Ik heb 2 weken geleden, voor het eerste en volgens de site ‘http://www.kulsdom.be/eenvoudig_kleppen_stellen.htm’ mijn kleppen gesteld.
Voor het afstellen van een traction staat aangegeven een waarde te gebruiken van in-uit 0.15 - 0.2
Bij het stellen heb ik 1 klep moeten aanpassen. Hierna had ik qua geluid echter geen verbetering.
Afgelopen weekend zag ik echter dat ‘engbokho’ het heeft over een 11D motor met waarde in&uit; van 0.2 (post 247 in ‘Aangekocht!!!! 11B ‘55 Bijna RDW gereed’)
Na even verder zoeken zie ik, in weer een mooi documentje, voor een 11D motor de waarden in-uit 0.2-0.25 ‘http://www.tanadam.nl/Artikelen/Kleppen Stellen/Kleppen stellen.pdf’
Nou is mijn vraag welke waarden jullie hanteren..
En daarbij komt dat ik ook geen 100% duidelijkheid kan krijgen of ik nu een 11D motor heb of een prefo. Staat dit ergens op het blok aagegeven? Mijn auto is uit 1955… maar weet niet zeker of het voor of na mei is (zover ik kan vinden het kantelpunt)... mijn productienummer 407373 zegt op bijv. ‘http://www.citroen-ca.com/TASerialNos.html’ dat het een 11D zou zijn.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Aan de zijkant van het motorblok is bij een 11D deze aanduiding in het blok gegoten. Verder is de olievulopening schuin geplaatst bij een 11D terwijl bij een 11 perfo de dop bovenop het klepdeksel zit. Een 11D heeft een dwarsgeplaatst luchtfilter.
Erg bedankt voor de reactie (en redding) ‘traks’.
Was ik er bijna maar vanuit gegaan dat ik een 11D blok zou hebben. :S
Bijgaand even een 2tal foto’s waarom mijn olie-vulpunt bovenop de klepdeksel zit en het luchtfilter in lijn ligt met het blok.. een ‘11 prefo’ dus.
Kan ik lekker weer een eindje rijden, het blok opwarmen.. en bij een c.a. 65°C afstellen op 0.15 - 0.2
Heerlijk. ‘k heb d’r zin in!
Stel bij mijn auto de kleppen op:
0,20 mm inlaat
0,25 mm uitlaat
Bij warme motor dus.
11D blok 1955, stel ik het 0,15 en 0,20 dan loopt die beroerd.En een tikkende klep is een sluitende klep.
Citroën 11BL 1955