Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor de benzinepomp lijkt mij beter. Als het filter lek gaat en na de pomp gemonteerd is blijft de pomp er benzine naartoe pompen wat eruit blijft lekken, als het voor de pomp zit en lek gaat loopt in het ergste geval het filter leeg, maar blijft er geen benzine uit pissen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Daarmee pleit je ergens ook voor na de benzinepomp: als het filter lek gaat, trekt de pomp lucht ipv benzine en als er iets is waar pompen in het algemeen niet zo blij van worden….
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar géén brandgevaar!
Liever een nieuwe pomp dan weer opzoek naar een Digit..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Liever een pomp die stuk gaat dan benzine die over het blok wordt gesproeid, daar kan je pomp uiteindelijk ook stuk van gaan
En voor zover ik weet is dit geen pomp met draaiende delen erin, dus een beetje lucht kan die wel hebben die ene keer.
Eveneens ben ik tevens ook.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vorige week naar de medeforumer BasisBix voor een fotomeeting met zijn GT oa…....
Het is een erg mooie GT met accessoires die er erg goed bij passen! Zou ik een GT hebben, dan zou ik het ook zo doen!
Maar goed ik heb een digit, waarmee ik nog steeds met veel plezier in zweeft. Alleen nu heb ik steeds in mijn rug door de rugleuning..
Daar gingen we iets aan doen, nouja poging tot.. Helaas stonden op de sloperijen géén bxen.. En dat is goed? Ze worden zeldzamer.. Maarja ik had liever een stoel gehad…
Dan maar de Digit ontdoen van wat karakterroest… Juist we monteren effe een andere scherm
Losmaken ging goed, alleen de bout die in wielkast zit brak kapot. Nouja dat hadden we verwacht dus de ouwe scherm omgevouwen..
Dagdag roest!
De vouwkunsten van Coen.. (natuurlijk wel eerst de goeie delen eraf gehaalt!)
Het zag er best goed uit de binnenscherm, hier en daar wat oppvlakkig roest:
Niet schokkend, gelijk behandeld met RX5 voordat de nieuwe scherm erop komt.
Ondertussen probeerde Coen de achterbumper op te poetsen met een special goedje (kan effe niet op de naam komen).
De resultaat beviel zo goed, dat de hele bumper gepoetst is!
En dan de nieuwe nouja 2dehandse scherm erop!
Jammer van de GT logo, maarja het is géén GT He!
Maar nu komt het!
Een van de vorige eigenaren heeft een beetje zitten verpruten aan Digit, niet de géne waar ik hem van kocht!
Het zit zo, omdat Coen nog een sensor had voor de plip, gingen we de kieker installeren die lag sinds aankoop in het dashboard kastje..
Dus boordcomputer losschroeven en zie: ‘‘Goh daar lopen de draden van het ledje heen,uit het dashbord’‘
Iemand had de draadjes gewoon tussen de steker van de boordcomputer geduwd.
Hoort er niet in dusss… dagdag!
En zonder kroonsteentje de draden aan elkaar gebonden.. Ja, das niet handig zo boven de draden van de dashboard.
Maar goed de zoektocht naar de stekker van de kieker kon beginnen… Conclusie HIJ ZIT ER NIET MEER!
Je leest het goed hij is weg foetsie!
Dus géén centrale vergrendeling of op afstand mogelijk meer… En dat is dus niet leuk!
Tijdens de speurtocht na de stekker zag ik ook dat de kachelradiator lek is, dju dat wordt wat in de winter…O nee dan staat ze in de stalling..
Maar goed de volgende dingen kwamen na een inspectie aan het ligt:
-Kachelradiator is lek
-Een schakelstang moet vervangen worden (Die kon zo losgehaald worden dus met tyripe vast gezet)
-Lekkage aan de drukregelaar.
-lekkage aan de De stuurbekrachtiging de keerring ter hoogte van de stuurstang is lek (bekend)
-Waarschijnlijk een lekker pakking bij de carterpan.
Voor de rest alles even nagelopen en aangedraait. De spelling op de versnellingsbak is minder, maar de stang moet ik vervangen..
En de digit staat nu verplicht stil door dit:
Dus wil ik nu de ashoes vervangen gelijk met de ashoes bij de versnellingsbak alsmede de keering in de bak door de garage. Daarbij gelijk de einddempersteun laten vastlassen, tyripe heeft niet het eeuwige leven..
En als het meezit gelijk de C stijlen vervangen waardoor de ruitjes vastgekit kunnen worden.. In plaats van tape..
Dat was het voorlopig weer!
Bedankt Coen nogmaals voor de gastvrijheid en het sleutelen.
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
..... en je blijft veel bekijks hebben op de snelweg. Op de terug weg gingen toch 2 sportieve Slopels van het gas en keken de¨petjes verbaasd naar de karakterbak .
Maar goed:
-Ik zoek dus een BX stoel voor het schuim.
-Iemand die mij wilt helpen hoe ik weer een kieker kan installeren? Met andere worden een zoektocht naar de kabels waar de stekker op hoort… (hopelijk dat bij ergens anders zit?)
Citroën das très bien!!!
Goed bezig weer! De Digit wordt beter en beter! Dat GT logo kan er vast wel af.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is er al af Bart..
Citroën das très bien!!!
Potverdorie, weer te vlug gekeken.
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Die bumper is opgeknapt zeg!!!!!
Ben wel benieuwd met welk goedje jullie die bumper te lijf zijn gegaan.
Er zit aan mijn auto’s (en niet alleen aan de mijne) ook kunststof genoeg dat ook wel zo’n beurtje kan gebruiken.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Van Riwax PVC kunstofcoating.. (meende ik, daar moet ik nog navragen)
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
GWHENDRIKS2 schreef:..... en je blijft veel bekijks hebben op de snelweg. Op de terug weg gingen toch 2 sportieve Slopels van het gas en keken de¨petjes verbaasd naar de karakterbak .
Maar goed:
-Ik zoek dus een BX stoel voor het schuim.
-Iemand die mij wilt helpen hoe ik weer een kieker kan installeren? Met andere worden een zoektocht naar de kabels waar de stekker op hoort… (hopelijk dat bij ergens anders zit?)
Mocht mijn broeder een cx gaan kopen dan hebben we wel een digitzeteltje over.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Wat is een kieker?
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het kastje voor de verontgrendeling..
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dank voor de tip.