Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Mijn Visa blijft maar afslaan als het koud is en je remt voor een bocht of als je stil moet gaan staan. Ik sta af en toe goed te gassen en de choke maakt ook overuren om de motor aan de gang te houden. Zodra het buiten weer warmer is loopt ie weer als een zonnetje.
Iemand enig idee hoe het komt en hoe je er weer vanaf komt?
een hikkende visa
Ik geloof dat ik redelijk begrijp wat je bedoelt. Bij mij was het een vochtprobleempje. Oftewel ik heb er een nieuwe verdelerkap en rotor op gezet en had achteraf spijt dat ik dat niet eerder had gedaan
Verder zou je de bougiekabels kunnen (controleren en evt) vervangen en de bougies. Allemaal vrij simpel werk eigenlijk.
En alle stekkertjes een keer schoonmaken deed ook wonderen…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: hik visa als het koud is
Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen. En ook kleppen stellen.
ht coil?
geen idee wat dat is, maar bij mij loopt er alleen een kabel van de bobine naar verdelerkap en 4 naar de bougies…
Bobine
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dat slangetje dient om de vacuumvervroeging te bedienen van de ontsteking. Als dat slangetje lek is zal de ontsteking niet vervroegen waardoor bij het stijgen van het toerental de ontsteking steeds meer te laat een vonk zal geven, waardoor het rendement daalt en de motor mogelijk ook niet echt lekker meer zal lopen. Maar dat heeft volgens mij niets met het stationaire toerental te maken, dat staat los van dat slangetje. Ik denk in dit geval ook eerder aan een vochtprobleem, zoals hierboven wordt geconcludeerd.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Je kan eventueel doorslaan van je kabels voorkomen door ze in een (tuin-)slang te leggen.
Re: hik visa als het koud is
Hee!!
Aan het wagenpark te zien ben je mijn schaatscursusgenootje
Leuk dat je het forum gevonden hebt en welkom!
Wat betreft schokken: ik denk idd ook aan brakke onstekingscomponentenn. Bougiekabels, verdelerkap, rotor en onstekingsmodule zijn verdacht. Maar vergeet ook niet de stekkertjes die ertussen zitten, die kunnen ook door corrosie storingen veroorzaken als deze.
Gr,
Marten
PS. Vanavond kan ik niet schaatsen
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ja dat klopt! Nog bedankt voor de tip van dit forum, errug leuk en interessant.
Maar zoals jullie eigenlijk allemaal al zeggen ga ik deze dingen maar even nalopen. Ik had laatst al bijna iemand binnen zitten toen de motor afsloeg. (Tja hoe dikker de auto hoe liever ze je visaatje zien verdwijnen)
Bedankt in ieder geval
visapowerrr schreef:(Tja hoe dikker de auto hoe liever ze je visaatje zien verdwijnen)
zeer herkenbaar
Als ik de koplampen van m’n achterligger niet meer kan zien in m’n binnenspiegel gaat resoluut het gas los. Op die manier heb ik met m’n kleine Eendje regelmatig bestuurders van die grote bakken kapot gefrustreerd, maar ze hielden in ieder geval afstand daarna !
Schijt aan originaliteit.
Voor je aan je electriek gaat morrelen controleer je VLOTTERNIVEAU eens!
geheid dat die aan de lage kant is, en dat je stationaire sproeiers wel eens verstopt (kunnen)zitten.
ontsteking.
haal je verdeler er eens vanaf en controleer de vacuum werking eens, wil nogal eens gaan haperen na 10 jr+.
haal dan ook die verdeler eens zover uit elkaar dat je de centrifugaalvervroeging kunt zien.
vaak zijn de scharnierpunten van die gewichtjes veroest/verrot.
dan loopt/trekt je visa ook beroerd of ongelijkmatig.
greets van wupke:die daarna pas aan kabels verdeler ed gaat morrelen.
Oh ja,, last but not least.
Als je MODULE van het merk DUCCELIER is vervang deze dan door een BOSCH.
je moet dan ook de kabel vervangen, maar die duccelier module was destijds een van de grootste veroorzaker van stilvallen, slecht rijden en voor geen meter willen trekken.
succes
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
kreazyV8wuppo schreef:greets van wupke:die daarna pas aan kabels verdeler ed gaat morrelen.
Wedden dat het bougiekabels en verdeelkap zijn (en kleppen)? Nog nooit meegemaakt dat vlotterniveau bij 109-motoren te laag stond. Ook de ontstekings-module heeft bij mij nog nooit problemen veroorzaakt. We hebben het hier wel over Citroën he, Wuppo?
Geplaatst: 24 Nov 2005 23:20 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
kreazyV8wuppo schreef:
greets van wupke:die daarna pas aan kabels verdeler ed gaat morrelen.Wedden dat het bougiekabels en verdeelkap zijn (en kleppen)? Nog nooit meegemaakt dat vlotterniveau bij 109-motoren te laag stond. Ook de ontstekings-module heeft bij mij nog nooit problemen veroorzaakt. We hebben het hier wel over Citroën he, Wuppo?
hallo?
WEDDEN?
neuh ik dacht het niet.
ik stel alleen enkele dingen voor die je kan/moet/imo het beste van te voren kan mag moet controleren alvorens met verdeelkappen en bougie’s in de weer te gaan.
daarbij is het autovak een vak dat je leert om met open ogen ergens aan te beginnen en niet direct afgaat op WEDDEN dat het dat of dit is.
je moest eens weten hoevaak een monteur op de verkeerde voet word gezet door invloed van buitenaf of vooroordelen.
hele dagen zoeken naar een storing, welke achteraf totaal ergens anders aan ligt/lag ,dan tegen hem was gemeld, zo van het zal wel daaraan liggen eo.
dan even over mijn kennis betreffende die citroenen.
voor jij netzoveel aan die roestbakken hebt weggeschroefd als ik, tja, moet je nog veel schroeven vrees ik.
en als je citroenen kent , dan weet je dat duccelier module’s storingen veroorzaken,en dat je dan bosch module’s moet monteren.
dit is trouwens een info van citroen NL, toen ze veel klachten kregen van slecht startende en rijdende auto’s,, vervang de module duccelier door een bosch module.
have verder some fun, en ga niet klakkeloos ergens vanuit omdat het toevallig vaker voorkomt dat het vervangen van een bougie eens heeft gewerkt.
controleer eerst dingen die makkelijk zijn te controleren ,en ga dan pas kosten maken.
greets van wupke:die zuur is geworden van al die citroenen.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
kreazyV8wuppo schreef:en als je citroenen kent , dan weet je dat duccelier module’s storingen veroorzaken,en dat je dan bosch module’s moet monteren.
Dat geldt toch voor de TU-motoren?
Verder: niet zo op je teentje getrapt voelen, zeg. Ik zat maar wat te geinen. Ik heb ongeveer 15 Visa’s meegemaakt…
geld voor alle modellen incluus peu en renault.
greets van wup.