Hallo
Ik ben op zoek naar een ruit + mechanisme voor het portier linksvoor voor mijn c35 busje uit 1975 die ik aan het ombouwen ben tot camper. Weet iemand waar deze onderdelen voor een redelijke prijs te krijgen zijn? Tot nu toe kom ik behoorlijk duur uit steeds. Bedankt
Jaaps
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom hier.
Soms is duur beter dan niet te koop!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja - in Nederland staan ze niet op elke sloop en een club is er niet van. In elk geval in het noorden van het land zit een sloper die vind dat ie mooie prijzen mag vragen voor zeldzame dingen. En eigenlijk heeft’ie dan natuurlijk ook geen ongelijk. Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat je meer dan 1x een prijs te horen hebt gekregen. De houder van de ruit wil sowieso wel best roesten - de rest lijkt mij niet zo heel kwetsbaar. Ik ken iemand die er ooit een CX-ruithouder in heeft gezet. Maar goed. ‘t Gerucht gaat dat je in Frankrijk nog wel eens een C35 op de sloop vindt (ik niet - maar ik heb ook niet gezocht). Leuk vakantiethema voor dit jaar?
Bedankt voor de reacties. Ja dat is ook gewoon zo, eigenlijk moet ik blij zijn dat er nog zo’n ruitje te krijgen is.
Toch ga ik een poging doen op de sloop in Frankrijk eind van de zomer, gewoon eens kijken wat daar nog meer voor onderdelen te vinden zijn voor de rest van het project.
Groeten
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Succes. En hou ons op de hoogte van je vorderingen.
Totaal aantal Berichten: 93
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Beste Jaap,
Ik heb nog een ruit en ook nog het mechanisme liggen. Neem indien nog relevant maar contact op, 0612 119 835.
Groetjes, Tonie
C35 FOREVER
toevallig zag ik nu pas dit probleem, had ik ook en misschien leuk om te weten: dit kan opgelost worden.
bij mij was dus de geleider compleet verrot aan de bijrijderskant. geen hoop meer dus,
nou heb ik een zetbankje en met wat buigen en lassen en hem net zo maken dan de originele ging dit weer prima.
de truuk wat ik uithaal is hem te poedercoaten, poedercoaten wordt keihard en vult de hobbels en bobbels ook nog wat op en wordt spekglad, beetje vet eraan en glijen maar.
dit ging zo mooi soepel dat ik de bestuurderskant er ook maar uit heb gehaald en die was aanzienlijk beter. maar ook gepoedert en ingevet en ook hier schitterend resultaat. nou zal niet iedereen kunnen poedercoaten maar verotte velgen (lekken langs de rand) doen we ook wel met hammerrite (of hoe schrijf je het) wordt ook hard en lekker glad alleen moet even langer drogen dan met poedercoaten.
even voor het idee, ik ben lui op vakantie want ik ga er misschien ook nog elektrische ramen van maken.
de eerste C35 met stuurbekrachtiger en electrische ramen. sjame on me
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een raamrails uit bijvoorbeeld een Fiat Panda uit de broodtrommelgeneratie zou ook een optie kunnen zijn, die hebben ook van die lange ramen, en de C35 is ook nog familielid van de panda…
Ik wil zoiets nog eens proberen voor de Visa.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist