Thanks Fabian, het gaat helemaal goed komen!
Omdat ik inmiddels de lol er wel weer van inzie heb er maar even een filmpje van gemaakt: http://youtu.be/2r4otfejkB0
Het eerste gedeelte is het geklapper van achterklep, en is wat te ver weg maar wel te horen.
Het tweede gedeelte is de resonantie die op asfalt optreedt.
Ben erg benieuwd of jullie dit onder ‘acceptabel’ of een ‘retourtje’ dealer zouden scharen…
grt, Iwan
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Mijn DS3 is verlaagd en zeer stug afgeveerd maar zelfs deze rammelt nergens….
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
@Iwanb
Interessant filmpje: plaatst je berchten in het juiste perpectief want dat is inderdaad niet normaal en om gek van te worden!! Helaas kun je nog altijd een “maandagochtendauto” treffen…
..ik rijd nu een maand of twee, op zich prima tevreden maar wat me wel sterk opvalt is dat als je met het raam half of geheel open rijdt het echt heel naar klappert. Mijns inziens komt dit door de wervel die tussen de spiegel en de deur opgewekt wordt, ik zou bijna tegen citroen willen zeggen wordt hier eigenlijk wel op getest??, op het rijden met de ramen open. Met mijn hand tussen de spiegel en de deur is het klapperen gelijk veel en veel minder of vrijwel weg. Het is niet normaal hoe het tekeer gaat met open raam, echt in al mijn andere autos kon je gewoon tot zeg 100 km/u normaal rijden met het raam open maar in mijn DS3 is dit niet te doen. Dat was alles voor nu, verder geen klachten over rammeltjes e.d.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Comfortabel 100km per uur met het raam open rijden is mij bij geen enkele auto ooit gelukt.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vaak helpt het om tevens het raam rechts achter op een kiertje open te zetten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Hoi Ree,
bij de ds3 kan het raam achter niet open…........
als jullie op automatisch je bestuurdersruit laten zakken, zakt deze dan 100% naar beneden of blijft deze ca. 1cm zichtbaar? Bij mij blijft hij dan namelijk ca. 1cm zichtbaar, als ik dan weer op de knop druk zakt hij vervolgens de laatste cm ook
Nee, hij zakt helemaal!
Enige waar ik bij de DS3 van baal is dat je de passagiersruit niet met één klik helemaal kunt laten zakken?! Slaat werkelijk nergens op!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Volgens mij goldt dit ook al voor de C2 van na de eerste facelift. Laatst op een meeting een C2 gezien met het oude front, maar het nieuwe dash en daar kon het al niet! Bij de mijne (oude dash) kan het dan weer wel…
Laat ik het maar houden op Franse logica. Daar is soms geen pijl op te trekken.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Als je het knopje bij de C2 iets langer indrukt zakt de ruit in 1 keer…
Hier ook idd, maar bij die andere C2 weer niet. Vandaar de ‘Franse logica’. Het betrof overigens in beide gevallen een 1.4 VTR-uitvoering. Ik zie overigens dat de jouwe net als de mijne van 2004 is. Die andere betrof een 2005-model als ik me niet vergis. Dus oude front, maar nieuwe interieur.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
misschien een kwestie van een software update?
Het vervolg op mijn eerdere postings over klepperende achterkleppen en bibberende achterbanken…
Gisteren heb ik mijn auto weer op kunnen halen nadat ik hem voor de derde keer bij de dealer had moeten afleveren om de vreemde resonantie en geklapper op te lossen. Na een dag sleutelen en zelfs de originele vering te hebben teruggezet stemde de eerste meters die ik reed met de chef werkplaats mij hoopvol. Géén geklapper aan de achterzijde. En die hoorde je al bij wegrijden
Het resoneren kwam altijd pas bij iets hogere snelheid op asfalt. Doordat ik de dealer de plek van de resonantie heb gewezen hebben ze de gehele achterbank verwijderd en opnieuw geplaatst. Vandaag 125 kilometer gereden en wat denk je?
De auto is hélemaal stil. Echt geen enkel lousy kraakje of piepje meer te horen! Wat een genot is die DS3 dán om in te rijden. Ik was na de rit dan ook extreem blij met het resultaat. De komende week breng ik hem weer langs om de verlagingsveren terug te laten zetten en zal ze wederom maar weer eens een doos gebak sponsoren. Overigens is het wel apart rijden met de achterkant voorzien van originele veren en de voorkant 35mm verlaagd
Ik ben blij dat het opgelost is en dat er nog autodealers bestaan zoals Auto Klaver in Alkmaar, waar je geen nummer bent en meer dan goed geholpen wordt. En dat mag ook weleens over deze branche gezegd worden.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Mooi dat het is opgelost Iwan. Vorige week was je nog zeker van inruil en nu mooi toeren dus. Geniet ervan.
En een dikke plus voor de dealer, dat mag gezegd. Ik ben benieuwd of zij deze ervaring nog laten weten aan de importeur.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!