Zoals de titel zegt, na enige tijd in een Xantia TD automaat te hebben gereden toch maar weer naar XM.
Comfort is onvergelijkbaar. Dit keer een TD 2.1 van bouwjaar april 2000. Zilvergrijs, nette en goed onderhouden auto. Klein puntje: KM stand is 463000. Maar rijdt als 1 met 2 ton. Alle onderhoud bij dealer gehad, recent nieuwe uitlaat van voor naar achter. Stond op Speurders en ik mocht hem halen na bod van 800 euro. Alles werkt zoals het hoort en ik ga hem zeker naar de 5 ton rijden, want per maand komt er 6 tot 7duizend bij.
.. en de stoelen ? Zit het nog een beetje ?
Mijn ervaring is dat boven de 4 ton de veerkracht er een beetje uit raakt.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hahahah nou succes ermee weer!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Welkom bij de club van de diehards!
Nog veel onbezorgde tonnen gewenst
Mijn stoel was zelfs volgens de onderhoudshistorie al eens bijgevuld. Zo blijft het allemaal als nieuw!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Stoel zit als nieuw, wellicht is deze ook een keer gevuld.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Zo op de fotos ziet het er, helemaal voor de kilomterstand, nog zeer netjes uit allemaal.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik vind hem (haar) mooi, Beek!
Ik vind haar ook mooi, en ze rijdt echt als 1 met veeeeeeeeeeeel minder kilometers. Stil en met een frisse turbo, geen bijgeluiden. Zal wel goed onderhouden zijn en veel grote reparaties/vervangingen al achter de rug. Dat is dan weer voordeel van hoge kmstand. Bij 3,5 ton zitten ze vaak tegen dat grote onderhoud aan.
Apart, er zit geen Hydractive op.
Dacht dat dat alleen was bij een 2.0 16V in de SX uitvoering.
Zo te zien is dit een VSX.
Wel een mooi ding op de foto’s.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Turbo Diesel werd volgens mij niet anders meer geleverd in laatste 3 jaar. Net als bij Xantia werd de XM met hydractieve te duur voor ons belastingklimaat. Dus werd ie niet meer naar NL gehaald.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik ken twee 2.1TD’s zonder HA, in ieder geval 1 daarvan is een ‘96-er, de ander dacht ik ook, of misschien wel nieuwer.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Onvoorstelbaar goed bezig dat maakt de overstap voor mij over 1,5 jaar weer een stuk makkelijker , eneeh wat bedoelen jullie met hydroacktief en wat is het verschil ?
beek3762 schreef:Ik vind haar ook mooi, en ze rijdt echt als 1 met veeeeeeeeeeeel minder kilometers.
En je doet haar natuurlijk noooooooit meer weg
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Even heel kort door de bocht:
Met hydractief past de vering zich aan de omstandigheden aan. Zachte vering waar het kan, hardere vering waar nodig. Daarnaast ook minder overhellen in de bochten.
Zonder hydractief heb je in feite gewoon het DS/CX/BX/SM systeem.
Maar ja, meer componenten, dus er kan meer stuk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
René schreef:beek3762 schreef:Ik vind haar ook mooi, en ze rijdt echt als 1 met veeeeeeeeeeeel minder kilometers.
En je doet haar natuurlijk noooooooit meer weg
In ieder geval deze week nog niet, hahahaha