Mijn XM heeft van dat laatste type bekleding, half leer half alcantarta.
Nu is het zit vlak van de bestuuders stoel nogal geruld. En op een plek ook door gesleten.
Heeft iemand ervaring met het herstellen daarvan?
Als ik dat laat doen wat zou dat kosten en kan dat eigenlijk wel?
Alternatief waar ik aan denk is het er helemaal uit te halen en zwart leer erin. Dat is veel sterker en niet zon probleem met vlekken enzo.
Maar dit grijze interieur vind ik wel erg mooi staan!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Serge heeft een hele tijd terug een dergelijk actie ondernomen.
Als ik me niet vergis heeft hij de fabrikant op gespoord en een lap stof te pakken gekregen.
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Aan de aktie van Serge kan ik me ook herinneren, maar je kunt natuurlijk ook de bekleding van de passagiersstoel of van de achterbank uit een sloper gebruiken voor jouw bestuurdersstoel. Dan weet je zeker dat je exact de juiste stof te pakken hebt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
is idd een optie. Het blijft echter wel moeilijk om een gebruikt stuk eerst netjes los te krijgen en vervolgens in de gemaakte steekgaatjes weer te stikken.
Nieuwe stof heeft echter ook weer een nadeel…. nieuw is helemaal schoon en je zult dus kleurverschil krijgen.
Beter/eenvoudiger is om een mooi setje te zoeken. Veel vinden het wel mooi, maar halen het er toch uit omdat idd het erg kwetsbaar is.
Ik heb het er ook om die reden uitgehaald. Ik wil zonder zenuwen gewoon door de Bicmac straat kunnen rijden.
- CX 2400 Super
En de bekleding van de passagiersstoel uit een sloper integraal overzetten naar de eigen bestuurdersstoel, is dat een optie? De enige noodzakelijke aanpassing die ik zo snel kan bedenken is het aanbrengen van een gat voor de knop van de lendesteun, maar dat moet wel te doen zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Op Marktplaats staat een blauwe Exclusive te koop (autobedrijfknoppers in Utrecht, voor 7600 euro). Bij deze advertentie staat vermeld dat de auto onlangs is voorzien van nieuwe Alcantara op de voorstoelen. Ik zou ze even bellen. Misschien kun je het adres van de betreffende autobekleder krijgen.
Op zich is Alcantara een hele mooie en stevige stof, maar als je er maar vaak genoeg op zit ...
Succes
Indien je die gegevens kunt achterhalen graag even posten hier, ik heb beige Alcantara nodig.
alleen de stof bedoel je ?
Zelf heb k inmiddels zwart leer, is even werk met inbouwen, maar ik vind dat mooier en is sterker.
Ook die bestuurdersstoel moest naar een autbekleder.
Meteen gevraagd hoe dat zit met alcantara. Nou dat is dus heel makkelijk te verkrijgen. Het is ook echt een merk net als zeg parrot of JVC. Er zijn hooguit 20 kleuren. In de stalen die de bekleder had kon ik zo de juiste aclantara aanwijzen.
Dus je kunt zo er een nieuw stuk inzetten. Met het verkleuren schijnt het wel mee te vallen!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ja, dat van dat merk vertelde Serge toen geloof ik ook. Het is een van die merken die tot soort geworden zijn zoals bijv. Asperine.
Maar goed, als je die stof hebt, dan komt de grootste klus voor een leek, stofferen…
Heel eenvoudig. Neem een scherp scheermesje (zo’n heel eenvoudig BIC ding) Je kan heel voorzichtig het gerulde er af scheren.
Bij de betere intereieurzaken kun je “James water” kopen. Daar krijg je het alcantara mooi mee schoon.
Bij de betere ruitersportzaken kun je zadelzeep kopen. Maak daar het leer mee schoon (werkt overigens ook om normaal leer tot noeiwstaat terug te brengen. WAARSCHUWING gebruik nooit, nee echt nooit zadelzeep om alcantara schoon te maken.
Alcantara is GEEN suede maar een kunstvezel. Maar ook met suede moet je buitengewoon voorzichtig zijn voor wat betreft de middelen waar je het mee schoonmaakt.
Met wat googelen op alcantara icm maserati forum moet je ook een heel end kunnen komen.
Als nieuw zal je het gerlude misschien niet meer helemaal krijgen, maar je zal het wel op een buitengewoon acceptabel niveau moeten kunnen krijhen op deze manier, zonder de zaak helemaal opnieuw te laten bekleden.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.
- CX 2400 Super
Klinkt overtuigend, Lisbeth. Heb je dit zelf gedaan? Zo ja, heb je “voor” en “na” foto’s? Die willen we hier graag zien…
Ja dat heb ik gedaan.
Foto’s van ervoor heb ik niet. Ik zal een dezer dagen foto’s van “er na” maken, zodat JULLIE ze kunnen zien. Spreek je namens het gehele forum of zo? Mannen zijn niet de enige wezens die iets met auto’s kunnen.
Sorry dat ik niet een goed humeur heb, maar de omstandigheden laten dit helaas momenteel niet toe.
- CX 2400 Super
Van autotechniek heb ik niet veel verstand, Lisbeth, dus jij kunt vast veel meer met auto’s dan ik. Vandaar mijn oprechte belangstelling voor jouw Alcantara-behandeling!