n blote hand gehad, meerdere malen in m’n handschoen.
Ik begrijp dat m’n handschoen gegrepen kan worden door de flex, maar een handschoen beschermt mijn hand bij een lichte aanraking waarbij de handschoen niet gegrepen wordt. En dat laatste heb ik meerdere malen meegemaakt. Maar het is iets om over na te denken !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik heb 1 maak de flex in m’n blote hand gehad, meerdere malen in m’n handschoen.
Ik begrijp dat m’n handschoen gegrepen kan worden door de flex, maar een handschoen beschermt mijn hand bij een lichte aanraking waarbij de handschoen niet gegrepen wordt. En dat laatste heb ik meerdere malen meegemaakt. Maar het is iets om over na te denken !
de foto’s doe ik heb gezien zijn gemaakt nadat een handschoen door een boor/frees en een afbraamschijf is gegrepen…
de aard van de verwonding hangt af van de snelheid waarmee het draaiende deel stil komt..
en een frees draait even door
Ik frees niet.
Schijt aan originaliteit.
zorg in elk geval dat de afschermplaat op de flex staat
ik draag zeer vaak handschoenen ook met de flex, handschoenen dragen ontslaat je niet om voorzichtig te zijn, ik heb al honderden, neen zelfs duizenden schijfjes gebruikt in mijn leven maar nog nooit een ongeval gehad omdat ik liever tien keer kijk wat ik ga doen dan gewoon de boel in elkaar rammen
en dit is geen opmerking naar Elmer toe want ik zie hem alvast met een bril staan dus dat zit wel goed, eerder een algemene opmerking om voozichtig te wezen
ik heb wel ooit een keertje de wagen in brand gehad toen ik drempels aan het lassen was, gewoon teveel achter elkaar gelast en binnenin de balken was het loeiheet geworden, zal me wel niet meer overkomen
verder zie ik toch dat jullie een hoop gedaan hebben op een dag
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Afschermplaat doen niets met een komborstel, dan zit ;ie in de weg. Die plaat schroef ik er natuurlijk wel weer op zodra er een slijpschijf op zit.
En ongelukjes gebeuren, kan er niet zo mee zitten. Zolang de schade maar niet permanent is en het niet teveel rommel geeft.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:En ongelukjes gebeuren, kan er niet zo mee zitten. Zolang de schade maar niet permanent is en het niet teveel rommel geeft.
Wat noem je niet-permanent? Krom chassis?