Had ook vaak problemen met de cruise control, hij vloog uit de cruise control en er ging een service lampje branden.
C YA
Hessel Roskam
Even een update op de “oplossing” van het tijdelijk verwijderen van corrosie (zie voorgaand bericht): Na 1 maand heb ik nog steeds geen problemen ervaren. Het Service-lampje blijft uit (en ik laat het lim-reg wieltje dus continu op reg staan). Prima oplossing voor mij!
Laatste terugmelding van mijn kant: het is inmiddels 30 december en nog steeds heb ik geen problemen ondervonden met de cruise control! Het service lampje heb ik niet meer gezien en de cruise control werkt perfect!
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Bij mij heeft de monteur / garage o.b.v. garantie en overleg met de importeur de gehele unit vervangen, dit is medio sept 2007 uitgevoerd en sindsdien geen storingen meer gehad. Heb de cc altijd aan, en corrosie (?) nooit last van gehad.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Totaal aantal Berichten: 3
- C4 (2004-heden) Berline 1.6 HDi
Ik heb hetzelfde probleem gehad, gelukkig wel in garantie nog. De garage heeft dan de hele COM vervangen, samen met de knoppen, remschakelaar en koppelingsschakelaar. De storing blijft sinds dan uit. Gelukkig
C4 friend schreef:Voor de forumcrash stond hier als laatste bericht dat iemand een tip had gehad het lim-reg wieltje een aantal keren fors heen en weer te rollen. Dit om de corrosie (tijdelijk) te verwijderen. Deze tip had de schrijver van een citroen-garage. Aangezien bij de cruise control toch weer regelmatig uitviel, heb ik deze tip opgevolgd. Het werkt! Het bleef een week stabiel waarna het welbekende oranje lampje weer oplichtte. Nu schakelde ik dat wieltje altijd weer terug in neutraal (0) als de cruise control een periode niet gebruikt werd. Daar ben ik nu mee gestopt, het staat nu gewoon continu aan. En met het fors heen en weer rollen om de corrosie weg te halen, blijft het allemaal stabiel en werkend! Dus, schrijver van het verdwenen bericht: bedankt voor deze tip!!!!!!
Ik ben de schrijver van dat verdwenen artikel. Bij onze C4 coupe werkt de tip ook nog steeds, dus voor iedereen die wel eens de cruisecontrol-melding krijgt: 20 keer vrij ruw het cruisecontrol-wieltje op je stuur heen en weer doen, en voila, gefixt, in de meeste gevallen. Mocht het na een paar maanden terugkomen: weer proberen en je bent er weer van af.
Het probleem is corrosie, een slecht contactje onder dat wieltje, en dat is dus simpel op te lossen in 1 minuut zonder kosten.
Groet
Gerson
Gersom , een goeie tip ,ook ik had die problemen ,bij de garage toch maar de schakelaar vervangen laten ,omdat ik er toch moest zijn ,maar de melding bleef ,moest het maar even zo proberen!! Toen ik thuis kwam dat gedaan wat je adviseerde 20 + keer ruw heen en weer en het is opgelost! weet natuurlijk niet of het zo blijft ,maar dat hoor je nog ! maar in iedergeval bedankt .
Bij mij hetzelfde probleem. Steeds uitvan van cc met een piep en oranje service-lampje. In eerste instantie heeft de dealer de schakelaar bij het rempedaal vervangen waarna de storing verdween. Na ongeveer 1 jaar hetzelfde probleem. Een andere garage heeft opnieuw de remschakelaar vervangen (kon dit uitlezen) en alle remlampjes omdat hiervan de weerstand kan gaan veranderen door ouderdom.
Heeft dus niets geholpen. Ik heb nu op advies van dit forum de cc-schakelaar een 20 keer ruw heen en weer gedaan en hoop dat het probleem nu over is.
Geen probleem meer met de cc gehad. Het is dus inderdaad corrosie geweest in de schakelaar.