2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ V6 Excl 1997
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2011 05:46 PM
  [ # 16 ]
Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 02 juli 2011 07:34 PM
  [ # 17 ]

Fijn dat de XM er weer heel veel kilometers tegenaan kan.

Jammer dat je nu nog met een veer-probleem zit.
Was dat voordat de auto in de garage is geserviced ook al het geval?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 02 juli 2011 10:32 PM
  [ # 18 ]

Het veerprobleem was er voor de onderhoudsbeurt ook al. Achter lijkt de auto goed te veren, maar voor is hij zo hard dat je de neus niet met de hand omlaag kunt drukken, geen millimeter. De veercomputer zou er toch wel iets over moeten kunnen zeggen, want het “sport”-lampje brandt niet bij het kontakt maken. Mijn XM is helaas te jong voor Malle Pietje’s uitleeskastje en de Lexia-software uit China heb ik wel geïnstalleerd, maar krijg ik niet aan de praat, omdat ik het wachtwoord voor de aanmelding via internet niet ken. Er gloort hoop, want Gompy heeft me juist per PB aangeboden om de auto aan zijn Lexia te komen hangen.
Ter verdediging van Clerbaut moet ik nog aanvoeren dat ik gevraagd had om er niet al te veel tijd in te steken. Niet bij Clerbaut, maar bij een andere Luxemburgse garage heb ik slechte ervaringen met hydractieve XM’s.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2011 10:26 AM
  [ # 19 ]

Lexia-software uit China heb ik wel geïnstalleerd, maar krijg ik niet aan de praat, omdat ik het wachtwoord voor de aanmelding via internet niet ken.

Er zit een bestandje op de CD om die code te genereren. Wij allen gebruiken tenslotte illegale kopieën. Zie het steenkolen engels:

This KeyGen is a activation tool for LEXIA3 (same tool as the pp2000)

1. Custome code: 001
2. Software Version Number:  LEXIA-345
*Attention: Please DO NOT iuput Other Version number such as LEXIA3-345.12 !
3. Input the right identifier of your pc number & Server request code that you get in the LEXIA3 activetion page

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 03 juli 2011 02:12 PM
  [ # 20 ]

Jan, dank voor de tip. Dat gaan we eens proberen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 04 juli 2011 07:55 PM
  [ # 21 ]

Misschien is hij nog niet helemaal zo comfortabel als het hoort, maar vandaag is de XM wel zonder een enkele aantekingen door de technische keuring gekomen. Dat betekent hier nog iets, want als er ook maar een restant van een druppeltje olie te zien is, wordt al snel de aantekening “aanzienlijke lekkage” gemaakt. Dat is weer een opsteker!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 juli 2011 05:22 PM
  [ # 22 ]

poei, als ze zo streng zijn is het idd een opsteker. zoveel Xm’s zijn er niet kurkdroog. Er zweet en drupt altijd wel ergens een heel klein beetje.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 juli 2011 03:34 AM
  [ # 23 ]

Dankzij Gompy’s Lexia ben ik door de nacht gezweefd als nooit tevoren in deze XM Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 juli 2011 09:31 AM
  [ # 24 ]

Leuk! Mooi dat je weer een stapje comfortabeler rijdt! Grappig toch altijd dat een paar klikjes op een laptop zo’n verschil kan maken

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 12 juli 2011 11:57 AM
  [ # 25 ]

Zou mooi zijn als we ook te lezen krijgen waar het probleem lag ?  Smile

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 juli 2011 06:06 PM
  [ # 26 ]

Slechts 2 meldingen… stuurwielsensor en iets met brandstof… Hoe die laatste in de vc komt is me niet helemala duidelijk maar goed, daar stond die iig wel.

wissen en klaar. Verschil was ook absoluut merkbaar. Daarna nog even een drempel rit gepakt met een draaiende lexia om te kijken wanneer er geschakeld word. Ging allemaal perfect.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 juli 2011 06:30 PM
  [ # 27 ]

Die stuurwielsensor melding zat er bij mij ook in. En is tot nu toe geen spelbreker meer geweest.

Fijn dat met een druk op de knop de boel weer comfortabel werkt.
Had de Luxemburgse garage geen Lexia?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 juli 2011 06:49 PM
  [ # 28 ]

Die stuurwielsensor kan je alleen gemerkt hebben dat er meer overgeheld werd in bochten vóór het restten en minder ná het resetten. Voor wat betreft veergedrag maakt die sensor helemaal niets uit.
Iets met brandstof zit niet in de VC misschien een storing in het MM?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 juli 2011 11:11 PM
  [ # 29 ]

Hoe dan ook, het resultaat is opmerkelijk. Niet alleen veert hij veel zachter, ook de niveauregeling doet zijn werk veel beter: hij duikt niet meer bij remmen en steigert niet meer bij accelereren. Dat de garage deze tijdelijke storingen niet gewist heeft, is inderdaad een beetje merkwaardig, maar goed, ik had hen gevraagd er niet al te veel tijd aan te besteden…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 juli 2011 11:14 PM
  [ # 30 ]
gompy58 schreef:

Slechts 2 meldingen… stuurwielsensor en iets met brandstof… Hoe die laatste in de vc komt is me niet helemala duidelijk maar goed, daar stond die iig wel.

wissen en klaar. Verschil was ook absoluut merkbaar. Daarna nog even een drempel rit gepakt met een draaiende lexia om te kijken wanneer er geschakeld word. Ging allemaal perfect.


Ah, het brandstofprobleem, die snapt toch iedereen. Laughing


Controleer de massa ogen die naast je luchtfilter tegen de wielkast aan zitten eens.

Ik kon de draadjes zo uit de ogen trekken.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook