Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Iets aan de ontsteking?
-Verdelerkap
-Bobine
-bougiekabels..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
pascalvm schreef:Volgens mij heb ik die niet…
(het is een benzine auto)
Denk dat je ‘m wel hebt,het is de elektromagneet op de zijkant van de carburateur tegen het “na dieselen”. Ik heb de ervaring dat als die niet goed werkt de wagen niet meer stationair loopt.
Als je het stekkertje eraf trekt moet je een “klik” horen.
Heb je ‘m toevallig los gehad..,draai ‘m ook niet heel strak aan,handvast is voldoende.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Volgens mij wijst die naar beneden. (bij een 1.9 tenminste)
Op deze foto goed te zien.
Midden op de foto, dat roestige geval met het blauwe stekkertje erop.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Volgens mij wijst ie bij de 16 TRS naar rechts als je naar de motor kijkt.
Als je ‘m eruit draait zit er aan het einde een sproeiertje die wordt afgesloten door de naald van de elektromagneet. Kijk goed uit,het is een klein barreltje wat je,als het valt,snel kwijt bent!
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
35 probleemloze kilometers!
Ik heb de afsluiter gevonden:
Hij zat behoorlijk los, ik kon hem met de hand losdraaien:
Volgens mij was het (blauwe) stekkertje zo gecorrodeerd dat daar het probleem zat.
De stroomdraad loopt naar de witte stekker waar hij wordt doorgelust naar de afsluiter;
Wat is het ding waar de witte stekker op zit?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heb je eigenlijk wel de goeie benzinepomp? Vraag ik me af?
De ouwere type’s kunnen op ten duur lekken, waardoor er brandgevaar ontstaat..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?
Ik heb vanochtend zo`n 15 km. gereden waaronder veel stad; laag in de toeren, regelmatig stilstaan.
De bx rijdt weer alsof hij net uit de fabriek komt rollen!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
@Pascal, wat gebeurt er eigenlijk met je oude BX? Ik zou nog wel wat interieurdelen willen hebben…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb daar even gepost, tnx!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
pascalvm schreef:Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?
Ik heb vanochtend zo`n 15 km. gereden waaronder veel stad; laag in de toeren, regelmatig stilstaan.
De bx rijdt weer alsof hij net uit de fabriek komt rollen!
Niks meer aan doen doen dus
Gare stekker contacten kun je natuurlijk wel vervangen….
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
pascalvm schreef:Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?
!
Deze benzinepomp is de betere pomp omdat het een bovenkant heeft van kunsstof en een metalen onderkant. De ouwere types zijn helemaal van metaal en die kunnen lekken op de pakking…
Waar heb je de benzinefilter zitten trouwens?
De mijne zat hier eerst (orginele plek fabrieks af):
en later hier:
Waarom ik de benzinefilter daar heb geplaatst en niet op de ouwe plaats? Omdat volgens de BX-rijders véél BX-en zijn afgebrand door een lekkende filter precies boven de bougies (ook nieuwe exemplaren toendertijd).
Mocht hij nu toch gaan lekken dan stroomt de benzine langs de motor omlaag. Boven de motorblok heb ik hem ook niet geplaats, want anders zou de benzine op de spruitstuk lekken
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind dat filter nog veel te dicht bij het uitlaatspruitstuk zitten hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste