9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 juli 2011 08:08 PM
  [ # 121 ]

Iets aan de ontsteking?

-Verdelerkap
-Bobine
-bougiekabels..

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 juli 2011 09:03 PM
  [ # 122 ]
pascalvm schreef:

Volgens mij heb ik die niet…

(het is een benzine auto)

Denk dat je ‘m wel hebt,het is de elektromagneet op de zijkant van de carburateur tegen het “na dieselen”. Ik heb de ervaring dat als die niet goed werkt de wagen niet meer stationair loopt.
Als je het stekkertje eraf trekt moet je een “klik” horen.

Heb je ‘m toevallig los gehad..,draai ‘m ook niet heel strak aan,handvast is voldoende.

 

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 02 juli 2011 10:24 PM
  [ # 123 ]

Ok, is dat de stekker die naar de binnenkant van de auto wijst?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 02 juli 2011 10:28 PM
  [ # 124 ]

Volgens mij wijst die naar beneden. (bij een 1.9 tenminste)

Op deze foto goed te zien.
Midden op de foto, dat roestige geval met het blauwe stekkertje erop.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 02 juli 2011 10:42 PM
  [ # 125 ]

Volgens mij wijst ie bij de 16 TRS naar rechts als je naar de motor kijkt.

Als je ‘m eruit draait zit er aan het einde een sproeiertje die wordt afgesloten door de naald van de elektromagneet. Kijk goed uit,het is een klein barreltje wat je,als het valt,snel kwijt bent!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 02 juli 2011 10:48 PM
  [ # 126 ]

Ik zal zo eens even kijken en een foto maken van mijn situatie;
ik moet daarna nog 35 km. rijden dus we zullen eens zien…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 juli 2011 12:13 AM
  [ # 127 ]

35 probleemloze kilometers!

Ik heb de afsluiter gevonden:


Hij zat behoorlijk los, ik kon hem met de hand losdraaien:


Volgens mij was het (blauwe) stekkertje zo gecorrodeerd dat daar het probleem zat.

De stroomdraad loopt naar de witte stekker waar hij wordt doorgelust naar de afsluiter;

Wat is het ding waar de witte stekker op zit?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 juli 2011 09:14 AM
  [ # 128 ]

Heb je eigenlijk wel de goeie benzinepomp? Vraag ik me af?

De ouwere type’s kunnen op ten duur lekken, waardoor er brandgevaar ontstaat..

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 juli 2011 11:24 AM
  [ # 129 ]

Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?

Ik heb vanochtend zo`n 15 km. gereden waaronder veel stad; laag in de toeren, regelmatig stilstaan.
De bx rijdt weer alsof hij net uit de fabriek komt rollen!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 juli 2011 12:17 PM
  [ # 130 ]

@Pascal, wat gebeurt er eigenlijk met je oude BX? Ik zou nog wel wat interieurdelen willen hebben…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 03 juli 2011 12:41 PM
  [ # 131 ]

zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207462/P105/#1475069

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 juli 2011 12:47 PM
  [ # 132 ]

Ik heb daar even gepost, tnx!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 03 juli 2011 03:04 PM
  [ # 133 ]
pascalvm schreef:

Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?

Ik heb vanochtend zo`n 15 km. gereden waaronder veel stad; laag in de toeren, regelmatig stilstaan.
De bx rijdt weer alsof hij net uit de fabriek komt rollen!

Niks meer aan doen doen dus very good

Gare stekker contacten kun je natuurlijk wel vervangen….

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 juli 2011 07:51 PM
  [ # 134 ]
pascalvm schreef:

Ik heb eigenlijk geen idee; er is in ieder geval geen lekkage, ik had wel een paar brakke slangen maar die zijn al vervangen. Waaraan herken ik een oude of nieuwe pomp?

!

Deze benzinepomp is de betere pomp omdat het een bovenkant heeft van kunsstof en een metalen onderkant. De ouwere types zijn helemaal van metaal en die kunnen lekken op de pakking…

 

 

Waar heb je de benzinefilter zitten trouwens?

De mijne zat hier eerst (orginele plek fabrieks af): 


en later hier:


Waarom ik de benzinefilter daar heb geplaatst en niet op de ouwe plaats? Omdat volgens de BX-rijders véél BX-en zijn afgebrand door een lekkende filter precies boven de bougies (ook nieuwe exemplaren toendertijd).

Mocht hij nu toch gaan lekken dan stroomt de benzine langs de motor omlaag. Boven de motorblok heb ik hem ook niet geplaats, want anders zou de benzine op de spruitstuk lekken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 08:06 PM
  [ # 135 ]

Ik vind dat filter nog veel te dicht bij het uitlaatspruitstuk zitten hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook