21 van de 34
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
BX 16 RS ‘83 Bleu Camargue - de smurf
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 mei 2011 02:21 PM
  [ # 301 ]

Heb je de bougies + kabels al vervangen? Ik heb hier nml ergens gelezen dat een bougie pas goed vonkte als je de kabel optilde. Dat lijkt op óf een erg brakke connectie met de bougie óf een kapotte kabel.
Andere verdachten: rotor & verdelerkap, contactpuntjes en condensator of bij elektronische ontsteking de module/aansluiting op de module. Verkeerde elektrode-afstand bij bougies kan ook veel ellende veroorzaken. Slecht massacontact aan het blok idem.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 mei 2011 02:29 PM
  [ # 302 ]

Contactpuntjes heeft ‘ie niet, een module ook niet. Bougies zijn nieuw, rotor/verdeelkap ook. Verschillende bougiekabels maakt geen verschil. Slecht massacontact zou me niet verbazen, krijg consequent schokken van de verdachte bougie/kabel als ik ‘m optil, welke kabel ik er ook opzet. Anders brakke connectie met de bougie ofzo idd.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 mei 2011 02:46 PM
  [ # 303 ]

Lijkt idd een dode bougie, om wat voor reden dan ook, want als de hoogspanning niet wegraakt via de vonk van de bougie dan wil het graag op een andere manier ontladen. Zodra jij dan je hand om de kabel doet slaat ie door. Als de kabel dicht bij geaard metaal langsloopt zal de spanning daarop ontladen, wat funest is voor de kabel.

Bij het vervangen van de kaarsjes niet vergeten de elektrode-afstand kloppend te maken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 mei 2011 03:26 PM
  [ # 304 ]

Ik heb de bougies al ‘s onderling verwisseld: geen verschil.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 mei 2011 03:56 PM
  [ # 305 ]

Bougies kosten geen drol en een setje nieuwe kabels kost je de kop ook niet. Het kan geen kwaad om de hele boel eens te vervangen en pas daarna verder te zoeken.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 28 mei 2011 03:57 PM
  [ # 306 ]

Kijk an, weer een jaar APK, altijd fijn. Maar zo’n schokkende ervaring met bougiekabels is minder fijn.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 mei 2011 04:30 PM
  [ # 307 ]
Midfriesland schreef:

Bougies kosten geen drol en een setje nieuwe kabels kost je de kop ook niet. Het kan geen kwaad om de hele boel eens te vervangen en pas daarna verder te zoeken.

Daar zeur ik toch niet over?  De hele boel is al een keer vervangen en zoals ik zei, onderling verwisselen van de bougies maakt niets uit, dezelfde cylinder blijft koud weigeren om mee te doen en 3 sets bougiekabels maakt ook geen verschil. Maar wie weet is het as we speak al opgelost of in ieder geval gediagnostiseerd, dusss…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 mei 2011 04:31 PM
  [ # 308 ]
hogervp schreef:

Kijk an, weer een jaar APK, altijd fijn.

Very Happy

hogervp schreef:

Maar zo’n schokkende ervaring met bougiekabels is minder fijn.
Patrick

Och, je moet ‘t toch een keer meegemaakt hebben…  Mr. Green

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2011 04:36 PM
  [ # 309 ]
Midfriesland schreef:

Bougies kosten geen drol en een setje nieuwe kabels kost je de kop ook niet. Het kan geen kwaad om de hele boel eens te vervangen en pas daarna verder te zoeken.

haha moet je horen wie het zegt haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 mei 2011 04:38 PM
  [ # 310 ]
beerpeet schreef:

een module ook niet.

welles! Maar: die doet het of hij is stuk. Een module heeft geen invloed op het uitvallen van 1 of meerdere cilinders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 mei 2011 04:46 PM
  [ # 311 ]

Ow,dacht even dat dat een injectiedinges was… red face

Wink

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 mei 2011 12:49 AM
  [ # 312 ]

@Waterman: Nee, nee, dát ging over een koppelingsset, niet over bougies. joint
Voor wie het niet weet, Yuri doelde op de vermakelijke doch onbedoelde discussie die ooit ontstond naar aanleiding van mijn vraag hoeveel km’s er nog op een van mijn oude platen gereden zouden kunnen worden. De nieuwe set lag toen al klaar maar ik kon het niet laten om een beetje olie op dat vuurtje te gieten.devil
Overigens heb ik nu een auto staan met een set die amper 10.000 km’s heeft gedraaid waarvan het druklager rammelt. Nieuw is dus ook niet altijd goed. Gelukkig heb ik nog wel ergens een redelijke tweedehandse set liggen. Horse

Back ontopic:
@ beerpeet Ik had nog niet gelezen dat je die dingen allemaal al nieuw had geprobeerd, anders was ik d’r niet over begonnen. Het ligt natuurlijk vrij voor de hand.

En een module die slecht contact geeft kan gestotter veroorzaken maar dan niet consequent op een en dezelfde pit. Een module kan ook half kapot zijn, dan houdt ie op met werken als die warm wordt. Maar dat lijkt dus niet op het beschreven euvel.

Ik ben wel erg benieuwd wat het uiteindelijk wél blijkt te zijn. Altijd interessant, zulke speurtochtjes.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 30 mei 2011 11:06 PM
  [ # 313 ]

Gefeliciteerd petor!
Ik heb zin om eens aan de GT te beunen maar ik weet niet wanneer…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 03 juli 2011 11:56 AM
  [ # 314 ]

Donderdagavond deed nadat ik getankt had de carb ineens vervelend. Bij de apk is de CO afgesteld, maar hij stond ruikbaar aan de uitlaatgassen veel te rijk en zodra je gas gaf smoorde ‘ie. Er viel dus eigenlijk niet meer mee te rijden, behalve, paradoxaal genoeg, volgas. Ook last van backfires, dus onverbrande benzine in de uitlaat. Gekke was wel dat als je de choke-klep dicht hield, de motor wel normaal liep en je dan normaal gas kon geven.  Confused Uiteindelijk een beetje willekeurig met stationair en mengsel gerommeld en volgas naar huis gereden.
Vrijdagavond wat meer gecoordineerd verder geprutst met stationairschroef en mengselschroef en vervolgens zaterdag even naar Parijs gereden en weer terug ( whistle ) Het ding loopt weer helemaal geweldig!  Very Happy

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 juli 2011 12:05 PM
  [ # 315 ]

hahahahahahaha, kennelijk behoefte aan een lange rit!
maar zonder dollen, scharen we dit zomaar onder karakter of houden we het op vuiligheid oid?

btw: van harte!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
21 van de 34
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook