Ik heb jaren lang een Zx 1.8i Furio gehad. Heerlijk wagentje dat bij 240k de geest gaf. Reden was een waterslang die een 5k daarvoor was losgesprongen waardoor de pakking ws toch een tik heeft gekregen. Bij het wissleen ging het fout. Alu en ijzer gaan niet zo best samen dus…. 2 bouten braken af.
Persoonlijk zou ik niet voor de 16 gaan als de 18 ook beschikbaar is. Die heb je overigens in 8v en in 16 uitvoering. Ik had een 8v met 101 pk ( af fabriek )
Verschil tussen de 1.4 en hoger is de ontsteking.
Of het vermogen voldoende is hangt gewoon af van je rijstijl en wensen/eisen. Er zijn er zat die met een 1.9 ongeblazen diesel prima uit de voeten kunnen.
Dus als ik het goed begrijp is een 1.6 de betere keuze, ondanks dat deze net zo traag is als een 1.4 en veel meer weegt dan een 1.8 en minder kracht heeft dan deze?
Klinkt een beetje vreemd, maar als de kenners het mij zeggen, dan geloof ik het wel, zijn er verder nog specifieke aandachtspunten bij een 1.6??
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
ik haal uit de info niet het advies om voor een 1.6 te gaan hoor, of ik moet iets over het hoofd zien.
Nou ik lees alleen negatieve kanten van de 1.4 en de 1.8, dus dan denk ik dat de 1.6 stukken betrouwbaarder is, als dat zo is ben ik wel bereid daar iets aan snelheid en verbruik in te leveren.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
mwah, zover zou ik niet willen gaan hoor. Ik wijt het einde van mijn 1800 iig niet aan het type blok, maar goed, maakt me verder ook niet zoveel uit.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Neem een diesel. Die zijn pas betrouwbaar
das waar een 1900 ongeblazen diesel die schijnt niet kapot te kunnen
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klopt. Die van mij bijvoorbeeld, tikt binnenkort de 4 ton aan
Een diesel heb ik ook aan gedacht, alleen lijken ze me nogal traag en ik ben bang dat ik het ‘omslagpunt’ tussen diesel en benzine niet haal, of is het verschil in onderhoudskosten zo groot dat dit te verwaarlozen is? Ik weet namelijk dat Franse kleine diesels onverwoestbaar zijn en daarmee ook erg goedkoop in onderhoud.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ZX diesel kost (in Zuid-Holland, duurste provincie ) € 75,- wegenbelasting per maand. Daarnaast is de diesel wat zwaarder en zal wat meer in de verzekering kosten. Staat tegenover dat dat het onderhoud wat goedkoper is, en dat een diesel veel zuiniger is. Rond de 1:17 tot 1:19 is goed mogelijk met een goed bijgehouden exemplaar. En traag? Tja, wat is traag. Ik trek met mijn ZX niet de klinkers uit de grond, maar kom zeker wel goed mee met het verkeer.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
en jawel een mooie zx break 1.6 met airco http://link.marktplaats.nl/461490040 redelijk zuinig gemiddeld 1:15 en ook nog enigsinds sportief (16v velgen) en vlot zat hoor mischien is het wat voor je
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Sorry maar €1250,- is boven mijn budget, ondanks dat de auto er heel netjes uitziet. ik heb op dit moment maar €500,- te besteden, en in het najaar zal het oplopen tot max. €1000,-.
Dys wanneer iemand anders een mooi aanbod heeft, ik houd me aanbevolen
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994
gompy58 schreef:Verschil tussen de 1.4 en hoger is de ontsteking.
Zit wel veel meer verschil in, 1.4 is een TU, en hoger in een ZX is altijd XU, dus ook de 1.6.
Dit in tegenstelling tot de 1.6 in een 106/306 en Xsara, daar is het altijd een TU.
Persoonlijk zou ik voor de 1.4 of 1.8 gaan, de 1.6 is niet veel sneller dan de 1.4, maar wel dorstiger, dan kun je net zo goed een 1.8 nemen. De 1.4 is zuinig, simpel en betrouwbaar, kun je prima zelf aan sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
Noudje schreef:Sorry maar €1250,- is boven mijn budget, ondanks dat de auto er heel netjes uitziet. ik heb op dit moment maar €500,- te besteden, en in het najaar zal het oplopen tot max. €1000,-..
geeft nix lager als 1000 € ga ik niet en er zal gerust wel een leuke zx te vinden zijn voor 500€ als je iets meer hebt vind ik dit ook een hele mooie http://link.marktplaats.nl/460097495 suc6
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Dat vind ik ook een hele mooie auto, het is me alleen een beetje erg ver weg of ‘even’ te gaan kijken. Ik woon namelijk in de buurt van Roermond en ik zou toch nog twee maandjes door moeten sparen voor zo’n budget.
Mazda 323f 1.5i GLX 1994 -verkocht-
Citroen Xantia 1.8i Collection 1998 -verkocht-
Citroen ZX 1.6i Avioraz 1996 -verkocht-
Renault Twingo 1.5 DCI ECO2 Dynamique (bedrijfsauto)
Citroen BX 1.9i GTI 1994