Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ah, dat zou kunnen, maar het principe moet gelijk zijn - ik kon een type 1 bumper moeiteloos op mijn type 3 Breek hangen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat klopt inderdaad. En een type 3 bumper krijg je er 9 van de 10 keer af, een type één bumper moet vaak met een boormachine of slijptol verwijderd worden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dan was het verwijderen van de originele bumper van mijn Breek die ene van 10 keer. Maar ik kan me voorstellen dat een klemmetje beter verkruimelen kan dan vastroesten Nou ja, het gaat in vergelijking maar om 3 schroeven. Kun je in een type 1 dan ook de plastic klemmetjes van de type 3 gebruiken? Vast wel, dan?
Of gewoon gaatje boren, RVS parkertje gebruiken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Die klemmetjes zijn bij type 1 én 2 gebruikt, en ze roesten allemaal vast en draaien dol zodra je ze probeert los te maken. En zolang de bumper en de spatborden er nog opzitten kan je gewoon nergens fatsoenlijk bij, dus losslijpen en dergelijk is op zijn minst erg lastig. Daarin is een type 3 gelukkig een stuk makkelijker.
Dus als je het voor elkaar krijgt om de boel zonder slopen te demonteren, gebruik dan inderdaad RVS materiaal of type 3 bevestigingen bij het terug monteren.
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je kunt toch prima de kopjes eraf boren? Ik meen me te herinneren dat je daar met een boormachine best redelijk bij kunt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ow, dan moet ik maar eens met de boor aan de slag gaan!
Vanmorguh liep ik naar de Xsaar toe die staat naast de digit, viel me op dat ze nog niet in de laagste stand stond. Vanmiddag nog steeds niet…
Goed spul voor tijdelijk de hydraurincage ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het komt wel vaker voor dat BXen na het schoonmaken van het filter en vervangen van de vloeistof een flink tijdje langer blijft staan.
Dit gebeurt ook wel als je er direct verse LHM in doet, dus dat ligt niet aan de spoelolie die er nu in zit
Die Leak Lock is natuurlijk een lapmiddel geen echte oplossing!
Als je het goed wil doen gewoon de boel (laten) vervangen
Ik zou zeker niet met additieven in de LHM gaan rommelen… Als er een keerring van het stuurhuis lek is, lijkt het me logischer dat je die vervangt.. Desnoods zet je er gewoon een andere stuurcilinder op.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leak lock is gewoon troep.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb nog een stuurhuis liggen van de GT… Lekvrij, tenminste, toen ik hem twee jaar terug in France parkeerde nog wel.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar goed, wel een update van het werk van gister:
De nieuwe benzineleiding gemonteerd en een kleine aanpassing qua plek van het benzinefilter.
Waarom ik de benzinefilter daar heb geplaatst en niet op de ouwe plaats? Omdat volgens de BX-rijders véél BX-en zijn afgebrand door een lekkende filter precies boven de bougies. Mocht hij lekken dan stroomt de benzine langs de motor omlaag. Boven de motorblok heb ik hem ook niet geplaats, want anders zou de benzine op de spruitstuk lekken.
Inmiddels heb ik vernomen via een andere topic dat de benzinefilter niet op een handige plek zit?
(Hoewel ik denk dat dit de logische plek, het zit helemaal in de hoek en een stuk uit de buurt van het spruitstuk)
Dus waar o waar is de logische plek?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
In de buurt van de olievuldop.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar dan zit het na de benzinepomp, dan lijk me ook niet goed? Hierdoor kan toch de benzinepomp vuil worden?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Kan zijn, maar die pomp hoeft alleen maar te pompen.
En hoe zat het fabrieks-af gemonteerd?
Ook na de pomp.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor de benzinepomp lijkt mij beter. Als het filter lek gaat en na de pomp gemonteerd is blijft de pomp er benzine naartoe pompen wat eruit blijft lekken, als het voor de pomp zit en lek gaat loopt in het ergste geval het filter leeg, maar blijft er geen benzine uit pissen.
Eveneens ben ik tevens ook.