3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Inbouw Spy afstandsbediening CV
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2011 12:35 AM
  [ # 31 ]

Mooi, dan gaat de bestelling er binnenkort uit. Maar dan wel de sleutelbaarden van Spy erbij. Ik heb goede hoop dat een sleutelboer hier in de buurt daar wel wat mee kan. En het scheelt geknoei met lijm, gewoon met een schroefje dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
ArjanH
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-01-2011

- XM 2.0 TCT VSX Automaat
- XM V6 12V Exclusive Automaat
Gepost: 04 juli 2011 12:52 AM
  [ # 32 ]
Brian schreef:

Mooi, dan gaat de bestelling er binnenkort uit. Maar dan wel de sleutelbaarden van Spy erbij. Ik heb goede hoop dat een sleutelboer hier in de buurt daar wel wat mee kan. En het scheelt geknoei met lijm, gewoon met een schroefje dus.

Vriend Smile

Ook sleutelbaarden van spy passen niet zonder bijslijpen/lijmen.

En check eerst ff bij je sleutelmaker of tie ze na kan maken - zijn ongewone sleutels.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2011 01:04 AM
  [ # 33 ]

Hoezo passen die niet zonder lijmen? Volgens hun website gaat dat met een schroefje.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juli 2011 09:12 AM
  [ # 34 ]

De ab’s (ik heb er één in de BX en één in de ZX) werken prima.
Die klapsleuteldingen schijn je te moeten aanpassen als je een “kruis"sleutel hebt, heb ik gehoord. Ik heb Spy-spul zonder klapgevallen Wink

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 04 juli 2011 09:49 AM
  [ # 35 ]

malle pietje schreef:

Aparte afstandbediening heb ik trouwens ook gehad, dat werkte uistekend.

Ohja, de bx kastjes zijn identiek, en ze zitten uit mn hoofd onder het middenconsole aan de achterkant, zeg maar bij het bakje voor de achterbank. Kan me vergissen, is een tijdje terug….

Ik weet waar die zit, maar dank je wel Inderdaad aan het uiteinde van de middenconsole, bij de type II / III dan. Bij de type I zit ie achter de verwarmingsbediening, zeg maar.

@ 25TRD: Ook in jouw BX zit een Kiekert, alleen is de stekker anders. Je kunt deze set wel inbouwen, maar wellicht zul je een en ander net een beetje anders aan moeten sluiten.

Iemand al zo`n setje ingebouwd in de type I ?
Ik heb hem wel in de Saxo zitten, bevalt prima en ik zit er over te denken er ook één in de bx te zetten, als iemand al kan vertellen hoe, scheelt mij dat weer de tijd om het uit te zoeken…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
ArjanH
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-01-2011

- XM 2.0 TCT VSX Automaat
- XM V6 12V Exclusive Automaat
Gepost: 04 juli 2011 10:06 AM
  [ # 36 ]
Brian schreef:

Hoezo passen die niet zonder lijmen? Volgens hun website gaat dat met een schroefje.

Het schroefje draai je in schroefdraad dat in de voet van de sleutelbaard is getapt. Zie plaatje:

De voet van de Citroen kruissleutel (meebesteld dan wel apart gekocht) is te groot en mist het schroefdraad. Bijslijpen is natuurlijk zo gebeurd, maar het schroefdraad er in proberen te tappen ben ik niet aan begonnen.

Ik heb het met 2comp epoxy lijm gedaan. Eenvoudig en vast is vast (tot nu in ieder geval Smile ) !

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 juli 2011 02:40 PM
  [ # 37 ]

werkt met zo’n set eigelijk ook de comfort modus? Als ik op mijn ab druk om de boel te sluiten en ik heb de voorportier ruiten nog open, sluiten die ook.

Of moet je dan weer aan de soldeeractie beginnen ?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2011 03:53 PM
  [ # 38 ]
ArjanH schreef:
Brian schreef:

Hoezo passen die niet zonder lijmen? Volgens hun website gaat dat met een schroefje.

Het schroefje draai je in schroefdraad dat in de voet van de sleutelbaard is getapt. Zie plaatje:

De voet van de Citroen kruissleutel (meebesteld dan wel apart gekocht) is te groot en mist het schroefdraad.

Wel scharrig eigenlijk, dat dat zo verkocht wordt. Daar mag op zijn minst de opmerking bijgezet worden dat het je zelf nog wat moet beunen om het er aan te krijgen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 juli 2011 10:31 PM
  [ # 39 ]
pascalvm schreef:

malle pietje schreef:

Aparte afstandbediening heb ik trouwens ook gehad, dat werkte uistekend.

Ohja, de bx kastjes zijn identiek, en ze zitten uit mn hoofd onder het middenconsole aan de achterkant, zeg maar bij het bakje voor de achterbank. Kan me vergissen, is een tijdje terug….

Ik weet waar die zit, maar dank je wel Inderdaad aan het uiteinde van de middenconsole, bij de type II / III dan. Bij de type I zit ie achter de verwarmingsbediening, zeg maar.

@ 25TRD: Ook in jouw BX zit een Kiekert, alleen is de stekker anders. Je kunt deze set wel inbouwen, maar wellicht zul je een en ander net een beetje anders aan moeten sluiten.

Iemand al zo`n setje ingebouwd in de type I ?
Ik heb hem wel in de Saxo zitten, bevalt prima en ik zit er over te denken er ook één in de bx te zetten, als iemand al kan vertellen hoe, scheelt mij dat weer de tijd om het uit te zoeken…

Pin 5 en pin 7, openen en sluiten. De rest wijst zich vanzelf Very Happy

 

 

 

Rood gaat aan 12V constant
Zwart gaat aan massa
Je gebruikt verder de gele, de geel/zwarte, de witte en de wit/zwarte draad.
Geel en geel/zwart leg je ook aan massa, net als de zwarte.
Wit gaat naar openen (pin 5, als het goed is)
                      ———-> kan ook net andersom zijn, merk je wel met testen.
Wit/zwart gaat naar sluiten (pin 7 als het goed is)
Als je dat wilt kun je de bruine draden aansluiten op de knipperlichten. Een op de pin linksboven (van achter gezien!) van de waarschuwingslichten-schakelaar, een op de pin linksonder.
De andere draden heb je niet nodig en kun je afknippen! Goed isoleren is wijs

Wink

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 juli 2011 11:54 AM
  [ # 40 ]

De sleutelspecialist hier kan een kale baard van Spy wel aan, maar daar vraagt die dan ook wel €12,50 per sleutel voor, daar komt dan nog €14 voor 2 baarden van Spy bij. Dan maar via de dealer: €17,15 voor passende baard.

2-componenten metaallijm heb ik nog liggen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 05 juli 2011 12:26 PM
  [ # 41 ]

@Hilko16TZI;

Dank!

Ik heb het setje besteld, gelijk even parkeersensoren meebesteld…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 juli 2011 11:06 PM
  [ # 42 ]

Er hoeft geen schroefdraad getapt te worden om die sleutelbaard te monteren zonder lijm, je kunt gewoon een gleufje zagen met een ijzerzaag en daar heeft het schroefje genoeg grip in.

Hier de handleiding om zelf de baard passend te maken.

Ik had het altijd met een schroefje en dat heeft zeker 3 jaar gehouden, ik weet niet of het bij de huidige eigenaar nog steeds een geheel is maar daar ga ik wel vanuit. Het zat echt prima.

Wat ik trouwens ook had gedaan was de veer die de sleutel uitklapt een slagje ontspannen, origineel zit hij zo strak dat de sleutel met een rotvaart uitklapte waardoor het draaipunt vrij snel veel speling vertoonde.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 juli 2011 12:50 PM
  [ # 43 ]
ArjanH schreef:

...De draden daarvan trek je omhoog naar de stekker van de CV en zet je op de draden van de stekker op de CV met draadklemmen
Zie http://picasaweb.google.com/arjan2005/ABCVStekker#5565464979741551794

Die originele bruine stekker, moet die uiteindelijk weer teruggestoken waar die vandaan kwam, of worden de oorspronkelijke onderdelen voor de CV niet meer gebruikt?

Waarom ik dit vraag is omdat ik nog steeds op zoek ben naar een elegantere manier om de SPY-draadjes te verbinden met de XM-draadjes. Als ik nu de contra van die bruine stekker kan gebruiken en daar de SPY unit aan vast maak, dan kan ik met de originele bruine stekker het SPY kastje koppelen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 12 juli 2011 01:11 PM
  [ # 44 ]
Brian schreef:

Die originele bruine stekker, moet die uiteindelijk weer teruggestoken waar die vandaan kwam?

Ja

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 juli 2011 03:08 PM
  [ # 45 ]

Jammer

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook