2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Xm TCT van MarcelKa - KVS lekkage -
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 17 mei 2011 10:51 PM
  [ # 16 ]

Zoals eerder beloofd een paar plaatjes. Wel gewassen maar al weer hier en daar wat vogelkak.  gun




Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 17 mei 2011 10:56 PM
  [ # 17 ]

Een stijlvolle verschijning!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 juni 2011 11:51 AM
  [ # 18 ]

We zijn bezig de draagarmlagers te vervangen. Alleen is de abs sensor wat nukkig Grrrr

Hoe krijg ik die er uit??

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 juni 2011 02:24 PM
  [ # 19 ]

Nou de eerste draagarm is weer op zijn plek!

Met de draagarm bij de auto de boel gefixed. Sensor is niet los gekomen.

Later foto’s, het was echt nodig….

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 juni 2011 06:31 PM
  [ # 20 ]

Draad door knippen en weer aan elkaar solderen is een veel gebruikte toepassing.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 08 juni 2011 09:50 PM
  [ # 21 ]

Nou de draagarmlagers zitten er in. Samen met een ervaren sleutelaar die niets weet van Citroenen (wel van oude S en E klasse) en met alle kennis opgedaan uit de posts op dit geweldige forum de klus aangepakt.

Wat tegenviel waren die splitpennen van de veercilinders (damn wat zaten die vast) en het feit dat we de abs sensoren niet los kregen. Dus maar naast de auto gewerkt. Om de lagerschalen uit de armen te krijgen een aantal hechtlassen gezet waardoor het materiaal kromp en er houvast kwam om ze eruit te tikken met een lange beitel.

Wat meezat was dat alles waar ik van verwacht had dat het muurvast zou zitten gewoon goed los kwam.

Zie onderstaande foto’s van de totaal uiteengevallen lagers. Niet voor zijn tijd dus.

De auto van voor op een paar blokjes gezet omdat in de laagste stand de ontlastschroef niet meer bereikbaar was.



Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 10 juni 2011 11:15 AM
  [ # 22 ]

Vanmorgen eerst nu het systeem nog zonder druk stond de HP pomp van nieuwe ringen voorzien.

Daarna de remmen ontlucht, wielen er onder en de dame kwam meteen weer in de benen.
De wielen staan nu weer mooi recht onder de auto en stuurt weer strak. Smile

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 07 juli 2011 03:29 PM
  [ # 23 ]

Vandaag de dashboard verlichting vervang actie gedaan.

Gerrie (furriegurrie) is me komen coachen. Voordat hij kwam was ik al een tijdje op weg met de demontage. Goed gekeken naar de howtos op het forum van de XM club. Het ziet er allemaal heel dramatisch uit maar het viel mij reuze mee.

Soort van autobom in damascus:


Wel goed was de wetenschap dat de tellerbak boven geklikt zit en dus met wat beleid zo los komt. Ik had wel zonder dat dat nodig was de display van de automaat al losgemaakt. Dus na montage gaf het wat vreemde karakters aan. Dat moest dus weer uit elkaar en overnieuw.
Alle lampjes geteld en het waren er bij mij 45! zonder de airco unit want die kun je makkelijk doen zonder demontage van het dashboard.
1 lampje in een leeg gat gestoken waar van wij denken dat het alleen maar sfeerverhogend is Smile (zie foto)

Dashboard weer terug gezet, getest en alles werkt weer! Zelfs lampjes die ik nog niet gezien had zoals de dimlicht controle zijn nu tot leven gekomen. Smile

En… maar 2 schroeven over Mr. Green

Thanks Gerrie voor de support!

Morgen naar de Youngtimer man in Vught voor de airco en Zaterdag komt het beun & bbq team hier een distri-feestje bouwen Very Happy

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 10 juli 2011 02:38 PM
  [ # 24 ]

Gisteren de distributieriem vervangen met hulp van Wim en Wes.


Gelukkig kon ik weer terecht in de garage van mijn overbuurman. Het weer was net een tikje te wisselvallig en we hebben later gemerkt dat we, inclusief nog wat hulp van mijn overbuurman, hier toch beter op zijn plek waren dan op mijn oprit.

Na de auto in de hoogste stand te hebben opgekrikt steunen geplaatst en de boel eens beter geïnspecteerd. Rechter voorwiel eraf en op die manier de zijkant bereikbaar gemaakt. De al langer lekkende LHM uit de HD pomp heeft er toch wel een zooitje van gemaakt. Niet alleen de dynamo onder de troep maar ook het afdekpaneel van de d-riem en helaas ook het onderste motorsteun is gaar gevreten.

Om het paneel te kunnen verwijderen het bovenste motorsteun gedemonteerd. Paneel eraf, en krukas poelie gelost. Die heeft ook betere tijden gekend. We hebben deze dan ook vervangen.


Omdat we ook de waterpomp meteen wilden doen moest het koelsapje ook de vrije loop gelaten worden. Helaas geen aftap plug te vinden dus dat werd een beetje kliederen. Zeker toen de waterpomp loskwam ontstond er nog eens een zwembad.
De waterpomp deed al mee sinds 2003/120.000 km. volgens de onderhoudshistorie.


Om de timing van de nieuwe riem goed te kunnen houden heeft Wim merktekens aangebracht met type-ex op de riem en tandwielen. Met een dikke B van “boven” kon de oude riem verwijderd worden. Nieuwe riem exact eroverheen en merktekens op de nieuwe riem gezet. Nieuwe riem erop en een volle slag gedraaid om te zien of het werkelijk goed liep. Spanrol trouwens ook vervangen.



Om de motor die slag te geven de bougies eruit. Ik wist niet dat napoleon ook al bougies had maar het bewijs is geleverd! Deze deden al mee vanaf 337.000. Dus zo een 45.000 km…

Met het wiel eraf bleek dat de handremkabel niet goed vastzat. Helaas verderop achter het hitteschild bij de tweesprong. Dat zat nog even tegen maar daarna koelvloeistof gevuld, systeem ontlucht en eigenlijk geen tijd meer voor de proefrit.

Vandaag de boel opgehaald uit de garage en de dame loopt weer soepeltjes.

Wim, Wes en David (overbuurman) waren de helden gisteren! Very Happy

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 juli 2011 03:13 PM
  [ # 25 ]
marcelka schreef:

Omdat we ook de waterpomp meteen wilden doen moest het koelsapje ook de vrije loop gelaten worden. Helaas geen aftap plug te vinden dus dat werd een beetje kliederen. Zeker toen de waterpomp loskwam ontstond er nog eens een zwembad.

Aftap van KVS zit in de linkeronderhoek van de radiator

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 10 juli 2011 05:30 PM
  [ # 26 ]

Deze radiateur heeft geen aftapgevalletje. Raar maar waar.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 02 september 2011 10:22 PM
  [ # 27 ]

Om nog meer te weten te komen hoe de boel in elkaar zit, en wat onderdelen voor de knappe zus te hebben kon ik een inruiler op de kop tikken.

Het wordt wel erg blauw hier want het is ook een Bleu Mauritius. Een TCT VSX van 1996 met handbak zonder airco.

Wat me meteen opviel toen ik de auto naar huis reed was dat ie nog meer pit had dan mijn TCT aut. Bijna de neiging om het blok wat er erg goed uitziet nog om te wisselen met wat er nu in de TCT aut ligt. Maar ja deze donor daar staat ook al 307.000 op de teller.

Ik heb geen idee of je zomaar een handgeschakeld blok kunt uitwisselen naar een automaat.

Er lijken nog bijna nieuwe bollen in te zitten, ik zag een grijze voorraadbol, niet origineel? Ook de veerschotels zien er nog mooi uit op het eerste gezicht. De auto is de laatste jaren nog bij de dealer onderhouden.

Het zal wel een demontageproject van maanden worden. Iedere keer een beetje.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 02 september 2011 10:53 PM
  [ # 28 ]

Grijze voorraadbol kan heel goed origineel zijn. De nu nieuw geleverde Citroën bollen zijn allemaal grijs.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 03 september 2011 03:26 PM
  [ # 29 ]
marcelka schreef:

Wat me meteen opviel toen ik de auto naar huis reed was dat ie nog meer pit had dan mijn TCT aut.

Ik denk dat dat het verschil tussen handbak/automaat is. Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 03 september 2011 09:44 PM
  [ # 30 ]

Neuh, ik heb beide gehad inmeerdere uitvoeringen en voor het gevoel ging de automaat altijd sneller, terwijl dat in praktijk elkaar niet ontliep

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook